Transporto priemonių draudimas kursinis darbas


Daudimo kursinis darbas. Įvadas. Lietuvos respublikos draudimo priežiūros komisija. Priežiūros komisijos veikla. Priežiūros komisijos funkcijos. Draudimo sektoriaus apžvalga 2004 metai. Lietuvos respublikos privalomas civilinės Atsakomybės draudimas 2004 metai. Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo Draudimo sutarties ypatumai. Persidraudimas. 006 metų privalomojo draudimo ypatumai. Vežėjai – padidintos rizikos grupė. Rodikliai įtakojantys draudimo bendrovės patikimumą. Draudimo veiklos rezultatai 2003-2006.


2003 metai buvo išskirtiniai ir tuo, kad išsiplėtė Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijos funkcijos. Paminėtinos dvi esminės aplinkybės ir jų reikšmė šiai institucijai. Pirma, Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisija tapo atsakinga už mūsų valstybės draudimo įmonių ir draudimo tarpininkų, teikiančių paslaugas kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, priežiūrą. Antra, įgyvendindama Lietuvos Respublikos draudimo įstatymo ir jį lydinčiųjų teisės aktų nuostatas, Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisija nuosekliai siekė, kad rinkos dalyviai įgyvendintų įmonių valdymo savireguliacijos mechanizmus bei užtikrintų patikimą ir apdairų įmonių valdymą. Kaip rodo pasaulinė praktika, tokiais principais pagrįsta

draudimo reglamentavimo ir priežiūros sistema veikia geriausiai, be to, efektyviausiai panaudojamos lėšos ir žmogiškieji ištekliai.

Iki Lietuvos narystės Europos Sąjungoje draudimo priežiūros komisija turėjo stebėtojo statusą, o po Lietuvos įstojimo į Europos Sąjungą ši institucija įgijo teisę formuoti Europos Sąjungos vidaus rinkos politiką dalyvaudama Europos draudimo ir profesinių pensijų priežiūros institucijų komiteto CEIOPS veikloje. Taip pat svarbu pažymėti, kad Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijos atstovas dalyvauja CEIOPS valdybos veikloje. Tai yra didelis šios institucijos įvertinimas ir neabejotinas pripažinimas.

Vertinant dabartinę Europos draudimo situaciją, matome svarbius pokyčius tiek draudimo rinkos struktūroje, tiek veikloje, tiek draudimo veiklos rezultatuose. Draudimo rinkos sąlygos nuolat kinta, aštrėja konkurencija, neretai panaudojama ir dempingo politika.

Galbūt yra priekaištų dėl kai kurių draudimo paslaugų kokybės rinkoje, žalų sureguliavimo, tačiau šio trūkumo atsvara yra pasiūlos įvairovė, esamų draudimo produktų tobulinimas, kompleksinių draudimo paslaugų kūrimas.

Vartotojai turi pasirinkimo galimybę, tik ne visada vartotojai renkasi paslaugas ir jų teikėjus pakankamai atsakingai. Mums visiems tenka svarbus vaidmuo – būdami reiklesni ir atsargesni, priverčiame draudimo įmones veikti kokybiškiau ir efektyviau.

Savo darbe aš didesnį dėmesį skirsiu transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomo draudimo analizei, kadangi ši draudimo rūšis suvaidino labai didelį vaidmenį visoje Lietuvos draudimo rinkoje. Ši draudimo rūšis buvo įvardinta kaip pagrindinė priežastis įtakojusi draudimo kompanijos „Ingo Baltic“ bankrotą, sukėlusį masinę pasipiktinimo bangą tarp transporto priemonių savininkų bei valdytojų ir privertusį kiekvieną draudėją žymiai atsakingiau rinktis draudimo bendrovę.

Drąsiai galime teigti, kad tai pati populiariausia draudimo rūšis, labiausiai įtakojanti kiekvienos draudimo kompanijos veiklos rezultatus bei palietusi, beveik, kiekvieną iš mūsų tiek ekonomiškai, tiek psichologiškai.

Taigi, šio mano darbo tikslas yra pateikti įvairių laikotarpių transporto draudimo ypatumus, tendencijas. Panagrinėti kas įtakoja šios draudimo rūšies situaciją rinkoje ir kaip ši draudimo rūšis, bene labiausiai, įtakoja draudimo rinką.

Neįmanoma teisingai išanalizuoti vieną ar kitą draudimo rūšį, nepasigilinus į draudimo bendrovės, vykdančios šią draudimo rūšį, padėtį rinkoje, neišanalizavus jos patikimumo rodiklių ,strateginių planų. Todėl savo darbe pasigilinsiu į pagrindinius įmonės patikimumo rodiklius: draudimo įmokų ir pagrindinio draudimo portfelio santykį, įmonės efektyvumą, rezervų dydį, nuostolingumą, veiklos efektyvumą. Bendrovės patikimumas yra būtina sąlyga kiekvienos draudimo rūšies augimui bei pelningumui.

Analizės, palyginimo metodų pagalba pasistengsiu palyginti atitinkamo laikotarpio skirtingų metų draudimo įmokų ir išmokų santykį visų draudimo kompanijų, vykdančių transporto draudimo paslaugas Lietuvoje.

Darbo pabaigoje pateiksiu apibendrinimus, išvadas ir pasiūlymus.

Lietuvos Respublikai tapus Europos Sąjungos nare, Priežiūros komisijai iškilo naujas uždavinys – Europos Sąjungos teisyną perkeliančių teisės aktų įgyvendinimas.

Sąjungos valstybėse narėse, priežiūra. Ypač aktualus tampa bendradarbiavimas ir keitimasis informacija su kitų Europos Sąjungos valstybių narių priežiūros institucijomis. Priežiūros

komisija yra Europos draudimo ir profesinių pensijų priežiūros institucijų komiteto (toliau – CEIOPS) narė ir aktyviai dalyvauja šio komiteto darbo grupėse.

  • Draudimas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (7459 žodžiai)
  • Universitetas
  • Daudimo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 82 KB
  • Transporto priemonių draudimas kursinis darbas
    10 - 2 balsai (-ų)
Transporto priemonių draudimas kursinis darbas. (2016 m. Sausio 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-priemoniu-draudimas-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 00:18