Traukinių redmenys


Inžinerijos referatas. Pagrindinės sąvokos Geležinkelio kelias. Geležinkelių linija. Geležinkelių transportas. Paprastasis stabdymas. Skirstomasis kalnelis. Stabdymo kelias. Staigusis stabdymas. Traukinio linija. „ maglev “ traukiniai. Traukos jėgos susidarymo principai. Pagrindinis lokomotyvo traukos dėsnis. Geležinkelių elektrinės traukos ūkis. Savarankiškas darbas n tema riedmenys.


Lokomotyvų depai – tai pastatai ir įrenginiai, kuriuose dirbami visi būtiniausi lokomotyvų priežiūros darbai.

Nustatytas lokomotyvų skaičius visuomet koreguojamas, nes gali būti, kad vienam traukiniui traukti reikia dviejų lokomotyvų, dalis lokomotyvų gali būti remontuojama arba traukinių eismą veiks kiti nenumatyti veiksniai. Visa tai reikia įvertinti.

Tokia pačia metodika galima apskaičiuoti ir keleivinių lokomotyvų kiekį, tačiau būtina imti didesnius keleivinių traukinių greičius, sutrumpinti gamybinių operacijų trukmę.

Vagonų ūkis yra antrasis pagal svarbą geležinkelių transporto sistemoje. Jame sukoncentruota apie 15 % geležinkelio gamybinių fondų. Vagonams prižiūrėti ir remontuoti įrengiamas visas kompleksas gamybos įmonių, kuriuose vagonai remontuojami, tikrinami, rengiant kelionėms, plaunami ir t.t. Į šių įmonių sąrašą galima įtraukti vagonų depus, konteinerių depus, vagonų techninės priežiūros punktus, aširačių dirbtuves, stabdžių tikrinimo punktus, vagonų plovyklas ir daug specializuotų dirbtuvių.

Vagonų stabdžių kontrolės punktai įrengiami visose stotyse, kur formuojami keleiviniai traukiniai ar keičiasi lokomotyvų brigados. Kitos išvardintos įmonės dažniausiai yra prie vagonų ir lokomotyvų depų. Tai leidžia koncentruoti gamybinės jėgos ir energijos išteklius.

Skaičiuojant vagonus linijoje, reikia įvertinti vagonų panaudojimo efektyvumą, ir todėl realus vagonų parkas turi būti bent 10 % didesnis už vagonų darbo parką.

Lokomotyvas – (pranc. locomotive, lot. locous – vieta + matio – judėjimas) yra transporto traukos mašina geležinkelio vagonams (sąstatams) varyti bėgiais.

Pantografas – įtaisas, turintis šliaužiantįjį kontaktą, kuriuo elektrinė energija perduodama iš kontaktinio laido į transporto priemonės (tramvajaus, troleibuso, elektrinio traukinio) elektros variklį.

Elektromechaninės pavaros pagrindiniai trūkumai: 1) ji labai sunki; 2) darbo automatizavimui reikia daug papildomų elektrinių įrenginių; 3) elektros įrangai reikia daug spalvotų metalų bei jų lydinių.

Hidromechaninė pavara dyzelinio variklio sukimo momentą į lokomotyvo ratus perduoda skysčio tėkmės energijos dėka, sukuriamos hidromovoje. Šioje sistemoje dyzelinio variklio velenas su ratais nesujungtas kietąja jungtimi. Esant hidromechaninei pavarai, tik tam tikrame greičių diapazone variklio sukimo momentas ratams perduodamas per hidromovas, likusiuose režimuose – per pavarų dėžę.

Komerciniais tikslais Maglev pradėjo veikti jau 1984 m., tačiau technologiniai trūkumai neleido šiai technologijai išplisti.

Šanchajaus „Maglev“ traukinio projekto kaina – 1,2 mlrd. JAV dolerių (3 mlrd. Lt).

Elektrinių pagaminta srovė laidais tiekiama vartotojams. Įtampa tiekimo sistemoje labai priklauso nuo elektros tiekimo atstumo ir reikiamo galingumo. Jei atstumas nedidelis, iki 300 km, srovės įtampa turi būti ne mažesnė kaip 110 kV, kai atstumas iki 600 km, įtampa srovės tiekimo tinkle turi būti 220 kV.

Elektros perdavimo tinkle srovė gali būti įvairios įtampos, galingumo, skirtingo dažnio, gali būti pastovi ar kintama. Todėl tiekiant elektros srovę vartojimo objektams, ją reikia transformuoti pagal projektinius parametrus. Šis procesas vyksta pastotėse. Čia iš tiekimo tinklo priima elektros energija transformuojama į reikiamą ir perduodama kontaktiniam tinklui. Projektuojant traukos pastotes svarbu numatyti išdėstymo atstumus. Viena iš svarbiausių pastočių funkcijų yra perduoti nenutrūkstamą srovę, nes traukinių sustojimas atskiruose ruožuose yra labai nepageidautinas.

  • Inžinerija Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (3039 žodžiai)
  • Inžinerijos referatai
  • Microsoft Word 263 KB
  • Traukinių redmenys
    10 - 6 balsai (-ų)
Traukinių redmenys. (2015 m. Gegužės 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/traukiniu-redmenys.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 16:47