Transporto priemones konstravimas


Transporto kursinis darbas. Automobilio ford f350 eksplotavimo savybės. Kabinos tipai. Varikliai. Transmisija. Kelio aprašas. Rėmo projektavimas ir optimizavimas. Transporto priemonių rėmai. Konstrukcija ir medžiagos. Rėmų skaičiavimo schemos. Rėmų skaičiavimas lenkimui. Rėmų skaičiavimas sukimui (suprastinta schema). Rėmo – statiškai neišsprendžiamos sistemos sprendimas jėgų metodu. Žmogaus pasodinimo reikalavimai ir projektavimas būdas. Vairuotojo darbo vieta. Salono matmenys. Išvados. Naudota literatūra.


Super Cab – kabina su penkiomis sėdimomis vietomis ir didesniu plotu vešti krovinius, bei su sustiprinta galine važiuokle ir dvigubintais ratais.

Visų tipų transporto priemonių judėjimui reikalingas tam tikras kiekis mechaninės energijos. Motorinėse transporto priemonėse mechaninės energijos tiekėjas paprastai yra tam tikro tipo variklis (dažniausiai naudojamas vidaus degimo variklis), kuris montuojamas transporto priemonėje. Pagrindinis reikalavimas varikliams – sukurti pakankamą mechaninės energijos kiekį, kuris užtikrintų tam tikros masės automobilio judėjimą tam tikru greičiu. Variklių pajėgumas paprastai apibūdinamas galia. Kiekvienam automobiliui variklio galios poreikis priklauso nuo automobilį veikiančių pasipriešinimo jėgų dydžio (tai lemia automobilio konstrukcija, masė, aplinkos sąlygos) ir numatomo maksimalaus automobilio judėjimo greičio.

Šiame automobilyje yra montuojami dviejų tipų varikliai, tai yra 6.2 litro v8 benzininis variklis ir 6.7 litro v8 dyzelinis variklis. 6.2 litro v8 benzininis variklis montuojamas į tuos automobilius kurie bus naudojami nedideliems kroviniams gabenti, o 6.7 litro v8 dyzelinis variklis naudojamas dideliems kroviniams gabenti, bei tempti didelias priekabas , nes dyzelinio variklio dvigubai didesnis sukimo momentas. Žemiau pateikta variklių specifikacija.

Transmisijų projektavimo patirtis ir perprastas eksploatavimo sąlygų įvertinimas leidžia suprojektuoti optimalią transmisiją pagal apibrėžtas automobilio eksploatacines sąlygas įvertinant valdymą, komfortą, priežiūrą. Praktikoje transmisijų sistemų parinkimas labai dažnai priklauso nuo jau egzistuojančių variantų. Tai pagrinde susiję su transmisijų projektavimo, konstravimo, bandymų ir gamybos kaštais. Tiek smulkiems, tiek ir stambiems automobilių gamintojams ekonominiu požiūriu nėra optimalu kiekvienam automobiliui ar varikliui pritaikyti vis naują transmisijos sistemą. Ypatingai pastaruoju metu pastebima, kad automobilių gamintojai stengiasi sukurti kuo universalesnę transmisijos sistemą, kuri galėtų būti panaudota didesnėje automobilių modelių gamoje. Šiuo atveju aktualu įdiegti elektroninį transmisijos sistemų valdymą. Pakeistus transmisijos elektroninio valdymo parametrus ją galima pritaikyti kitos klasės ar paskirties automobiliui.

Automatizuotas mechaninių transmisijų sistemų valdymas vairuotojui leidžia atsisakyti nuolatinio sankabos naudojimo perjungiant pavaras. Išskyrus pajudėjimą iš vietos sankabos darbą vykdo pavarų perjungimo signalus iš vairuotojo gaunantys pneumatiniai, hidrauliniai ar elektriniai vykdikliai.

Pagrindinė automobilių transmisijos paskirtis – transformuoti ir perduoti automobilio variklio sukuriamą sukimo momentą į varančiuosius automobilius. Transmisija, priklausomai nuo automobilio judėjimo sąlygų, leidžia į varančiuosius ratus perduoti tam tikro dydžio sukimo momentą, kuris užtikrina pakankamą automobilio trauką, važiavimo dinamiką, saugų valdymą ir optimalius variklio darbo režimus. Šiuo atveju pagrindiniai automobilio transmisijos elementai yra sankaba ir pavarų dėžė. Ištobulinus mechaninių sistemų automatizuotą valdymą automobilių transmisijų sistemos įgavo dar vieną labai svarbią funkciją t. y. optimalus perduodamo sukimo momento paskirstymas varantiesiems automobilio ratams priklausomai nuo važiavimo sąlygų ir režimo. Apibendrintos automobilių transmisijų funkcijos pateiktos žemiau :

Sankaba, pavarų dėžė, pagrindinė pavara – švelnus automobilio pajudėjimas iš vietos nepriklausomai nuo variklio sūkių, reikiamos ratų traukos užtikrinimas priklausomai nuo sąlygų, stabdymas varikliu.

Sankaba, pavarų dėžė – variklio atjungimas nuo varančiųjų ratų, variklio ir varančiųjų ratų sukimosi greičių santykio keitimas.

Aktyvūs diferencialai – optimalus transmisijos perduodamo sukimo momento paskirtis varantiesiems automobilio ratams arba varančiosioms ašims.

Pasirinktame automobilyje naudojama 6 pavarų automatinė transmisija.

Minėtos pavarų dėžės savo konstrukcija yra labai sudėtingos, todėl šią transmisiją taikant kitame modelyje paprasčiau pagaminti naują pagrindinę pavarą. Be to minėtų daugialaipsnių automatinių dėžių valdymas ir nustatymai yra pilnai reguliuojami kompiuterių, todėl šios pavarų dėžės nekaičiant jų konstrukcijos gali būti pritaikytos įvairių charakteristikų automobiliams ir varikliams

Žemiau pateikta automobilio transmisijos perdavimo santykiai :

Automobiliuose priekinių ir galinių ratų pavara ir išilgai įmontuotu varikliu bei transmisija variklis paprastai montuojamas prieš priekinę ašį

Automobilio FORD F350 priekinių ratų pavaros konstrukcija (prieš priekinę ašį sumontuotas V8 8 cilindrų variklis, už ašies montuojama pavarų dėžė, kuri sukimo momentą perduoda į paskirstymo dėžę,o paskui į priekinių ratų pavarą, kuri sumontuota tarp variklio ir pavarų dėžės). Tokia traukos agregato konstrukcija yra patogi ir efektyvi į automobilį montuojant visų varančiųjų ratų pavarą Dėl variklio montavimo prieš priekinę ašį padidėja automobilio priekinės dalies išsikišimas. Didelis priekinės dalies išsikišimas nėra gerai automobilio parkavimo atveju, be to dėl variklio išsikišimo variklis yra labai pažeidžiamas priekinio susidūrimo metu. Iš kitos pusės ilga automobilio priekinė dalis užtikrina geresnį priekinio smūgio sugėrimą (šiuo atveju didelę galį smogio jėgos perima variklio ir pavarų dėžės tvirtinimo taškai).

Transporto priemones konstravimas. (2015 m. Lapkričio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-priemones-konstravimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 12:44