Transporto sistemos


Logistikos referatas. Įvadas. Krovinių gabenimas geležinkeliu. Krovinių gabenimas smulkiomis siuntomis. Krovinių gabenimas transportiniais paketais. Konteinerių vežimai vakarų Europoje vadinami “vežimai pagal Freitlainer sistemą”. Krovinių gabenimas atviruose riedmenyse. Skystų krovinių gabenimas. Pavojingų krovinių gabenimas. Grūdų gabenimas. Gyvulių ir paukščių vežimas. Operacijos kelyje. Geležinkelių transporto terminalai. Rūšiavimo stotis. Geležinkelių elektrifikavimo ir šilumvežių traukos ekonominis efektyvumas. ,,Lietuvos Geležinkeliai‘‘. Išvados.


Susisiekimo ministerijos Geležinkelio departamentas turi du skyrius – geležinkelių infrastruktūros ir plėtros skyrių ir krovinių gabenimo skyrių. Savo reguliavimo sferoje Geležinkelio departamentas turi specialios paskirties akcinę bendrovę ,,Lietuvos geležinkeliai‘‘. AB ,,Lietuvos Geležinkeliai‘‘ veža keleivius ir krovinius vietiniais ir tarptautiniais maršrutais, organizuoja prekinių traukinių maršrutus į Maskvą ir kitus stambius NVS centrus per Klaipėdos-Mukrano perkėlą ir Šeštokų stotį. Valstybinė įmonė ,,Lietuvos geležinkeliai‘‘ įkurta 1990 metais. Ankščiau geležinkeliai Lietuvoje priklausė vienam iš 32-jų buvusios TSRS geležinkelio apygardų - ,,Pabaltijo geležinkeliams‘‘. Nuo 1992 metų ,,Lietuvos geležinkeliai‘‘ pradėjo funcionuoti kaip specialios paskirties valstybinė įmonė, turinti savo statutą ir tiesiogiai pavaldi Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai. 1992 m. Birželio mėn. Valstybinė įmonė ,,Lietuvos geležinkeliai‘‘ tapo Geležinkelių bendradarbiavimo organizacijos (OSZD) nare ir prisijungė prie Tarptautinės geležinkelių asociacijos (UIC). Lietuvos Respublikos geležinkelio transporto kodeksas reglamentuoja krovinių gabenimo geležinkelių tvarką. Kroviniams gabenti yra sudaromos organizacinės ir gabenimo sutartys. Organizacinę sutartį sudaro geležinkelio įmonė su krovinių siuntėju dėl riedmenų ir krovinių pateikimo,taip pat dėl krovinių pakrovimo tvarkos. Krovinių gabenimo sutartimi geležinkelio įmonė įsipareigoja nugabenti jai patikėtą siuntėjo krovinį į paskirymo vietą ir išduoti jį gavėjui.Siuntėjas už krovinio gabenimą įsiparegoja geležinkelio įmonei sumokėti sutartą atlyginimą. Didžiausią Lietuvos geležinkeliais transportuojamų krovinių dalį – daugiau nei 70proc. – sudaro nafta, naftos produktai, trąšos, juodieji metalai, miško medžiagos, anglis ir koksas. Šis kiekis ir pagrindinės krovinių vežimo Lietuvos geležinkeliais krypys pastaraisiais metais iš esmės nekito. Daugiausiai tranzitinių krovinių Lietuvos geležinkeliais vežta IX D magistraline geležinkelio linija Kaišiadorys – Kybartai, kuria transportuojami Nepriklausomų Valstybių Sandraugos (NVS) šalių kroviniai, ir IX B linija Kena – Klaipėda, kuria kroviniai gabenami į Klaipėdos uostą. Dėl to daugiausią lėšų investuojama į šių geležinkelio linijų (Kretos transporto koridorių) kelių ir statinių atnaujinimą, telekomunikacijų, signalizacijos ir elektros tiekimo įrenginių modernizavimą, kad būtų galima padidinti prekinių traukinių greitį ir svorį (iki 6000 tonų). Išskirtinę reikšmę Lietuvos geležinkeliams turi IX B Kretos transporto koridorius, nes ašrios konkurencijos su kitų šalių uostais sąlygomis prikrauti krovinių srautus šia kryptimi ypač sudėtinga. Dėl to krovinių transportavimo į Klaipėdos uostą sąlygos nuolat gerinamos. Nustatomos nuolaidos krovinių vežimo įkainiams, tobulinamos tokių krovinių vežimo technologinis procesas, turintis įtakos transportavimo trukmei ir kiekiui. Pavyzdžiui, šiuo metu kalio trąšos iš Baltarusijos į Klaipėdos uostą transportuojamos pagal važtos dokumentus, įformintus visam vagonų sąstatui, o ne kiekvienam vagonui atskirai. Į Lietuvos teritoriją šis krovinys įvežamas paskirtiniais traukiniais. 5300 tonų svorio sąstatai su kalio trąšomis, Vaidotų stotyje išskaidyti į 4000 ir 1300 tonų sąstatus (iš pastarojo suformuojamas grupinis traukinys) pasiekia Klaipėdos uostą per 16 valandų. Paskirtinio traukimio iškrova ir kitos būtinos operacijos, optimizavus vagonų tvarkymo ‘‘Draugystės‘‘ stotyje technologiją,trunka 23 valandas, tuščio sąstato grąžinimas – 13 valandų. Vagonų su kalio trąšomis apyvartumas Lietuvos teritorijoje buvo sumažintas nuo 72 iki 52 valandų. Vienu reisu šio krovinio pervažama 1300 tonų daugiau nei anksčiau. Tai leidžia Lietuvos geležinkeliais į Klaipėdos uostą transportuoti per 1,6 mln.

  • Logistika Referatai
  • 2014 m.
  • 16 puslapių (3376 žodžiai)
  • Logistikos referatai
  • Microsoft Word 27 KB
  • Transporto sistemos
    10 - 4 balsai (-ų)
Transporto sistemos. (2014 m. Vasario 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-sistemos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 05:57