Transporto priemonių kelių tinklas, jo priežiūra ir raida eismo saugumo požiūriu


Kelių tinklas lietuvoje. Transporto priemoniu raidos istorija.

Transporto kursinis darbas. Įvadas. Trumpa lietuvos kelių tinklo atsiradimo, plėtros ir modernizavimo raidos apžvalga. Transporto priemonių kelių tinklo priežiūra, naujausios veiklos kryptys gerinant saugumą keliuose per pastarąjį dešimtemtį. Nemažėjančio avaringumo priežastys įvertinant kelių priežiūros ir saugos, aplinkos ir žmogiškuosius faktorius. Išvada. Summary. Bibliografijos sąrašas. Priedai.


Didesnė dalis (54 proc.) yra asfaltuoti. Mūsų kraštą kerta 6 europinės magistralės: E67 VIA BALTIKA, E28, E77, E85, E262, E272. Lietuva, net nelyginant su ekonomiškai stipriomis valstybėmis, jau turi gerai išplėtotą kelių tinklą. Lietuva – tranzito kraštas, per kurį vingiuoja daugeliui valstybių trumpiausi keliai iš vakarų į rytus, iš šiaurės į pietus. Išvystyta infrastruktūra yra didelis privalumas organizuojant tarptautinio lygio renginius, svarbus veiksnys lemiantis operatyvų pirminės pagalbos tarnybų, diplomatinių atstovybių susiekimą, taip pat puikus valstybės ekonominės situacijos atsipindys.

Norint kad keliai būtų pripažinti tinkami tarptautiniu lygmeniu, būtina išpildyti svarbiausią faktorių – saugumą. Kelių tinklo saugumo tema išlieka aktuali ir dėl didelio avaringumo skaičiaus, užsienio lankytojų vengimo vykti į valstybę, kurios kelių tinklas nėra saugus, vairuotojų noro važiuoti patikimais ir kokybiškais keliais. Automobiliai yra ne prabangos dalykas, o susisiekimo priemonė, neretai ir kelianti pavojų. Autoavarijose suluošinami ir žūva žmonės, sugadinamos transporto priemonės, padaroma žala kelių statiniams ir pan. Užregistruotų įskaitinių autoavarijų statistika, baugina ir neramina už kelių saugumą atsakingas institucijas, todėl šiuo darbu sieksiu išanalizuoti teisės aktus susijusius su kelių priežiūra, plėtra, kelių priežiūros institucijų rengiamus projektus, kitas su šia tema susijusias publikacijas ir išskirti pagrindines veiklos kryptis, pasiektus rezultatus kuriant Lietuvos kelių tinklą saugesnį bei organizuojant jo priežiūrą. Atlikdamas šį tyrimą, keliu sau uždavinius sužinoti:

1)Kokios priemonės ir metodai yra, ir iki šiol buvo naudojami kelių tinklo priežiūros, kūrimo procese darant jį saugesnį, priklausomai nuo eismo intensyvumo, avaringumo dinamikos.

2)Kas lemia nemažėjantį autoavaringumą Lietuvos keliuose ir kokių priemonių bei metodų planuojama imtis artimiausiu metu siekiant užtikrinti saugų eismą.

Nors Lietuvos keliai yra pakankamai gerai išvystyti, patikimi ir saugūs, jie tokie buvo ne visada. Ne visada kelių priežiūros institucijų darbas, kuriami projektai, naudojamos technologijos, rekonstrukciniai darbai siekant užkirsti kelią nelaimėms keliuose buvo diegiami taip, kaip dabar. Būtent Lietuvos kelių raidą saugumo atžvilgiu, kelių priežiūros, saugumo prevencijos organizavimo progresą siekiu apžvelgti šiame kursiniame darbe.

  • Transportas Kursiniai darbai
  • 2012 m.
  • 25 puslapiai (6888 žodžiai)
  • Universitetas
  • Transporto kursiniai darbai
  • Microsoft Word 218 KB
  • Transporto priemonių kelių tinklas, jo priežiūra ir raida eismo saugumo požiūriu
    10 - 3 balsai (-ų)
Transporto priemonių kelių tinklas, jo priežiūra ir raida eismo saugumo požiūriu. (2012 m. Gruodžio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-priemoniu-keliu-tinklas-jo-prieziura-ir-raida-eismo-saugumo-poziuriu.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 18:25