Transporto įmonių struktūros organizavimas Danijos transporto sistema


Transporto namų darbas. Įvadas. Transporto įmonių struktūros organizavimas. Pasirinktos šalies trumpas apibūdinimas. Trumpas šalies apibūdinimas. Šalies ūkio pasiekimai. Kelių, geležinkelių, oro, vandens transportas, viešasis transportas. Turizmas. Išvados. Literatūra.


Aptarti transporto įmonių struktūros organizavimą. Pakalbėti trumpai apie Danija: trumpas šalies apibūdinimas, šalies ūkio pasiekimai, kelių, geležinkelių, oro, vandens transportas, viešasis transportas, bei apie turizmą.

Organizavimo veiklos rezultatai atsispindi organizacinėje valdymo struktūros schemoje, pareigybinėse instrukcijose bei padalinių nuostatuose.

Sudarant skyrius reikia pasirinkti ir vadovavimo formą.

Priimdama sprendimus įmonės vadovybė remiasi specialistų patarimais, todėl didžiosiose įmonėse yra konsultantų vietos.

Vadovaujančios instancijos ne tik priima sprendimus ir duoda nurodymus pavaldžioms instancijoms, bet ir atsako už jų darbą. Tokios instancijos vadinamos linijinio pavaldumo skyriais.

Darbo vietos (pareigybės), kurias užimantys darbuotojai atlieka tą patį ar panašų darbą, yra sujungiamos į skyrius.

Didelėje įmonėje darbo vietos jungiamos į grupes, o grupės į skyrius. Mažose ir vidutinėse įmonėse skyrius patogiau suskirstyti pagal funkcijas, nes tuomet skyrių būna mažiau.

Centralizuotos vadovaujančios instancijos ne tik priima sprendimus, ir duoda nurodymus, bet ir atsako už jų darbą, kurį privalo kontroliuoti. Tokios instancijos vadinamos linijinio pavaldumo skyriais.

Taikant šį tipą atsakomybę pavyksta suderinti su išgalėmis, nes čia linijiniams vadovams sprendimus padeda parengti specialistai – konsultantai. Konsultantai tiesiogiai pavaldūs vadovams, bet neturi teisės duoti nurodymų.

Šios sistemos trūkumas – konsultantai, turėdami didelių poveikio galių ir nebūdami atsakingi už priimtus sprendimus, gali pradėti vykdyti sau palankią politiką.

Daugelis organizacijų pradėjo kurti ir diegti labiau lanksčias organizacines struktūras, pritaikytas staigiems išorinių poreikių pokyčiams ir mokslui imlios technologijos pasirodymui. Tai adaptyvinės struktūros – sektorinė, projektinė, matricinė, konglomeratinė.

Pelno koncepcijos sektorius (Profit – Center). Jo pagrindinis tikslas – didinti pelną.

Kaštų koncepcijos sektorius (Cost – Center). Tikslas – taupyti lėšas.

Projektinio valdymo tipo sukūrimas – tai laikina struktūra, sudaryta konkrečios problemos sprendimui. Jos tikslas – surinkti į vieną komandą kvalifikuočiausius įmonės specialistus, sudėtingos problemos sprendimui. Kai konkretus projektas baigtas, komanda paleidžiama.

Matricinės organizacinės struktūros – tai specialios projektinės organizacijos tipas. Jos nariai pavaldūs projekto vadovui ir tų skyrių, kuriuose dirba, vadovui. Projekto vadovas koordinuoja visus ryšius tarp projekto dalyvių. Šis modelis reikalauja darbuotojų sugebėjimo ir noro bendradarbiauti.

Konglomeratinis organizacinių struktūrų tipas – tai forma, kuri geriausiai tinka organizacijai duotu momentu. Tuo pat metu viename organizacijos padalinyje gali būti naudojama produktinė struktūra, kitame – projektinė ar matricinė. Tokiu būdu firmos vadovybė sudaro galimybes kiekvienam padaliniui pasirinkti pačią patogiausią valdymo struktūrą. Konglomeratas populiari struktūra mokslui imliose gamybos šakose, kai reikia staigiai pereiti prie naujų produkcijos rūšių gamybos.

  • Transportas Namų darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2183 žodžiai)
  • Universitetas
  • Transporto namų darbai
  • Microsoft Word 40 KB
  • Transporto įmonių struktūros organizavimas Danijos transporto sistema
    10 - 9 balsai (-ų)
Transporto įmonių struktūros organizavimas Danijos transporto sistema. (2015 m. Lapkričio 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-imoniu-strukturos-organizavimas-danijos-transporto-sistema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 08:00