Transporto įmonių struktūros organizavimas


Transporto kursinis darbas. Transporto įmonių struktūros organizavimas. Organizavimo funkcijos samprata ir reikšmė. Organizacinė valdymo sandara. Organizacinė valdymo struktūra. Organizacinės valdymo struktūros (ovs). Darbo vietų jungimas į skyrius. Grupių jungimas į skyrius. Pavaldumas. Linijinio pavaldumo padaliniai. Konsultacinė – linijinė sistema. Funkciniai padaliniai. Funkcinio pavaldumo padaliniai. Mišrios organizacijų valdymo struktūros. Darbo vietos ir jų aprašymas. Kartojimo klausimai.


Etatinę darbo vietą užimančiam darbuotojui skiriamos tam tikros darbo užduotys. Keletas darbo vietų sujungiama į skyrių. Didesnėse įmonėse darbo vietas tikslingiau jungti į grupes ir tik pastarąsias į skyrius.

Pagal padalinių indėlį į galutinį organizacijos uždavinį skiriami linijiniai ir funkciniai padaliniai.

Pagal veiklos sričių (horizontalųjį ar vertikalųjį ) padalijimą – technikos, finansų, komercijos, personalo ir pan. padaliniai.

Įmonė turi tik du stambius padalinius: ekspedijavimo ir krovinių gabenimo, kurie tiesiogiai pavaldūs vadovui. Krovinių gabenimo vadovui tiesiogiai pavaldūs dispečeriai, vairuotojai, remontininkai, krovėjai, ekspedijavimo – vadybininkai.

Tačiau kai linijinio pavaldumo padalinių yra daug, organizacija praranda lankstumą, nes atsiradusios problemos ir klausimai sprendžiami hierarchijos būdu.

Tradiciniai rinkos sąlygomis dirbančių organizacijų funkciniai blokai: marketingo, logistikos, ekspedijavimo, finansų, personalo. Tai labai platūs veiklos barai arba funkcijos, kurias turi vykdyti bet kuri organizacija, siekdama savo pagrindinių uždavinių. Tikslūs padalinių pavadinimai priimami priklausomai nuo organizacijos profilio ir nuo jų darbo apimties. Jie gali būti pavadinti skyriais, barais, grupėmis.

Įmonės sėkmę lemia kuo mažesnės darbo sąnaudos ir realios gaminių kainos. Savarankiškiems ir už savo darbą atsakingiems įmonės sektoriams gali būti savarankiškai vadovaujama, siekiant pavyzdžiui didinti pelną.

Jos dar vadinamos kolegijomis, konsiliumais, komitetais, darbo grupėmis ir pan. Komisijose kartu dirba įvairias pareigas einantys įmonės darbuotojai.

Komisijų paskirtis – palengvinti įmonėje komunikacinius ryšius (išvengiant instancinio kelio), panaudoti specialiąsias komisijos narių žinias.

Komisijos gali dirbti ir be darbo reglamento. Jeigu komisijai suteikiami įgaliojimai priimti sprendimus, ji turi patvirtinti reglamentą, reguliuojantį pasisakymų ir balsavimo tvarką, nes kitaip komisijos nariai nebūtų lygiateisiai. Dažniausiai balsavimas vyksta kolegialiu principu, kai visi nariai turi vienodas balsavimo teises.

Kai yra tokie etatinių darbo vietų aprašymai, darbuotojai tiksliai žino savo pareigas ir neprivalo atsakyti už aukštesnių instancijų jiems neskirtus darbus. Tai ypač svarbu, vadybininkams, kuriems dažnai tenka improvizuoti. Etatinių darbo vietų aprašymai jiems padeda išvengti priekaištų dėl savo kompetencijos viršijimo.

Remiantis etatų aprašymais vertinami ir darbo rezultatai. Tačiau etatinės darbo vietos aprašymas neturi būti sudaromas remiantis vieno žmogaus savybėmis ir sugebėjimais. Etato aprašymas turi būti tikslus, dalykiškas, nuoseklus.

Etatinės darbo vietos aprašymas ypač reikalingas įdarbinant naujus žmones – jis padeda susipažinti su būsima veikla, palengvina kandidatų atranką.

Transporto įmonių struktūros organizavimas. (2013 m. Balandžio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-imoniu-strukturos-organizavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 02:39