Thomas Hobsas ir prigimties būklė


Sociologijos referatas.

Thomas Hobsas ir prigimties būklė. T. Hobsas ir jo teorija. T. Hobsui priimtiniausia valdžios forma. T. Hobso ir Dž. Loko politines teorijos bei jų skirtumai ir panašumai. T. Hobso mechaninis aiškinimas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Tomas Hobsas žinomas anglų filosofas, politikas ir teoretikas. Hobsas bandė susieti dabartinius pasvarstymus su politinėmis teorijomis. Jis sukūrė politinė filosofija, sistemų teoriją, kuri aprašyta knygoje paskelbtoje 1651 "Leviatanas". Hobso politiniai rašiniai paskatinti pilietinio karo, jie buvo skirti daryti įtaką karaliaus pozicijai. Jie buvo skirti remti absoliučią kontrolę . Hobsas prilyginamas absoliučiajai monarchijai; visi jo asmeniniai interesai buvo susiję su rojalistais. Jis nuoširdžiai tikėjo, kad monarchija yra stabili ir tvarkingiausia valdymo rūšys.

Hobso jo politinė teorija ir prigimtinės teisės, jis mano, kad visi žmonės iš prigimties yra lygūs ir turi vienodas teises visiems. Hobsas Sakė, kad žmogus yra valdomas savanaudiško godumo, neapykantos ir garbėtroškos. Galime sakyti, kad kiekvienas yra svarbus tik dėl savo saugumo, o kiti tai ne taip svarbu. Jeigu žmogus nori gėrio, kuriuo bendrai negali naudotis, siekia pavergti vienas kitą prigimtinėje būklėje, tačiau net pavergęs kitus, žmogus, jaučia nuolatinę grėsmę, todėl siekia panaikinti bet kokios grėsmės galimybę. Tai paprastai gamina visų prieš visus karą, kuris žmogaus realybė ne duoda teisių į nieką, nors iš prigimties jis turi teisę į viską. Tai natūrali būsena, kurioje nėra neteisybės sąvokos, nes nėra civilinės teisės.

Hobsas teigia, kad žmogus turi ir kitų žmogui būdingų savybių. Žmogui būdingas savisaugos instinktas ir sveikas protas. Saugumo poreikis yra tapatus begaliniam visokiausios valdžios – turtų, padėties, reputacijos, garbės – poreikiui, poreikiui viso to, kas gali apginti nuo neišvengiamos pražūties, kuri pagaliau gali ištikti visus žmones. Sveikas protas žmogui leidžia suprasti, kad būdamas vienas jis negali pilnai užtikrinti savo saugumo, o pats geriausias būdas tai išspręsti yra taika ir bendradarbiavimas su kitais individais. Bet valios stoka ir žmogaus prigimtis verčia žmones pradėti naudotis, išnaudoti vieni kitus, kas sukelia grėsmę visam visuomenės vientisumui. O visuomenei išlaikyti reikalinga aukščiausioji valdžia – valstybė.

Hobso teorijoje nebuvo vietos jokioms pretenzijoms į teisėtumą be valdžios. Ši jo teorijos išvada buvo išdėstyta ,,Leviatane‘‘ vienintelėje jo knygoje apie politiką. Valdžia – prigimtinių įstatymų vykdymo garantas. Ji leidžia civilinius įstatymus, užtikrina prigimtinių įstatymų vykdymą. Svarbiausias ir esminis įstatymas yra siekti taikos ir ja vadovautis, antrasis prigimtinis įstatymas yra tas, kuris liepia kiekvienam atsisakyti savo teisių tiek, kiek to reikia taikai ir savisaugai užtikrinti. Trečiasis įstatymas yra sutarčių laikymasis, be kurio žmonės nesilaikytų sutarčių ir jos nebeturėtų jokios reikšmės. ir savisaugai užtikrinti. Trečiasis įstatymas yra sutarčių laikymasis, be kurio žmonės nesilaikytų sutarčių ir jos nebeturėtų jokios reikšmės. Kaip rezultatas, žmonės sudarę sutartį ir nustatė įstatymą, siekiant užtikrinti saugumą. Toks vidinis susitarimas valdyti valstybės valdžią paliktas vienam asmeniui ar grupei. Vyriausybė disponuoja visų savo teisių visuma ir veikia kaip mano yra būtina, siekiant užtikrinti saugumą. .

  • Sociologija Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (2745 žodžiai)
  • Universitetas
  • Sociologijos referatai
  • Microsoft Word 40 KB
  • Thomas Hobsas ir prigimties būklė
    10 - 6 balsai (-ų)
Thomas Hobsas ir prigimties būklė. (2016 m. Birželio 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/thomas-hobsas-ir-prigimties-bukle.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 04:06