Tomas akvinietis


Filosofijos referatas. Tomas akvinietis: penki dievo buvimo įrodymai. Įvadas. Tomas akvinietis. Tomas akvinietis buvo viduramžių žmogus. Šv. Tomo estetika. Moralės filosofija. Tomizmo kritika. Tomas akvinietis savo filosofijoje iškėlė tris klausimus. Išvados. Literatūra. Meilė – aukščiausia žmogiškoji ir dieviškoji vertybė“.


Man labiausiai priimtinas krikščioniškas požiūris, bet dalis tiesos yra ir I. Kanto požiūryje. Geriausiai tuktu viduriukas tarp krikščioniško ir Kanto požiūrio, nes krikščionybe sako, kad meilė yra basąligiška ir visi žmonės turi milėti kitus, o Kanto manymų mylėti negalima prievarta. Mano manymu, žmogiškoji prigimtis tiesiog savaime neleidžia myleti visus žmonės, čia kaip savyginos instinktas. Žmogus negali mylėti kitą žmogų kuri nepažysta ar kuris daro jam bloga. Tačiau jeigu žmogus myli tą kurį pažysta ir pasitiki, tai tokia meilė turi būti besąligiška ir nesavanaudė, net jei meilė be atsako.

Kas jums svarbiau – ar patiems mylėti, ar būti mylimiems?

Kiekvienas žmogus norėtu būti mylimų, bet ištikrųjų tai didžiulė našta, aš manau, kad jeigu negali atsakyti į kito žmogaus jausmus – skaudini ir ji, ir save. Kai myli pats – turi pasirinkimą ar pasakyti mylimam žmogui apie savo jausmus, ar mylėti „tyliai“, priklauso nuo mylimo žmogaus galimų jausmų tau. Mylėdamas pats ir turėdamas mylimo žmogaus meilę jausies laimingas.

Žmogus negali nemylėti savęs, kadangi visi žmonės iš prigimties egoistai, vieni mažiau, kiti daugiau. Aš manau, kad žmonės kurie yra mažiau egoistai gali mylėti kitus žmonės, o tų žmonių kurių EGO yra domonuojanti savybė – myli tik save, arba leidžiasi būti mylimiems.

Šiuolaikinė visuomenė žodį „meilė“ tapatina su priešingų ličių santykiais, meilė tarp vyro ir moters, bet meilės rūšių yra labai daug, rūpinimasis kitu žmogumi yra broliška meilė. Jeigu vienas žmogus rūpinasi besąligiškai ir ne turėdamas jokių savanaudiškų kėslų kitu žmogumi, tai ir yra meilė.

Tomas akvinietis. (2012 m. Lapkričio 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/tomas-akvinietis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 08:06