Transporto priemonės


Elektromobiliai referatas. Vamzdynu transportas. Gelezinkelio transpoto priemones sandara. Elektromobilis speros. Elektromobilis sandara. Referatas apie elektromobiliai. Kas isrado pirmaja elektrine transporto priemone. Elektromobilių sandara. Referatas elektromobilis. Recenzija transporto priemone.

Transporto Špera. Istorija. Automobilio sandara. Viešasis transportas. Klasifikacija. Geležinkelio transportas. Vandens transportas. Vamzdynų transportas. Oro transportas. Pirmosios savaeigės transporto priemonės (datos, išradėjai, trumpas aprašymas) Tikrasis šiuolaikinių automobilių kūrimas prasidėjo tada, kai 1768 m. Džeimsas Vatas išrado garo mašiną. 1784 m. jo sukurtas universalus stūmoklinis garo variklis su alkūninio veleno sukimosi greičio reguliatoriumi plačiai paplito to meto stacionariose bei savaeigėse mašinose. Džeimsas Vatas apskaičiavo, kad ta mašina kalnakasybos darbuose pakeičia 12 arklių, taigi jos galia lygi 12 arklio jėgų (dabar sakytume arklio galių). Nuo to laiko technikoje paplito arklio jėgos vienetas. Pirmosios elektrinės transporto priemonės (datos, išradėjai, trumpas aprašymas) Škotas Robertas Andersonas 1832 – 1839 sukūrė pirmą elektrinę karietą. Pirmąjį elektrinį automobilį 1835 metais sukūrė profesorius Straitingas Groningeno mieste (Olandija). 1841 m. elektromobilį sukūrė R. Davidsonas (Anglijoje), 1842m. – T. Devenportas (JAV). Elektromobilių baterijos buvo vienkartinės, nes baterijose vykstančios reakcijos buvo negrįžtamos.


Nikolas Juseph Cugnot (1725 – 1804) pirmasis 1769 m. sukūrė ir išbandė savaeigę mašiną su savos konstrukcijos garo varikliu. Tai buvo pirmojo krovininio automobilio prototipas.

Cugnot savaeigė garo mašina turėjo dviejų cilindrų garo variklį, triratę važiuoklę ir su trijų tonų kroviniu galėjo važiuoti 4 km/h greičiu. Priekinis mašinos ratas buvo varantysis ir kartu vairuojamasis. Jį pasukdavo tik kartu su rato priekyje įrengtu garo katilu bei varikliu.

Triratis K. Benz motorinis automobilis su benzininiu vieno cilindro, 0,9 l darbo tūrio, vandeniu aušinamu, 0,65 kW (n = 400 min-1) galios varikliu (1885 m.)

Savo savaeigį ekipažą išradėjas užpatentavo 1886 metais. Tai oficiali automobilio “gimimo” data

1893 m. K. Benz sukūrė tobulesnį keturratį savaeigį ekipažą “Viktorija”, kuriame įrengė pavarų dėžę, linges, dujų žibintus, garso signalą. 1894 m. šio tipo ekipažai pradėti gaminti smulkiomis serijomis.

Pirmąjį automobilį su elektriniais varikliais ratuose sukūrė Jacob Lochner ir Ferdinard Porsche 1901 metais.

Metropolitenas – tai didelio pralaidumo (40 ... 70 tūkst. keleivių per valandą viena kryptimi) miesto keleivinis geleţinkelis, nutiestas ne gatvėse.

Būna paprastasis (susisiekimo greitis 25 ... 35 km/h; daţniau sustoja) ir greitasis (susisiekimo greitis > 35 km/h; sustoja retai).

Metro paprastai įrengiamas miestuose, turinčiuose daugiau kaip 1 mln. gyventojų.

Metropoliteno vidutinis greitis – 20 ... 40 km/h.

Metropolitenų vagonai daţniausiai būna keturašiai. Kiekvienai ašiai tenka 15 ... 17 t svorio.

7. Lengvųjų automobilių klasifikacija pagal automobilio masę ir neįkrauto automobilio masę

Autobusas (gr. auto – pats; + (omni)busas – visiems) – daugiavietis automobilis keleiviams veţti turintis 9 ir daugiau sėdimųjų vietų.

Pirmieji keleivius veţę omnibusai atsirado Didţiojoje Britanijoje 1831 m., pirmieji autobusai pradėti gaminti XX a. pradţioje.

Autotramvajus – tai naujos kartos tramvajus, kuris turi ir autobuso, ir tramvajaus poţymių, nes vaţiuoklė sudaryta iš minkštų guminių ratų, o kelyje įmontuoti jutikliai neleidţia nukrypti nuo pasirinkto maršruto.

Pirmasis garvežys buvo pagamintas 1803 m. D. Britanijoje (R. Trevithick). Ketaus bėgiais jis traukė vagonėlius su rūda.

1825 m. jis nutiesė pirmą 56 km ilgio viešojo naudojimo geležinkelio liniją tarp Stocktono ir Darlingtono.

Naftotiekis, tai įrenginių kompleksas naftai ir jos produktams tiekti iš gavybos arba perdirbimo vietos į naudojimo arba perpylimo punktus (geležinkelio ar vandens transporto terminalus).

8 Nuoseklaus jungimo atveju: - VDV nėra tiesiogiai sujungtas su automobilio mechanine transmisija; - galimas VDV darbas optimaliu režimu (esant didžiausiam n.v.k. ir mažiausiai deginių emisijai); - neišvengiama daugkartinio energijos transformavimo iš vienos rūšies į kitą (nuostoliai);

Malūnsparnis, autožyras – sunkesnis už orą orlaivis, kurį kelia priešpriešinio oro srauto sukamo viršutinio sraigto keliamoji jėga.

  • Transportas Šperos
  • 2011 m.
  • 3 puslapiai (3570 žodžių)
  • Transporto šperos
  • Microsoft Word 33 KB
  • Transporto priemonės
    10 - 1 balsai (-ų)
Transporto priemonės. (2011 m. Vasario 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-priemones.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 17:48