Teršalų emisija iš laivų


Laivybos kursinis darbas.

Teršalų emisija iš laivų. Emisijos  iš  laivų  analizė. Laivybos įtaka oro taršai. Būdai sumažinti teršalų emisija iš laivų. Kuro tiekimo reguliavimas. Degimo kameros optimizavimas. Specialaus kuro naudojimas. Oro tiekimo reguliavimas. Vandens įpurškimo į degimo kamerą sistema. Laivų variklių NOx emisijos mažinimo technologijos. Išmetamųjų dujų nukenksminimas. Sumažintas išmetamų CO2 kiekis gali būti pasiektas. Eksploatacinėmis priemonėmis. Struktūrinėmis priemonėmis. Mazuto prieinamumas ir kokybė. Prevencijos nuostatai dėl oro taršos iš laivų.


Emisija–dujiniu, skystuju, kietuju, teršalų arba energijos( šilumos, garso, radiacijos) patekimas iš įmonių, namų, laivų, automobilių į aplinką. Intensyvėjant laivybos sektoriui, tenka susidurti su iššūkiais. Dalis jų yra susiję su aplinka: tiek laivų statyba, tiek jūrų transportas daro neigiamą įtaką vandeniui, krantams, gyvajai gamtai ir atmosferai.Jos pagrindinė priežastis yra iš laivų išmetamos medžiagos, galinčios pasklisti kelių šimtų kilometrų spinduliu ir pasiekti net sausumą.Oro teršimas iš laivų vyksta dėl laivų variklių darbo proceso. Svarbiausi dyzelių išmetamųjų dujų emisijos teršalai – tai kuro deginimo proceso rezultatas. Tuo metu, kai naudojamo kuro rūšys vaidina pagrindinį vaidmenį emisijos sudėtyje, svarbus faktorius, kuris nusako NOx kiekį, tai yra variklio greitis.Pagrindiniai teršalai yra chemines ir fizikines . Tokie teršalai gali turėti vietine, regionine ir globali paplitimo mastą. Jie daro tiesogine ir netiesigine poveiki zmonijos egzistavimo sferai, kuri susededa is gamtos, antropogeniniu objektu ir visuomenes. Žmogaus veikla jūroje sukelia tokias problemas kaip-visuotinį klimato atšilimą, stratosferos ozono sluoksnio plonėjimą, rugštuosius kritulius, vietinį oro užterštumą, vandens telkiniu eutrofikacija, aplinkos tarša nafta. Kaip matome didžiausias poveikis siejimas su oro užterštuma.MARPOL 73/78 - pagrindinė konvencija, nustatanti taršos iš laivų apribojimus. Oro taršą apriboja MARPOL 73/78 VI priedas ir NOx techninis kodeksas.Pastaraisiais metais dėl daugelio su jūrų laivybos saugumu susijusių iniciatyvų labai sumažėjo atsitiktinių taršos naftos produktais atvejų ES vandenyse ir netoli jų.

Darbo tikslas – išnagrinėti aplinkos apsaugos politiką ir valdymą, apžvelgiant problemas, sprendimo būdus, finansavimą, stengiantis Lietuvai priartėti prie ES aplinkosaugos teisės ir valdymo standartų.

Analizuodami kitus regionus, kur jūrų transporto srautai taip pat dideli, matome, kad atskiros šalys savo iniciatyva stengiasi sumažinti akvatorijų užteršimą. Taip jau nuo 2011 m. Singapūro uoste taikoma kenksmingų junginių emisijos mažinimo programa. Pagal šią programą laivams, kuriuose įdiegtos išmetamųjų dujų valymo sistemos arba naudojamas mažos sieros koncentracijos (<1 %) kuras, bus taikomos 15 % mažesnės rinkliavos už stovėjimo uoste laikotarpį. Kiti uostai (Švedijos, Suomijos, JAV) skiria papildomą oro taršos iš laivų mokestį arba apriboja lavų, neatitinkančių uosto keliamų reikalavimų, įplaukimą į akvatoriją.

  • Laivyba Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 8 puslapiai (1787 žodžiai)
  • Universitetas
  • Laivybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 147 KB
  • Teršalų emisija iš laivų
    10 - 2 balsai (-ų)
Teršalų emisija iš laivų. (2016 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/tersalu-emisija-is-laivu.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 00:27