Tiekimo grandinė gamyboje


Logistikos konspektas. Tiekimo grandinė gamyboje Tiekimo grandinės sąvoka. Paskirstymo kanalas. Asortimento neatitikimai. Asortimento formavimo. Sandorių proceso rutina. Paieška marketingo kanaluose. Paskirstymo kanalo struktūra. Atidėjimas ir spekuliavimas. Konkurencija ir laiko veiksnys. Tiekimo kanalo produktų ir informacijos srautai. Komunikaciniai ryšiai. Marketingo strategija. Kanalų atskyrimas. Paskirstymo kanalo konstravimas. Kuriant paskirstymo planą , reikia atsižvelgti į Rinkos ypatybes. Produkto charakteristikos Vertė. Techninis sudėtingumas. Rinkos „ draugiškumas “. Greitai gendančios prekės. Rinkos koncentracija. Gylis ir plotis. Kliento aptarnavimas Produkto buvimas. Užsakymo ciklas.


Prekių ir paslaugų mainai yra šiuolaikinės ekonomikos pagrindas. Mainai būtini, nes beveik visada nesutampa turimų ir pageidaujamų prekių kiekis, tipas, pirkimo laikas. Tiekimo grandinė yra firmų seka, kurios dėka prekė ar paslauga pasiekia galutinį vartotoją.

Tiekimo grandinės sąvoka nėra logistikos sinonimas. Tiekimo grandinės valdymas (TGV) apima visų verslo procesų, vykstančių tiekimo grandinėje, valdymą. Pagrindiniai procesai:

Paskirstymo kanalo struktūra priklauso nuo to, kokią marketingo funkciją atlieka organizacija. Kai kurie kanalo nariai atlieka vieną funkciją (pvz., transportavimo, sandėliavimo), kiti daug funkcijų (pvz., trečiosios šalies logistikos paslaugų tiekėjai). Kanalo struktūra lemia:

Tiesioginiuose kanaluose (gamintojas- vartotojas) marketingo funkcijų kontrolė yra efektyvesnė ir paprastesnė, tačiau ir paskirstymo sąnaudos yra didesnės. Netiesioginius kanalus, kuriuos sudaro įvairios išorinės organizacijos (pervežėjai, didmenininkai, mažmenininkai), sunkiau kontroliuoti, rizika yra didesnė, todėl gamintojo pajamos iš produkcijos vieneto yra mažesnės. Kiekvieno kanalo struktūra priklauso nuo produkto ypatybių ir kompanijos marketingo tikslų. Paskirstymo kanalų atsiradimą ir paplitimą lėmė šios priežastys:

Į mainų procesus įsijungė tarpininkai, kurie sukuria laiko, vietos ir turėjimo naudingumą;

Marketingo agentūros atlieka sandorių rutinines operacijas;

Dėl paskirstymo kanalų klientams lengviau surasti norimą produktą.

Prekių asortimentas, kurį turi gamintojas, ir prekių asortimentas, kurio reikalauja rinka, dažnai neatitinka vienas kito. Viena iš pagrindinių paskirstymo kanalo tarpininko funkcijų- panaikinti šiuos neatitikimus. Tai atliekama vykdant tokias operacijas:

Rūšiavimo. Heterogeniškų tiekimo srautų išskirstymas į homogenines atsargų grupes;

Jungimo. Tos pačios rūšies atsargų jungimas į vieną didelį homogenišką tiekimo srautą;

Išskirstymo. Homogeniško tiekimo srauto suskaidymas į mažesnes siuntas;

Asortimento formavimo. Vienas su kitu susijusių produktų grupių sudarymas. Didmenininkai kuria asortimentą mažmeniniams, mažmenininkai – klientui.

Rūšiavimo ir jungimo funkcijos būdingos žemės ūkio ir išgaunamajai pramonei, išskirstymas ir asortimento formavimas populiariausi pagamintos produkcijos paskirstymo srityse. Kadangi gamintojas negali pats vienas suformuoti tokio prekių asortimento, kokio reikalauja vartotojas, reikalingi tarpininkai.

  • Logistika Konspektai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 6 puslapiai (1723 žodžiai)
  • Logistikos konspektai
  • Microsoft Word 21 KB
  • Tiekimo grandinė gamyboje
    10 - 5 balsai (-ų)
Tiekimo grandinė gamyboje. (2015 m. Lapkričio 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/tiekimo-grandine-gamyboje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 22:29