Transporto ekonomika konspektas


Ekonomikos konspektas. Dalis. Bendroji transporto sistemos ekonomika Infrastruktūra. Infrastruktūros investicijų parinkimas. Investicijų parinkimo koordinavimas. Inžineriniai įrenginiai. Transporto infrastruktūra. Terminalai ir uostai. Ekonominis ir finansinis rentabilumas. Finansinis rentabilumas ir įmonės valdymas. Ekonominis rentabilumas ir valstybinis valdymas. Rentabilumo skaičiavimo ribos. Į rentabilumo skaičiavimą neįtraukti veiksniai. Investicijų skaičiavimo paklaidos. Makroekonomikos ir mikroekonomikos teorijos taikymas transporto sektoriuje. Infrastruktūra ir paslaugų teikimas. Infrastruktūros investicijų realizavimo pelnas. Einamosios kredito investicijos vertės nustatymas. Optimalaus investavimo laiko nustatymas. Kreditų deficito norma. Rinkos ekonominis rentabilumas. Naudotojų ekonominis rentabilumas. Paklausa ir pasiūla. Valstybės vaidmuo reglamentuojant transporto rinką. Pagrindinės taisyklės. Monopolijos ir dominuojanti pozicija. Valstybės vaidmuo reglamentuojant transporto rinką. Privatus transporto sektorius. Vienodų sąlygų sudarymas. Transporto įmonių konkurencingumo įvertinimas. Valstybės vaidmuo palaikant įmonių konkurencingumą Transporto įmonių konkurencingumo įvertinimas. Valstybės vaidmuo palaikant įmonių konkurencingumą. Finansinis reguliavimas. Kainų politika. Transporto administravimas. Dabartinės situacijos įvertinimas. Tarptautinis bendradarbiavimas. Integravimasis į Europos transporto tinklą ir pervežimų paslaugų rinką Tarptautinis bendradarbiavimas. Integravimasis į Europos transporto tinklą ir pervežimų paslaugų rinką. Transporto infrastruktūros plėtros perspektyvos regioniniu mastu. Valstybės išlaidų perskirstymo lyginamasis efektyvumas transporto ir kituose ekonomikos sektoriuose. Pajamų paskirstymo matas. Gini koeficientas. Subsidijų pervedimo poveikis pajamų pasiskirstymui. Valstybės išlaidų lyginamasis efektyvumas transporto ir kituose ekonomikos sektoriuose.


planavimo paklaidos labiausiai susijusios su vežimų planavimu.

Naudotojų ekonominis rentabilumas. Infrastruktūrų vartojimo tarifikacijos sistema ne visada leidžia užtikrinti ekonomiškai svarbių operacijų pakankamą rentabilumą. Gerinant kelių infrastruktūrą, taupomas vartotojų laikas ir transporto išlaidos. Tačiau kelių infrastruktūros tarifikacija iš esmės priklauso nuo degalų kainų ir neturi tiesioginio ryšio su infrastruktūros valdymo organų pajamomis ir investicijų teikiamo pelno normos svyravimais. Priešingai, kelių gerinimas kartais leidžia sumažinti energijos suvartojimą, taigi ir su tuo susijusias įmokas.

Visuomenės ekonominis rentabilumas apima ne tik rinkos efektus, bet taip pat ir su infrastruktūros realizavimu susijusius, piniginio ekvivalento neturinčius, privalumus.

Valstybės vaidmuo reglamentuojant transporto rinką. Privatus transporto sektorius. Vienodų sąlygų sudarymas

Įvairių įmonių ar transporto rūšių patirties kreivės tyrimai, t. y. transporto išlaidų ar šių išlaidų augimo greičio analizė leidžia daryti dvi išvadas:

Kad poreikių tenkinimas šiuose koridoriuose būtų kuo efektyvesnis siekiama į visumą sujungti kelias transporto sistemas. Pažymėtini šie Lietuvos transporto mazgai:

  • Ekonomika Konspektai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (4517 žodžių)
  • Ekonomikos konspektai
  • Microsoft Word 352 KB
  • Transporto ekonomika konspektas
    10 - 5 balsai (-ų)
Transporto ekonomika konspektas. (2015 m. Lapkričio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-ekonomika-konspektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 04:01