Transporto priemonių teorijos kursinis Opel astra


Transporto kursinis darbas.

Įvadas. Automobilio techninės charakteristikos. Automobilio masės pasiskirstymo priekinei ir galinei ašims, automobilio masės centro skaičiavimas naudojant programą „MAS1“. Teorinis automobilio transmisijos charakteristikų skaičiavimas. Rato laisvojo bei statinio spindulio skaičiavimas. Teorinis transmisijos perdavimo santykių skaičiavimas. Prabuksavimo sąlygos tikrinimas. Kinematinės charakteristikos. Rato kampinis greitis. Rato momentas. Rato dinaminis spindulys. Automobilį veikiančios jėgos. Variklio sukimo momento atsarga. Galios nuostoliai transmisijoje. Rato pasipriešinimo riedėjimui jėga. Oro pasipriešinimo jėga. Automobilio traukos analizė. Automobilio judėjimas posūkyje. Automobilio valdomumas. Kritinis automobilio virtimo kampas išilginėje vertikalioje automobilio plokštumoje. Automobilio kuro sunaudojimas. Automobilio dinamiškumo skaičiavimas programa „AUDVI“. Duomenų suvedimas. Dinamiškumo skaičiavimas. Kuro sąnaudų apskaičiavimas. CO2 sąnaudų apskaičiavimas. Apibendrinimas.


Šiam inžineriniam projektui „Opel astra“ markės, keturių durų hečbeko kėbulo, 2005 modelinių metų automobilis. Tai yra kompaktinės klasės, miesto automobilis varomas 1,7l darbinio tūrio turbodyzeliniu variklio, kuris išvysto 74kW galią. Šiame projekte apskaičiuosime kinematines bei dinamines charakteristikas, įvertinsime automobilio valdomumą, paskaičiuosime kuro suvartojimą.

Programa „MAS1“ skirta automobilio masės centrui apskaičiuoti x ir z ašių kryptimis. Į programą „MAS1“ pirmiausia įvedama ratų bazė, masė, bei atstumas iki priekinės ratų ašies.

Automobilio priekinėje projekcijoje sužymimi atskirų automobilio agregatų masių centrai (pavaizduota paveikse). Liniuote išmatuojami atstumai nuo koordinačių x (priekinio buferio pradžios) ir z (ratų žemiausio taško) ašių ir padauginami iš atitinkamo mastelio. Numanomas arba žinomas agregato svoris su apskaičiuotom koordinačių reikšmėm įrašomas į žemiau pavaizduotą lentelę.

Programa suskaičiuoja masės centro koordinates x ir z, atstumą a nuo priekinių ratų ašies iki masės centro, bei atstumą b nuo masės centro iki galinių ratų ašies.

1)Laisvas r0 arba maksimaliai nejudančio ir neapkrauto rato spindulys, jis priklauso tik nuo slėgio padangoje.

2)Statinis rst - tai minimalus atstumas nuo rato apkrauto vertikalia jėga ašies iki žemės. Šis spindulis priklauso nuo slėgio padangoje ir vertikalios apkrovos bei padangos tipo.

3)Rato riedėjimo spindulis (kinematinis) - riedančio rato apkrauto vertikalia jėga ir traukos jėga spindulis

Pagrindine pavara vadiname dažniausia kūginių krumpliaračių porą, esančią tilto reduktoriuje. Jos teorinis perdavimo santykis UPP randamas, kai pavarų dėžėje įjungta tiesioginė pavara (tokios pavaros perdavimo santykis lygus arba artimas 1). Jį galima paskaičiuoti iš šios formulės:

G – varančiosios ašies apkrova nuo automobilio masės (N) (reikšmė imama iš programos „MAS1“ gautų rezultatų: RP arba RU);

Mmax – maksimalus variklio sukimo momentas (Nm) (1,2 lent.);

Trečia pavara paskaičiuojama taip, kad esant maksimaliam sukimo momentui būtų išvystomas 60km/h greitis, siekiant sutaupyti degalų.

Ketvirta pavara perdaroma į tiesioginę.

G – varančiajai automobilio ašiai tenkanti vertikali svorio jėga nuo automobilio masės (N) (reikšmė imama iš programos „MAS1“ gautų rezultatų RP arba RU);

φx – sukibimo su keliu koeficientas (0,75 ÷ 0,85);

Rato kampinis greitis wri i-tajam variklio sukimosi dažniui apskaičiuojamas naudojantis žemiau pateikta formule. Rato kampinis greitis apskaičiuotas variklio sūkių 800-5000 aps/min diapazone, sudalijus jį į 8 intervalus (pradedant nuo laisvų sūkių pridedama po 800 aps/min).

Mr max – didžiausias rato sukimo momentas (Nm);

f0 – rato pasipriešinimo riedėjimui koeficientas kai automobilis rieda asfaltbetoniu ar cementbetoniu (0,007 – 0,015).

Kadangi koeficientų reikšmės yra 0,91-1,01 intervale, tai pasirenkama vidutinė vertė (fa=0,95) ir apskaičiuojama pasipriešinimo riedėjimui jėga:

fa – rato pasipriešinimo riedėjimui koeficientas kai automobilis rieda asfaltbetoniu ar cementbetoniu (0,007 – 0,015).

α – įkalnės kampas. Priimama kad kampas lygus 0.

k apskaičiuojamas pasinaudojant kompiuterine programa „autocad“. Įkėlus priekinę automobilio projekciją, pirma randamas jos plotas. Jis lygus 8908,75 kvadratiniai vienetai. Automobilio priekio užimamas plotas – 6302,08 kvadratiniai vienetai. Tuomet koeficientas k lygus:

Automobilį posūkyje veikianti išcentrinė jėga – Pis skaičiuojama esant skirtingiems automobilio judėjimo greičiams ir posūkio spinduliams.

Užpildžius lentelę sudaromos išcentrinės jėgos – Pis priklausomybės nuo automobilio judėjimo greičio – v(i) prie kiekvieno posūkio spindulio – Ri.

φx – išilginis ratų sukibimo su keliu koeficientas (skaičiuojant priimamas didžiausias sukibimo su keliu koeficientas 0.8 ÷ 0,9, kai kelio danga yra sausas asfaltas ar betonas).

  • Transportas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 28 puslapiai (3672 žodžiai)
  • Universitetas
  • Transporto kursiniai darbai
  • Microsoft Word 1239 KB
  • Transporto priemonių teorijos kursinis Opel astra
    10 - 10 balsai (-ų)
Transporto priemonių teorijos kursinis Opel astra. (2016 m. Liepos 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-priemoniu-teorijos-kursinis-opel-astra.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 05:15