Transporto poveikis aplinkai ir žmogui


Transporto referatas. Įvadas. Neigiami transporto veiklos veiksniai. Oro tarša. Vandens tarša. Dirvožemio tarša. Triukšmas. Eismo spūstys. Apibendrinimas. Automobilių transporto įtaka žmogaus sveikatai. Aplinkos oro taršos poveikis sveikatai. Tyrimas. Išvados. Literatūra.


Mokslinio darbo tikslas – išanalizuoti neigiamus transporto priemonių veiksnius aplinkai ir žmogui.

Darbo uždaviniai:

identifikuoti pagrindines aplinkos sritis, kurioms įtaką daro automobilių sukeliama tarša,

apžvelgti neigiamą transporto priemonių poveikį žmogaus sveikatai,

palyginti skirtingų transporto priemonių sukeliamą neigiamą poveikį aplinkai.

Darbo struktūra: darbą sudaro įvadas ir du teoriniai skyriai, kuriuose apžvelgiami neigiami transporto veiksniai aplinkai ir žmogaus sveikatai, tyrimas, išvados, literatūros sąrašas.

Siekiant atskleisti, kuris taršos veiksnys vaidina didžiausią neigiamą vaidmenį, kiekvienas jų bus aptartas atskirai.

lemia didesnę eroziją. Dirvožemio bakterijos dalyvauja maistinių medžiagų apykaitoje,

planai rengiami pagal triukšmo strateginio kartografavimo rezultatus. Šie veiksmų planai skirti užkirsti kelią aplinkos triukšmui ir ypač sumažinti triukšmo poveikį vietovėse, kur triukšmas gali pakenkti žmonių sveikatai. Savivaldybių institucijų rengiami triukšmo prevencijos veiksmų planai taip pat turi apimti tyliųjų zonų apsaugą nuo triukšmo padidėjimo jose.

Tyrimas atliktas remiantis Europos aplinkosaugos agentūros pateikiama kelių eismo taršos skaičiavimo sistema, padedančia įvertinti atskirų susisiekimo priemonių neigiamą poveikį mus supančiai aplinkai.

Pasirinktos priemonės: automobilis, motociklas, autobusas, elektromobilis.

Manykime, kad pasirinktų alternatyvių transporto priemonių naudotojas gyvena užmiestyje, o iki miesto centro jam kasdien tenka įveikti 25 km.

Darant prielaidą, kad kiekvieną darbo dieną nuvažiuojamas 50 km atstumas, per tradicinę penkių darbo dienų savaitę nuvažiuojamas atstumas – 250 km.

Iš pateikto grafiko matyti, kad užmiestyje gyvenantis žmogus, per savaitę nuvažiuodamas 250 km, aplinkos taršą padidina statistiškai nuo 17 iki 51 taršos vienetų. Taigi, priklausomai nuo pasirinkto transporto rūšies, savaitinė aplinkos tarša gali svyruoti tris kartus: mažiausiai teršalų į aplinką išmeta autobusas (Europos aplinkosaugos agentūra remiasi keleivių pervežimo viešuoju transportu statistika, įvertinant visuomeniniu transporto keliaujančių asmenų skaičiaus vidurkį ir aplinkos taršos vienetų santykį) ir elektromobilis. Daugiausia – bene dažniausiai visoje Europoje naudojama transporto priemonė – automobilis.

Taršos vienetų palyginimas rodo, kad tiek pasirinkus kelionę tarpmiestiniu autobusu, tiek elektromobiliu, draugiškumo aplinkai indeksas yra labai panašus. Vis dėlto kelionė tarpmiestiniu autobusu trunka ilgiau ir – vertinant subjektyviai – yra mažiau komfortabili.

Per pastaruosius du šimtus metų klimato sistema tapo daug sudėtingesnė, lyginant su priešindustriniu periodu. Nemaža dalimi klimato šiltėjimo procesus lemia ir vis gausėjantis automobilių transportas. Didžiausi ir labiausiai pastebimi neigiami transporto veiklos veiksniai apima oro taršą įvairiomis kenksmingomis medžiagomis, dirvožemio ir vandens telkinių taršą, triukšmą ir kitą žalingą poveikį žmogaus sveikatai.

Svarbu pabrėžti, kad be automobilių poveikio aplinkai, ne ką mažesnę reikšmę automobiliai sukelia žmonių – ypatingai miesto gyventojų – sveikatai. Automobilių vidaus degimo variklių išmetamose dujose yra daugiau kaip du šimtai įvairių cheminių junginių, kurių dauguma kenkia žmogaus sveikatai ir visų gyvų organizmų vystymuisi, o automobilių skleidžiamas triukšmas ilgainiui gali tapti klausos sutrikimų, širdies ritmo pakitimų priežastimi, sukelti emocinę įtampą ir didinti stresą.

  • Transportas Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2896 žodžiai)
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 29 KB
  • Transporto poveikis aplinkai ir žmogui
    10 - 6 balsai (-ų)
Transporto poveikis aplinkai ir žmogui. (2016 m. Sausio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-poveikis-aplinkai-ir-zmogui.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 02 d. 20:09