Tradicinė ir visuotinė kokybės vadyba


Vadybos referatas. Įvadas. Mokslinės literatūros analizė. Vadybos esmė. Nuo kokybės iki visuotinės kokybės vadybos. Visuotinė kokybės vadyba. VKV ir vadybos sąsajos. Visuotinės kokybės vadybos ir tradicinės vadybos skirtumai. Praktinė VKV samprata Uab „Tvilis“. Išvados. Literatūros sąrašas.


Kuriant produkciją yra tam tikri reikalavimai jo kokybei. Kokybė tai būdas išlikti konkurencingam, vis didėjančios konkurencijos sąlygomis.

    Darbo tikslas: remiantis moksline literatūra, išanalizuoti tradicinės vadybos ir visuotinės kokybės sampratą ir palyginti su praktine situacija

    Darbo uždaviniai:

Išsiaiškinti visuotinės kokybės vadybos ir tradicinės vadybos esmę.

Nustatyti tradicinės ir visuotinės kokybės vadybos skirtumus ir panašumus.

Išsiaiškinti koks požiūris į visuotinę kokybės vadybą yra UAB „Tvilis“.

Norint suvokti, ką reiškia visuotinės kokybės vadyba, pirmiausia reikia apsibrėžti, kaip suprantame kokybę, kuri yra centrinis visuotinės kokybės vadybos koncepcijos elementas. Pagal standartinį apibrėžimą:

Yra ir daugiau kokybės apibrėžimų, kaip, pavyzdžiui:

Pirmajam iš šių apibrėžimų nereikia daug komentarų. Akivaizdu, kad jeigu nesilaikoma normatyviniame dokumente nurodytų parametrų, produktas nebus kokybiškas, o klientas tuo niekada nebus patenkintas. Kalbant apie kitus du apibrėžimo variantus: žmonės įpratę pigų daiktą vadinti nekokybišku, tačiau reikia pabrėžti, kad kaina nėra kokybės dalis. Praktiškai šie apibrėžimai parodo kokybės ryšį su klientais. Klientas, likęs patenkintas darbo kokybe ir stiliumi, prireikus vėl grįš į tą pačią vietą, o ne ieškos kitos įmonės. Kalbant apie kokybę ir kokybės sistemas, dažnai vartojami žodžiai: kokybės kontrolė, kokybės valdymas, kokybės vadyba, visuotinės kokybės vadyba. Trumpai išsiaiškinsime šias sąvokas.

Kokybės vadyba - tai bendrosios įmonės valdymo funkcijos dalis, kuri "rūpinasi" visais aspektais (įskaitant kokybės politiką ir tikslus, kokybės išlaidas ir kt.), susijusias su klientui teikiamų produktų kokybės pasiekimu. Kokybės vadyba yra visų lygių vadovų pareiga. Kokybės vadybai gali būti naudojamos labai įvairios priemonės, kartais iš pirmo žvilgsnio nesusijusios su kokybe (pvz.: statistiniai metodai, darbuotojų motyvacija ir kt.). Ji įgyvendinama remiantis atitinkama kokybės sistema. Reikia pabrėžti, kad kokybės vadybos tikslas - pasiekti, kad klientai būtų patenkinti įmonės tiekiamais produktais.

Palyginus su kokybės vadyba, VKV yra dar platesnė, nes jos tikslas - ne tik klientų poreikių tenkinimas, bet ir harmoningas įmonės gyvavimas, kuriuo būtų patenkinti visi, kas vienaip ar kitaip susiję su ta įmone. VKV įgyvendinti taip pat naudojamos įvairios priemonės bei sistemos, tarp jų - kokybės sistemos.

Analizuojant kokybės vadybos raidą sužinome, kad visuotinė kokybės vadyba (VKV) priskiriama penktajam kokybės raidos etapui, kuris vadinamas “Tikroji kokybės era” (prasidėjusi po antro pasaulinio karo ir vis dar tebesitęsianti), dabar šis etapas vadinamas visuotinė kokybės vadyba. Raidą šiame etape lėmė praktinė patirtis ir paskelbti teoriniai darbai, tarp kurių autorių paminėtini P.B. Crosby (1979), E.Deming (1982).

- trim fundamentaliais sudėtiniais elementais;

Uždaroji akcinė bendrovė "Tvilis" įregistruota Juridinių asmenų registre 2010 m. Gegužės 5d. Įmonėje šiuo metu dirba devyni darbuotojai. UAB "Tvilis" pagrindinė veikla – reklama, paslaugos, prekybinės įrangos gamyba, baldų projektavimas ir gamyba.

Panagrinėsime skirtumus esamos praktikos ir visuotinės kokybės vadybos, esančius šioje įmonėje. Geriausiai šiuos skirtumus parodo įmonės filosofija ir požiūris į tam tikrus dalykus:

Tradicinėje įmonių veiklos praktikoje paprastai pasitenkinama trumpalaikiu pelnu yra siekiama kuo daugiau gauti metinio pelno. Privatizavimo procesuose daugelis naujųjų savininkų nesiekė įsitvirtinti rinkoje , neinvestavo į įmonių pažangą, o tik siekė užsidirbti iš įsigyto turto. O visuotinės kokybės vadyboje yra propaguojamas ilgalaikio pelno siekimas. Mano aptariamoje įmonėje yra siekiama gero metinio pelno, tai rodo kad įmonėje požiūris į pelną yra tradicinės vadybos, o ne visuotinės kokybės vadybos.

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (3340 žodžių)
  • Universitetas
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 258 KB
  • Tradicinė ir visuotinė kokybės vadyba
    10 - 6 balsai (-ų)
Tradicinė ir visuotinė kokybės vadyba. (2015 m. Gegužės 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/tradicine-ir-visuotine-kokybes-vadyba.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 16:47