Transkontinentinių konteinerių krovos problemos Klaipėdos uoste


Logistikos bakalauro darbas. Lentelių sąrašas. Paveikslų sąrašas. Įvadas. Klaipėdos uosto transkontinentinių konteinerių apžvalga. Klaipėdos uoste vykdoma konteinerių krova. Konteinerių terminalų krovos įranga. Transkontinentinių konteinerių krova Klaipėdos uoste. Klaipėdos uosto transkontinentinių konteinerių srautų problematika. Klaipėdos uosto konteinerių terminalo plėtros analizė. Klaipėdos uosto transkontinentinių konteinerių krovos srautų problemos. Klaipėdos uosto gilinimas ir platinimas. Konteinerių terminalo infrastruktūra. Krovinių saugojimo teritorija. Muitinės kontrolės problemos. Sena ir nebepajėgi krovos įranga. Transkontinentinių konteinerių krovos galimybės. Konteinerių srautų, terminalų ir transporto kiekio nustatymo metodika. Konteinerių srautų skaičiavimo metodika. Konteinerių terminalų parametrų skaičiavimo metodika. Transporto kiekio nustatymo metodika. Konteinerių srautų, terminalų ir transporto kiekio skaičiavimai. Konteinerių srautų prognozavimas Klaipėdos uoste. Konteinerių terminalų parametrų skaičiavimai. Konteinerių terminalų transporto kiekio nustatymo skaičiavimai. Išvados. Pasiūlymai. Literatūra.


Kiek seniau niekas net negalėjo pagalvoti, kad konteineris iš esmės galės pakeisti kontinentinės prekybos sistemą. Bet novatoriškieji JAV verslininkai visam pasauliui įrodė, kad transportavimo sąnaudas ir laiką stebuklingai taupo dvidešimties pėdų ilgio metalinės „dėžės“. O tai nenuginčijama tiesa, bei pasak laivininkystės ekspertų, viena pagrindinių krypčių, kuriomis ir toliau bus plėtojama laivyba.

Per vienerius metus visame pasaulyje globaliais maršrutais yra pervežama net apie 500 mln. TEU konteinerių. Ši konteinerių transportavimo technologija yra labai sudėtinga, kadangi pervežant vieną konteinerį tarptautiniu maršrutu, gali dalyvauti iki keliolikos dalyvių, pradedant nuo sandėlio ar gamyklos iki pirmojo uosto, pakrovimo ar iškrovimo iš laivo, kiekvieno konteinerio perdavimo kitam vežėjui bei kiekvieno sandėliavimo ir paskirstymo.

Pasaulinėje prekybos grandinėje transkontinentinė prekyba jūrų transporte yra pati svarbiausia. Jūrų keliais pervežama maždaug 2/3 visų pasaulinės prekybos krovinių, o tai rodo jog daugiau kaip 130 pasaulio valstybių plėtoja valstybinę arba tarptautinę prekinę laivybą jūrų ir pakrantės laivais. Per pastaruosius dešimtmečius krovinių gabenimai konteineriais padidėjo nuo 47 mln. TEU iki daugiau nei 150 mln. TEU nuo 1996 m. iki 2012 m. tai rodo 10 proc. konteinerizacijos augimą kiekvienais metais. 2012 metais, tokio tipo konteineriuose gabenama jau iki 95% visų jūra plukdomų krovinių. Dėl šios priežasties didėja konteinerizacija ir tuo pačiu laivų apimtys bei grimzlė.

Siekiant išlikti konkurencingu ir perspektyvi Klaipėdos uostas turi didinti sukurti tinkamas sąlygas kroviniams priimti, laikyti ir saugoti. Todėl yra susiduriama su netinkamomis sąlygomis, kurios neleidžia priimti ypatingai didelių laivų, talpinti konteinerių uoste ir vykdyti tinkama prekių kaitą. Pagrindinės šių netinkamų sąlygų problemos kyla dėl Klaipėdos uosto gylio, kuris neleidžia įplaukti didesniems laivams. Taip pat Klaipėdos uostas susiduria su sandėliavimo problema, nes teritorija yra per maža didesnėms transkontinentinių konteinerių apimtims priimti. Ne mažiau svarbi problema yra sena geležinkelio mazgo sistema, kuri sukelia transporto grūstis. Klaipėdos uostas palaipsniui įsigyja naujus įrengimus, kurie yra galingesni ir efektyvesni, tačiau tai reikalauja daug lešų ir laiko norint atnaujinti visą terminalo įrangą.

