Transporto priemonių draudimo (kasko) produktų AB „Lietuvos draudimas“ UAB „ERGO Lietuva“ ir „If P&C Insurance AS“ filialas analizė ir įvertinimas


Daudimo kursinis darbas. Įvadas. Kasko draudimo samprata ir pagrindiniai požymiai. Transporto priemonių draudimo sąvoka. Transporto priemonių draudimo objektas. Transporto priemonių draudimo rizikos. Transporto priemonių draudimo įmokos. Pagrindinės draudimo bendrovės. kasko draudimo rodikliai ne gyvybės draudimo rinkoje. Įmonių siūlomas kasko draudimo produktas. AB „Lietuvos draudimas“ kasko draudimo produktas. Uab „ERGO Lietuva“ kasko draudimo produktas. „If P&C Insurance AS“ kasko draudimo produktas. Bendrosios kasko draudimo sąlygos. Draudimo suma. Frančizė. Kasko draudimo galiojimo teritorija. Draudiminiai ir nedraudiminiai įvykiai. Draudiminiai įvykiai kompanijose AB „Lietuvos draudimas“, UADB „Ergo Lietuva“ ir „If P&C Insurance AS“. Nedraudiminiai įvykiai kompanijose AB „Lietuvos draudimas“, UADB „Ergo Lietuva“ ir „If P&C Insurance AS“. Avarijos atvejis. Vagystės atvejis. Gaisro atvejis. Gamtos jėgų poveikio atvejis. Kiti atvejai. Nelaimingų atsitikimų keleiviams atvejis. Draudimo išmokos nustatymo tvarka. Išvados. Priedas. Literatūros sąrašas.


Eksplotuojant automobilį gali įvykti daug nenumatytų įvykių. Šiuolaikiniai automobiliai brangūs, turintys įvairiausių modernių aksesuarų. Dažnam vairuotojui jo automobilis – pasididžiavimas. Kaip žinia, autombolis yra menkiausiai nuo vagių apsaugotas turtas, todėl dažnai tampa vagių taikiniu, dėl savo mobilumo patenka į autoįvykius, stichines nelaimes. Norint apsaugoti save nuo nenumatytų išlaidų rekomanduojama draustis automobilį kompleksiniu transporto priemonių draudimu (kasko). KASKO - tai savanoriškas transporto priemonių, vairuotojų, keleivių, bei papildomos vidaus bei išores įrangos draudimas.

Darbo tikslas – išanalizuoti UAB „Ergo Lietuva“, AB „ Lietuvos draudimo“ ir „If P&C Insurance AS“ kasko draudimo produktus.

Darbo uždaviniai:

Apibūdinti kasko draudimo sampratą ir pagrindinius požymius.

Įvertinti kasko draudimo rodiklius ne gyvybės draudimo rinkoje.

Šie uždaviniai įgyvendinami taikant tokius tyrimo metodus: literatūros sisteminę analizę, laiko eilučių analizę, modeliavimą, loginę lyginamąją analizę ir sintezę, statistinę analizę, rezultatų analizę ir apibendrinimą.

KASKO DRAUDIMO SAMPRATA IR PAGRINDINIAI POŽYMIAI

Draudikai perimdami šiai draudimo grupei priklausančias rizikas paprastai teikia draudiminę apsaugą sugadinus, sunaikinus ar praradus transporto priemonę. Kartu su transporto priemone gali būti apdrausti ir joje esantys daiktai. Vieni daiktai gali būti apdrausti be papildomos draudimo įmokos (pvz., radijas, gesintuvas), kiti daiktai (pvz., radijo telefonas, prie stogo tvirtinama bagažinė) gali būti apdraudžiami atskirai, t.y. prie transporto priemonės draudimo įmokos priskaičiavus tam tikro dydžio draudimo įmokos priedą. Draudimo įmonė gali numatyti ir daiktų sąrašą (pvz., foto aparatas, kompaktiniai diskai), kurie su transporto priemone negali būti apdrausti. Yra taikoma bendra taisyklė, kad apdrausti gali būti tik tie transporto priemonėje esantys daiktai, kurie yra ar gali būti pritvirtinami prie pačios transporto priemonės.

Transporto priemonės draudimas yra draudėjo transporto priemonę veikiančių rizikų perleidimas draudimo įmonei. Draudimo įmonėms yra perleidžiamos tik tam tikros arba visos transporto priemonę veikiančios rizikos. Bene dažniausiai praktikoje sutinkamos priežastys, dėl ko transporto priemonės yra draudžiamos ne nuo visų rizikų, yra siekimas minimizuoti mokamą draudimo įmoką bei įsitikinimas, kad nuostolių atsiradimo tikimybė yra artima nuliui.

Draudimo įmoka dažniausiai yra mokama draudimo periodo, kuris tęsiasi vienerius metus, pradžioje. Sukauptas lėšas draudikai investuoja pinigų bei kapitalo rinkose, tuo būdu gaudami iš kapitalo investicinės veiklos papildomas pajamas.

Draudimo įmokos dydis priklauso nuo įvairių subjektyvių ir objektyvių rizikos požymių bei kitų draudimo sutarties sąlygų.

Pagrindiniai objektyvūs rizikos požymiai yra transporto priemonės kaina, paskirtis, variklio galingumas, nuvažiuotų kilometrų skaičius, geografinio naudojimo vieta, vairuotojo/savininko amžius, profesija, sveikatos būklė, šeimyninė padėtis, lytis bei turima nuolaidų/priemokų sistemos klasė.

Subjektyvūs rizikos požymiai apima transporto priemonės vairuotojo/ savininko savybes, kurių praktiškai negalima išmatuoti (sąžiningumas bei atidumas).

Draudimo įmokos mokėjimo tvarka, draudimo suma bei draudėjo franšizės dydis yra didžiausią įtaką draudimo įmokos dydžiui turinčios draudimo sutarties sąlygos. Kartais yra pasirenkama tokia draudimo suma, kuri draudiminio įvykio atveju leis įsigyti naują tos pačios kokybės daiktą (šiuo atveju transporto priemonę ar jos dalį).

Draudimo suma gali atitikti dabartinę arba naują transporto priemonės vertę. Draudimas nauja daikto verte ir yra naudojamas naujoms ar beveik naujoms transporto priemonėms drausti. Draudimo sutartyje numatyta draudimo suma dažniausiai sutampa su dabartine draudžiamo objekto kaina, t.y. lygi naujos transporto priemonės vertės bei jos nusidėvėjimo skirtumui. Draudikas, drausdamas daikto nauja verte, turi atsižvelgti į tai, kad draudėjas gali būti suinteresuotas draudiminiu įvykiu bei draudimo išmokos gavimu (Čepinskis, J.; Raškinis, D.; Stankevičius, R. ir kt., 1999, p. 345).

  • Draudimas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 30 puslapių (7531 žodis)
  • Universitetas
  • Daudimo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 190 KB
  • Transporto priemonių draudimo (kasko) produktų AB „Lietuvos draudimas“ UAB „ERGO Lietuva“ ir „If P&C Insurance AS“ filialas analizė ir įvertinimas
    10 - 4 balsai (-ų)
Transporto priemonių draudimo (kasko) produktų AB „Lietuvos draudimas“ UAB „ERGO Lietuva“ ir „If P&C Insurance AS“ filialas analizė ir įvertinimas. (2016 m. Sausio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-priemoniu-draudimo-kasko-produktu-ab-lietuvos-draudimas-uab-ergo-lietuva-ir-if-pc-insurance-as-filialas-analize-ir-ivertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 08:16