Transporto valdymas įmonėje


Logistikos kursinis darbas. Įvadas. Transporto valdymas įmonėje teoriniu požiūriu. Kelių transporto veiklos specifika. Transporto sistemos paskirtis ir vaidmuo aprūpinant. Veiksniai, turintys įtakos transportavimo sąnaudoms ir kainoms. Transportavimas logistikos sistemoje. Uab ,,palink“ transportavimo valdymas. Uab ,,Palink“ charakteristika. Uab ,,Palink“ išorinės ir vidinės aplinkos analizė. Uab ,,Palink“ prekių komplektavimas ir transportavimas. Uab ,,Palink“ užsakomų prekių priėmimas. Išvados. Informacijos šaltinių sąrašas.


Kursinio darbo objektas: UAB ,,Palink“ prekybos tinklas;

Kursinio darbo tikslas: Aptarti UAB ,,Palink“ prekybos tinklo prekių transportavimo valdymą;

Kursinio darbo uždaviniai:

Išanalizuoti UAB ,,Palink“ prekybos tinkle prekių transportavimo valdymą teoriniu aspektu;

Išanalizuoti UAB ,,Palink“ prekybos tinklo išorinę ir vidinę aplinkas;

Išanalizuoti kaip valdomas UAB ,,Palink“ prekybos tinklo prekių transporatavimas.

Kelių transporto vežėjai tiesiogiai varžosi su geležinkeliu dėl krovinių, užmančių visą sunkvežimio naudingąjį tūrį, kurie yra pervežami iki 800 km. atstumais. Tačiau geležinkelis išlieka vyraujanti transporto rūšis, kai krovinių apimtys viršija 40 – 60 t. Smulkias siuntas dažniausiai aptarnauja kelių transporto vežėjai.

R. Palšaitis (2011) išskiria šiuos kelių transporto privalumus:

R. Palšaitis (2011) išskiria ir šiuos kelių transporto trūkumus:

Logistikos esmę sudaro materialūs srautai, lydimi informacinių ir finansinių srautų. Materialūs srautai – tai medžiagos, žaliavos, komplektavimo dalys, kuras, gatava produkcija ir pan., kurie verslo pasaulyje nuolat juda – gabenami iš gamybos į panaudojimo vietas. Todėl materialūs srautai negali vykti be transporto dalyvavimo. Pasak R. Minalgos (2008) transporto logistika – tai būtina logistikos teorijos ir praktikos dalis, glaudžiai susijusi su kitomis logistikos dalimis, nes be jų neįmanoma medžiagų ar žaliavų pristatyti į gaminimo vietas, o pagamintos produkcijos – į vartojimo vietas.

Transporto tinklas – visų susisiekimo kelių tam tikroje teritorijoje sankaupa, susijusių su atitinkamų transporto rūšių tikslinės paskirties objektais.

Transporto infrastruktūros objektai – objektai, užtikrinantys transporto tinklo funkcionavimą: jūrų ir oro uostai, prieplaukos, geležinkelio stotys ir pan.

Gabenimo technika – įvairi krovinių gabenimo oro, vandens, sausumos technika.

Išorės transporto sistemos paskirtis - gabenti krovinius nuo tiekėjo iki įmonės ir iš įmonės iki klientų. Išorės transporto sistemai priklauso:

Vidaus transporto sistemos paskirtis – transportuoti medžiagas, žaliavas, gatavą produkciją tarp įmonės teritorijoje esančių objektų, taip pat šių objektų viduje. Šiai sistemai priklauso įmonės viduje funkcionuojančios kėlimo ir transportavimo mašinos bei mechanizmai, skirti įmonės gamybos reikmėms tenkinti:

Išorės transporto sistema atlieka vežimus tarp gamyklų, atskirų įmonių, tarptautinius vežimus.

Vidaus transporto sistema yra skirta konkrečios įmonės reikmėms tenkinti ir įprasta prie šios sistemos priskirti sandėliavimo funkcijas.

Planuojant transportavimo procesą bei remiantis integruotos logistikos principais, transporto veikla turi būti suderinta su kitomis logistikos sistemos funkcijomis bei operacijomis, tokiomis kaip: sandėliavimo veikla, krovinių apdorojimas, pakavimas ir pan.

Be to, būtina atkreipti dėmesį į tai, kad transportavimo procesas nėra vienalytis, todėl planuojant šį procesą, būtina įvertinti tai, kad jis susideda iš tokių etapų:

Transporto įmonės ir logistinių partnerių transportavimo procese pasirinkimas;

Transpotuojant produktus, labai dažnai reikia įvertinti, ne tik kokia transporto rūšimi bus vežami kroviniai, bet ir kokiu būdu tai galima padaryti.

Pasirinkus transporto rūšį, būtina įvertinti, kokia transporto priemone bus vežamas krovinys. Transporto priemonės pasirinkimą dažniausiai lemia krovinio fizinės, cheminės savybės, svoris, tūris.

Be to, pasirenkant tiek transportavimo paslaugos tipą, tiek pačią transporto rūšį, pagrindiniais kriterijais vis tiek išlieka:

Minimalios transportavimo sąnaudos, į kurias yra įtraukiams transportavimo tarifas bei išlaidos, susijusios su transporto ir ekspedicinėmis paslaugomis, krovimo procedūromis, perkrovimu, rūšiavimu;

Laikas, kuris svarbus konkurencinio pranašumo garantas;

Toks kriterijų sąrašas padeda įvairiapusiškai įvertinti transporto priemones ir vežėjus, jų siūlomas paslaugas, turimą įrangą bei pasiruošimą transportavimo procesui.

IKI tuo metu buvo viena iš pirmųjų privataus verslo įmonių postkomunistinėje Lietuvoje, kuri susidūrė su tuometinės valdžios biurokratiniu „buldozeriu“. Smulkių valdininkų piktnaudžiavimas valdžia trukdė plėtoti veiklą, taip pat įvairiais būdais buvo stengtasi uždaryti IKI parduotuves. Nepaisant viso to, IKI parduotuvių tinklas sparčiai juda į priekį ir atidaro parduotuves įvairiuose Lietuvos miestuose.

Transporto valdymas įmonėje. (2016 m. Sausio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/transporto-valdymas-imoneje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 06:45