Darbo aktualumas: Klaipėdos uostas turi spręsti problemas siekiant konkuruoti su kitais Rytų Baltijos uostais. Reikia didinti pajėgumus ir suteikti tinkamas sąlygas transkontinentinių konteinerių krovai Klaipėdos uoste. Uosto problemos susijusios su nepakankamu gyliu, senais geležinkelio keliais, nusidevėjusia uosto įranga, per maža sandėliavimo teritorija bei netinkama registravimo ir muitinės apskaita. Šios problemos turi būti sprendžiamos norint, Kad Klaipėdos uostas vykdytų dar didesnius transkontinentinius konteinerių srautus.

Darbo objektas: transkontinentinių konteinerių srautai

Darbo tikslas: įvertinti transkontinentinių konteinerių srautų Klaipėdos uoste problemas.

Darbo uždaviniai:

Išnagrinėti transkontinentinių konteinerių krovą Klaipėdos uoste.

Atlikti konteinerių srautų prognozę Klaipėdos uoste iki 2018 m.

Analizuoti Klaipėdos uosto plėtros galimybes;

Įvertinti Klaipėdos uosto problemas;

Pateikti Klaipėdos uosto problemų galimus sprendimus;

Apskaičiuoti Klaipėdos uosto konteinerių terminalų pagrindinius parametrus.

Nustatyti Klaipėdos uosto transporto poreikį terminalo aptarnavimui 2018 m.

Šiame darbe yra pradėta teorinė dalis apie transkontinentinius konteinerius Klaipėdos uoste bei toliau analizuojami esami ir perspektyviniai konteinerių srautai. Siekiant atskleisti darbo temą, analizuojamos Klaipėdos uosto problemos, pateikiami sprendimų būdai. Apskaičiuojamas konteinerių srauto augimas iki 2018 m. Darbe aprašoma konteinerių krovos įranga ir darbų technologija. Atliekami konteinerių terminalų parametrų skaičiavimai bei įvertinamas konteinerių terminalų transporto kiekio poreikis 2018 m.

Tyrimo metodai: literatūros analizė ir apibendrinimas, LKAB „Klaipėdos Smeltė“ veiklos duomenų pateikimas, jų analizė, srautų bei terminalų tyrimo ir prognozavimo metodika, jų apibendrinimas ir įvertinimas.

Laivai, kurie gabena transkontinentinius konteinerius, daugiausia dirba tarp Pietryčių Azijos, Šiaurės Amerikos, Vakarų Europos arba tarp dviejų pagrindinių konteinerių vežimo taškų. Taigi, tokio tipo laivai dažniausiai kursuoja tarp uostų, kuriuose yra konteinerių paskirstymo centrai. Kol kas Klaipėdos uostui tenka fiderinio uosto vaidmuo. Šioje, transkontinentinių konteinerių srautų apžvalgoje yra nagrinėjami transkontinentinių konteinerių srautų dalis Klaipėdos uoste, bei įvertinamos uosto kaip konteinerių paskirstymo centro galimybės konteinerių krovos atžvilgiu.

UAB „Klaipėdos Konteinerių Terminalas” veiklą pradėjo nuo 1994 m. Tai yra viena iš pirmaujančių įmonių Klaipėdos uoste. Ši įmonė valdo du terminalus pietinėje uosto dalyje, tai yra konteinerių terminalą, bei Ro-Ro ir generalinių krovinių terminalą. Šių abiejų terminalų bendras pajėgumas siekia iki 4 mln. tonų krovinių per metus. UAB „Klaipėdos Konteinerių Terminalas“ yra konteinerių krovos pradininkas Klaipėdoje. Nuo 2006 m. iki 2011 m. perkraunamų TEU vienetų skaičius nuolat augo, bet 2009 m. šis skaičius sumažėjo, dėl prasidėjusio bendro ekonominio nuosmukio visame regione, bei kliento „MSC“ konteinerių nukreipimas į „Klaipėdos Smeltė“ terminalą. Bet 2012-2013 m. buvo numatytas tolimesnis abiejų konteinerių terminalų vystymas, kadangi konteinerinių vežimų pasaulyje vis daugėja.

  • Logistika Bakalauro darbai
  • 2015 m.
  • 56 puslapiai (12061 žodis)
  • Universitetas
  • Logistikos bakalauro darbai
  • Microsoft Word 1782 KB
  • Transkontinentinių konteinerių krovos problemos Klaipėdos uoste
    10 - 5 balsai (-ų)
Transkontinentinių konteinerių krovos problemos Klaipėdos uoste. (2015 m. Balandžio 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/transkontinentiniu-konteineriu-krovos-problemos-klaipedos-uoste.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 13:49