Transporto politika jūrų uostų ir vandens transporto srityje


Logistikos referatas. Transporto politika jūrų uostų ir vandens transporto srytyje. Jūrų transportas. Jūrų transportas. Komisijos požiūrį į keleivinių laivų saugą atspindi trys politikos kryptys. Disbalanso mažinimas. Neturėjo jūrų politikos. Uostų politika.


Europos žemyno pakrantėse (jų ilgis – daugiau nei 100 tūkst. km) įrengta daugiau kaip 1,2 tūkst. prekybos uostų. Tie prekybos uostai –pagrindinės vietos, kuriose krovinys iš vienos transporto rūšies perkraunamas į kitos rūšies transportą. Be to, prekybos uostai padeda įgyvendinti bendrąją ES transporto politiką, užtikrinant Europos teritorinę sanglaudą. Šie uostai svarbūs organizuojant trumpųjų atstumų jūrų laivybą. Uostuose ir su jų darbu susijusiuose sektoriuose sukurta daugiau nei 0,5 mln. darbo vietų – jie užtikrina ištisų regionų veiklumą ir plėtrą pagal Lisabonos strategiją, įskaitant periferinius regionus.Vidaus vandenų transportas. ES upių, kanalų, ežerų pakrantėse yra keli šimtai vidaus vandenų (jų ilgis – apie 36 tūkst. km) uostų.

Daugelį metų jūrų transportui skirtos Bendrijos masto politikos nebuvo. Europa buvo pasirengusi priimti pirmą teisės aktų rinkinį tik 1986 m. Juo pirmiausia siekta atverti jos jūrų transporto ir paslaugų rinkas.1989 m. priimtas antras rinkinys, kuriuo leista vienos ES šalies bendrovėms siūlyti jūrų transporto paslaugas kitoje ES šalyje (kabotažas). Tai padėjo užtikrinti tinkamus ryšius tarp salų ir atokesnių jūrų regionų bei žemyninės Europos dalies.Jūrų transporto, kaip ir kitų rūšių transporto, sektoriuje visada labai svarbi buvo sauga, taip pat jūrininkų darbo sąlygos ir rengimas. Tik kompetentinga įgula gali užtikrinti saugą ir paslaugų kokybę.

Deja, XX a. dešimtajame dešimtmetyje neišvengta laivų avarijų: Aegean Sea (1992 m.), Braer (1993 m.) ir Estonia (1994 m.). Vėliau įvyko kitų avarijų, per kurias žuvo žmonių ir išsiliejo nafta: Erika (1999 m.) ir Prestige (2002 m.). Dėl šių nelaimių ir susidariusio politinio klimato ES nusprendė sugriežtinti taisykles ir standartus, kad avarijų – ypač keltų ir naftos tanklaivių – jūrose būtų išvengta.

  • Logistika Referatai
  • 2015 m.
  • 6 puslapiai (1511 žodžių)
  • Universitetas
  • Logistikos referatai
  • Microsoft Word 42 KB
  • Transporto politika jūrų uostų ir vandens transporto srityje
    10 - 5 balsai (-ų)
Transporto politika jūrų uostų ir vandens transporto srityje. (2015 m. Kovo 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-politika-juru-uostu-ir-vandens-transporto-srityje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 18:45