Triukšmo tyrimas geležinkelio mazge


Transporto kursinis darbas.

Įvadas. Apie triukšmą. Triukšmo sąvokos ir apibrėžimai. Triukšmo matavimas. Triukšmo poveikis. Geležinkelių transportas. Traukiniai. Krovininių traukinių vagonų tipai. Geležinkelio transporto keliamas triukšmas. Geležinkelio transporto triukšmą reglamentuojantys teisės aktai. Geležinkelio keliamo triukšmo priežastys ir šaltiniai. Galimi geležinkelio keliamo triukšmo mažinimo būdai. Praktinis geležinkelių transporto aplinkiniams gyventojams keliamo triukšmo kybartų stoties geležinkelio mazge tyrimas. Traukinių sukeliamo triukšmo tyrimo tikslas. Gyventojų apklausos metodika ir rezultatai. Interviu apklausa. Išvados. Naudota literatūra. Priedai.


Kasdien mus supa įvairūs garsai – vieni iš jų malonūs, o kiti ne. Triukšmas yra erzinantis reiškinys ir vienas iš nemalonių garsų, kuriuos girdime mus supančioje aplinkoje. Tai ne tik nemalonus garsas, triukšmas gali sukelti ir sveikatos sutrikumus. Triukšmo šaltiniai gali būti įvairūs – pramoninis triukšmas, orlaivių triukšmas, kelių transporto triukšmas, geležinkelių transporto triukšmas. Šiame darbe nagrinėsiu triukšmą kaip problemą, kurią sukelia geležinkeliu važiuojantys traukiniai ir jų vagonai. Geležinkelio transportas sukelia triukšmą darantį neigiamą poveikį gyventojams, kurie gyvena šalia geležinkelio. Tyrimo objektu pasirinkau Kybartų geležinkelio stoties mazge riedančio transporto keliamą triukšmą.

Tyrimo tikslas išanalizuoti šalia geležinkelio gyvenančių žmonių nuomonę dėl Kybartų stoties geležinkelio transporto keliamo triukšmo poveikio jų gyvenimo kokybei.

Tyrimas buvo atliktas naudojant vietinių gyventojų apklausos - anketinės išraiškos ir interviu metodus. Tyrimo rezultatai analizuojami pagal daromą poveikį gyventojams.

Triukšmą apibūdina garso slėgio ir garso intensyvumas. Garso stiprumas priklauso nuo slėgio lygio. Garso stiprumo (intensyvumo) matavimo vienetai yra decibelai (dB), kurie matuojami davikliu. Decibelų skalė sudaryta pagal žmogaus girdimo garso intensyvumą ir aukštumą.

Ilgas triukšmo veikimas gali pakenkti daugelio žmogaus organų darbui. Greičiausiai pasiduodanti pažeidžiamumui yra nervų sistema, kurios pažeidimas pasižymi nuovargiu, silpnumu, irzlumu, miego sutrikimais, nerviniu jautrumu, gali atsirasti ir kitų psichikos sutrikimų. Jei sutrinka miegas, žmogus nuolat jaučia nuovargį, dažnai jaučia silpnumą ar galvos skausmus. Stiprus triukšmas gali sukelti agresinius išpuolius. Triukšmas daro neigiamą įtaką darbingumui, kūrybinei veiklai ir kitam protiniam darbui. Tampa dažnesni širdies ligų atsiradimai, padažnėja kraujospūdžio sutrikimai, jaučiamas širdies skausmas. Sutrinka kraujotaka, virškinimas, kepenų veikla.

Yra paskaičiuota, kad dažnai girdint 40-50 dBA triukšmą, žmogus rizikuoja linkti į psichines reakcijas, nuolatinis 60-80 dBA garsas iššaukia pakitimų vegetacinėje nervų sistemoje, nuo 90-110 dBA galimas apkurtimas, ir daugiau nei 120 dBA pažeidžia klausos organą.

Leidžiamas triukšmo lygis – tai triukšmas, kuris nepriklausomai nuo ilgo ar trumpo jo veikimo negali pakenkti žmogaus sveikatai.

„Gyvenamųjų pastatų (namų) aplinkoje iki 2016 m. lapkričio 1 d. leidžiamas:

Traukinys – tai transporto priemonė, kuri riedėdama geležinkelio linijomis skleidžia įvairius, žmogaus ausiai kartais nemalonius, o kartais ir kenksmingus garsus, kurių stiprumas priklauso nuo traukinio sąstato vagonų sudėties.

Lietuvos geležinkelių sistemoje, šiuo metu yra eksploatuojamas transportas:

a ir b matyti krovininis ir keleivinis lokomotyvas, c paveikslėlyje pavaizduotas manevrinis lokomotyvas, d- elektrinis keleivinis traukinys, o e - dyzelinis keleivinis traukinys, f paveikslėlyje pavaizduota keleivinių traukinių krovininiai sąstatai.

Krovinių savybės turi didelės įtakos vagonų sukeliamam triukšmo lygiui ir jo pobūdžiui (dažniui).

Geležinkelio transporto triukšmą sukeliantys procesų bei mechanizmų reiškiniai yra : judančios dalys ir įrenginiai - oro kompresoriai, aušinimo ventiliatoriai, šildymo ir oro vintiliavimo įranga, turbokrautuvai. Traukinio ratui kontaktuojant su bėgiu kyla triukšmas, kuris priklauso nuo greičio (8).

Traukinio rato kontakto su bėgiu triukšmas yra trijų tipų:

riedėjimo triukšmas- priežastis ratų ir bėgių nelygumai;

slydimo triukšmas – priežastis slydimas susidarantis stabdymo metu;

Triukšmo tyrimas geležinkelio mazge. (2016 m. Balandžio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/triuksmo-tyrimas-gelezinkelio-mazge.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 00:03