Transporto terminalai


Transporto kursinis darbas. Įvadas. Sandėliai ir termnalai. Sandėliai. Sandėlio apibrėžimai. Sandėlio reikšmė/ paskirtis transporto sistemoje ir logstikoje. Sandėlio funkcijos. Terminalai. Terminalų apibrėžimai. Terminalo reikšmė/ paskirtis transporto sistemoje ir logstikoje. Terminalo funkcijos. Sandėlių zonos/ srautų judėjimas terminale. Terminalo zonos. Srautų intensyvumo paros metu skaičiavimas. Krovos vienetas. Krovos vieneto paskirtis. Krovos vieneto suformavimas. Krovos vieneto skaičiavimai. Krovos vieneto masė. Sandėlio talpa. Krovos vienetų kiekis. Krovos įranga. Krovos įrangos paskirtis. Konvejeris. Kranai. Vežimėliai. Krautuvai. Keltuvai. Krovos įrangos rodikliai. Eksploataciniai rodikliai. Krovos įrangos pagrindinių parametrų rodikliai. Techniniai – eksploataciniai rodikliai. Krovos įrangos klasifikavimas. Krovos įrangos pasirinkimas. Įranga dirbanti krovos fronte. Krovinių saugojimas stelažuose. Stelažinio saugojimo ypatumai. Stelažų klasifikacija. Palečių stelažai. Konsoliniai stelažai. Lentynų stelažai. Gravitaciniai stelažai. Mezoniniai stelažai. Judantys stelažai. Stelažo pasirinkimas. Krovinių saugojimo stelažuose skaičiavimas. Stelažo sekcijos aukštis. Stelažo aukštų skačius. Sandėlio aukštis. Sandėliuojamų krovos vienetų skaičius saugojimo zonos plotyje. Sandėliuojamų krovos vienetų skaičius sandėliavimo zonos ilgyje. Stelažo ilgis. Stelažinės saugojimo zonos ilgis. Sandėlio darbinis plotas. Krovos frontų skaičiavimai. Geležinkelio transportu. Išvykstančių automobilių skaičius per parą. Postų skaičius. Geležinkelio fronto ilgis. Transporto priemonių charakteristikos. Puspriekabės charakteristika. Vagono charakteristika. Išvados. Literatūra.


Sandėliuose, kurių plotai bei aptarnaujami krovinių srautai nėra dideli yra naudojami rankiniai vežimėliai bei hidrauliniai vežimėliai, kurie dažniausiai panaudojami vidutinės talpos transporto priemonėms pakrauti/iškrauti. Elektriniai vežimėliai yra skirti transporto priemonių pakrovimui iškrovimui bei transportavimui sandėlio viduje. Jų mobilumas bei važiavimo greitis leidžia juos naudoti labai dideliuose sandėliuose krovos darbams atlikti bei kroviniams tarp atskirų sandėlio zonų transportuoti.

Šakinis pakrovėjas - tai labiausiai paplitusi techninė priemonė skirta krovos darbams, transportavimui sandėlio viduje bei krovinių sudėjimui į rietuves ir įvairius stelažus atlikti. Siekiant jų veikimo efektyvumo didinimo, pakrovėjui dirbant su skirtingo tipo kroviniais (padėklais, rulonais, statinėmis...) yra naudojami įvairūs griebtuvai (šakės, kabliai) padedantys geriau apdoroti skirtingų gabaritų, formos bei pakuotės krovinius.

Tai nepakeičiamas įrenginys skirtas krovinių pakėlimui, bei šių krovinių vežimui nedideliais nuotoliais.

Kai kurie parametrai būdingi visų kategorijų įrenginiams (bendri). Šiems parametrams priskiriami:

Kiti parametrai yra grupiniai, t.y. apibūdina tik atitinkamą pakrovimo įrenginių grupę.

Dar galima išskirti ir individualius parametrus, t.y. būdingus tik konkretiems krovos įrenginiams.

Renkant krovos įrangą taip pat svarbu įvertinti jai keliamus techninius-eksploatacinius reikalavimus:

įrangos našumas turi atitikti sandėlio darbo sąlygas bei jo pralaidumą;

judantys įrengimai, skirstomi į: tvirtinamus ant žemės (kranai), ir netvirtinamus ant žemės ( šakinis pakėlėjas).

Sandėlio ilgalaikio saugojimo zonoje krautuvai turi pasižymėti dideliu kėlimo aukščiu bei neturi teršti aplinkos, todėl geriausias pasirinkimas yra elektriniai šakiniai krautuvai, kadangi jie pasižymi mažais matmenimis bei padeda efektyviau išnaudoti sandėlio erdvę. Remiantis šiais aspektais pasirinkome elektrinį šakinį krautuvą „Maximal FBT13-MJZE“.

Šie stelažai yra kelių aukščių konstrukcijos skirtos krovinių ant euro padėklų sandėliavimui bei sudaryti iš vertikalių statinių (rėmų) ir horizontalių skersinių. Statinių aukštis yra parenkamas priklausomai nuo sandėlio aukščio bei reikiamo lentynų (saugojimo aukštų) skaičiaus, o skersinių matmenys parenkami priklausomai nuo apkrovos, t.y., priklausomai nuo padėklo su kroviniu svorio (paprastai už standartą imamas 1500 kg svoris). Paprastai stelažo sekcijoje yra dedami 3 padėklai.

Frontaliniai stelažai - yra pakraunami iš priekio. Bet kuris krovinys ant tokio stelažo yra labai lengvai matomas ir pasiekiamas. Šie stelažai yra universalūs, kadangi yra lengvai surenkami, lengvai pritaikomi pagal sandėlio ploto ir erdvės reikalavimus. Pagrindinis trūkumas – prastas erdvės išnaudojimas, kadangi labai daug vietos užima praėjimai tarp tokių stelažų.

Giluminiai stelažai - pakrovimas ir iškrovimas yra vykdomas iš vienos pusės. Čia gerai realizuojamas „li-fo“ principas: padėklas padėtas paskutinis bus išimtas pirmas. Todėl esant didelei bei greitai krovinių apyvartai, šių stelažų panaudojimas yra netikslingas.

Praėjimo stelažai - turi keletą technologinių pranašumų. Visų pirma, juose galima panaudoti „fi-fo“ principą: krovinys pirmas padėtas į stelažą bus iš jo pirmas ir paimtas. Tai svarbu aptarnaujant krovinius, kurių apyvarta yra greita. Taip pat šis stelažų tipas leidžia:

Šie stelažai pagrinde skirti saugoti didelio ilgio krovinius. Jie gali būti vienpusiai arba dvipusiai. Jei ant konsolių yra paklojama atitinkama perdanga pastarieji stelažai gali būti modifikuoti į lentynų stelažus. Konsoliniai stelažai padeda taupyti erdvę ir užtikrina greitą ir tiesioginį priėjimą prie norimo krovinio.

Lentynų stelažai paprastai naudojami bibliotekose ir ofisuose, tačiau sėkmingai gali būti pritaikyti ir gamybinėse įmonėse bei sandėliuose. Paprastai lentynų stelažai naudojami saugoti vienetinius krovinius nesudėtus ant padėklų. Stelažas yra sudarytas iš vertikalių statinių, horizontalių skersinių ir lentynų.

Transporto terminalai. (2014 m. Gruodžio 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-terminalai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 04:31