Transporto priemonių dinamika


Mechanikos kursinis darbas. Įvadas. Automobilio Citroën Xsara Picasso bendrieji duomenys. Pasirinkto automobilio techninės charakteristikos. Automobilio išoriniai matmenys, ratų bazė, tarpvežė. Automobilio variklio techniniai duomenys, variklio išorinės momento ir. Galios charakteristikos. Pavarų dėžės pavarų perdavimo santykiai, pagrindinės pavaros perdavimo santykis. Automobilio padangų matmenys. Automobilio dinaminės charakteristikos maksimalus greitis, pagreitėjimas. Automobilio oro pasipriešinimo koeficientas, automobilio midelio plotas. Automobilio masės pasiskirstymo priekiniai ir galiniai ašims skaičiavimas, automobilio masės centro skaičiavimas naudojant programa „MAS“. Automobilio pagrindinių agregatų išdėstymo schema (agregatai išdėstomi ant šoninės automobilio projekcijos). Automobilio pagrindinių agregatų masių, x ir z koordinačių lentelė (duomenys kurie reikalingi skaičiuojant programa „MAS“). Automobilio ratų vertikalių apkrovų pokytis dėl greitėjimo metu automobilį veikiančių inercijos jėgų. Automobilio variklio pilnosios išorinės momento charakteristikos matematinis aprašymas. Rezultatai. Viso automobilio kaip mechanizmo ekvivalentinės schemos (dinaminio modelio) sudarymas. Viso automobilio kaip mechanizmo ekvivalentinės schemos (dinaminio modelio) sudarymas. Viso automobilio kaip mechanizmo ekvivalentinės schemos (dinaminio modelio) redukavimas į automobilio varančiuosius ratus. Viso automobilio kaip mechanizmo ekvivalentinės schemos (dinaminio modelio) redukavimas į automobilio variklį. Viso automobilio detalaus dinaminio modelio sudarymas. Automobilio dinamikos tyrimas. Programa „AUDVI. Exe“.


Kursiniame darbe buvo pasirinktas Citroën Xsara Picasso automobilis ir jam sudaryta agregatų išdėstymo schema. Gauti tokie rezultatai:

1. Apskaičiuotos tuščio ir pakrauto automobilio bendros masės: tuščio automobilio – 1298 kg, pakrauto automobilio – 1760 kg; amortizuotos masės: tuščio automobilio – 1148 kg, pakrauto automobilio – 1600 kg.

2. Masių pasiskirstymo ašių: tuščio automobilio – priekinių 54,95 proc. (7000 N), galinių – 45,05 proc. (5700 N); pakrauto automobilio – priekinių 45,18 proc. (7800 N), galinių – 54,82 proc. (9500 N).

Amortizuotų pasiskirstymo ašių: tuščio automobilio – priekinių 54,78 proc. (6170 N), galinių – 45,26 proc. (5100N); pakrauto automobilio – priekinių 44,32 proc.(6960 N), galinių – 55,68 proc. (8700 N).

3. Tuščio automobilio svorio centro aukščio koordinatės: aukštis (Z) – 602,91 mm, ilgis (X) – 2081,35 mm, pakrauto automobilio – aukštis (Z) – 618,17 mm, ilgis (X) – 2351,13 mm.

Amortizuoto automobilio svorio centro aukščio koordinatės: tuščio automobilio – aukštis (Z) 658,11 mm, ilgis (X) – 2087,11 mm; pakrauto automobilio – aukštis (Z) 650,01 mm, ilgis (X) – 2374,71 mm.

Transporto priemonių dinamika. (2014 m. Balandžio 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-priemoniu-dinamika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 04:00