Turizmo plėtros strategija


Turizmo kursinis darbas. Summary. Įvadas. Literatūros apžvalga. Turizmo plėtros samprata. Darnios turizmo plėtros ir tvaraus turizmo ypatumai. Turizmo plėtros planavimo sistema. Darniosios turizmo plėtros strategijos modeliai. Turizmo plėtros projektų efektyvumo vertinimas. Turizmo plėtros prielaidos Lietuvoje. Praktinė dalis. Lietuvos turizmo plėtros iki 2015 metų strategijos pagrindiniai aspektai. Lietuvos turizmo plėtros SSGG analizė. Lietuvos turizmo plėtros rodiklių duomenys. Išvados. Rekomendacijos ir siūlymai. Naudota literatūra.


Lithuanian Tourism Development Strategy for the year till 2015 is a long term strategic planning document which sets vision, objectives, goals and results to be achieved in the field of Lithuanian Tourism till 2015 year. The purpose of this strategy is to manage the activity of tourism and to make the development of tourism affective. It aims to attract more tourists, set up conditions to travel and to develop culture of country.

Our main task is to learn more about this strategy of tourism development, to analyze the existing situation of tourism. The attention is also focussed on the resource analysis: the strengths, weaknesses, opportunities and threats. This is important for competitive environment of Lithuanian economy. Also there is very important to mention the main things about tourism development strategy: strategic plan, vision, goals, objectives, what of the plans were implemented or not implemented within all period till 2015 year. All these things allow to see where the strategy was advanced and where should be improved, also what are the main reasons of failure of tourism development strategic plans.

Darbo tikslas:remiantis pasirinkta tematika atlikti literatūros apžvalgą, išanalizuoti turizmo plėtros iki 2015 metų strategiją ir pateikti pasiūlymus dėl projektinės veiklos tobulinimo.

Darbo uždaviniai:

Atlikti turizmo plėtros literatūros apžvalgą.

Aptarti turizmo plėtros iki 2015 metų strategijos pagrindinius aspektus.

Atlikti Lietuvos turizmo SSGG analizę.

Išanalizuoti Lietuvos turizmo rodiklių duomenis.

Pateikti rekomendacijas ir siūlymus turizmo plėtros strategijos tobulinimui.

Remiantis Lietuvos Respublikos turizmo įstatymu, taip pat yra išskiriamos turizmo paslaugų rūšys:

Prielaidomis, kurios leidžia klasifikuoti turizmą pagal atskiras rūšis, gali būti laikomi motyvavimo veiksniai, kurie paskatina žmones keliauti. Nors motyvai ne visuomet vertinami vienareikšmiškai, galima pateikti šešias pagrindines turizmo rūšis, pagal kelionės tikslą (A. Baležentis, B. Žuromskaitė, 2012):

Ekonominis turizmas. Tai kelionės, kurios vykdomos profesiniais ar komerciniais tikslais: biržų lankymas, parodos, mugės ir panašiai. Šiai turizmo rūšiai priskiriamas dalykinis ar konferencijų turizmas, kuomet verslininkai vyksta į tarptautines stažuotes, mokymus, komandiruotes.

Politinis turizmas. Jis dar yra skirstomas į diplomatinį, kai dalyvaujama kongresuose, o taip pat turizmą, susijusį su politiniais įvykiais ir renginiais (pavyzdžiui, parlamento narių dalyvavimas šalies ar tarptautiniuose susitikimuose; interesantų dalyvavimas partijos suvažiavimuose).

Galima skirstyti turizmą pagal jo organizavimo būdą (individualus ir grupinis), pagal kelionės trukmę (trumpalaikis ir ilgalaikis), pagal keliautojų amžių (vaikų, jaunimo, suaugusiųjų, pensininkų) pagal transporto priemones (lėktuvų, autobusų, geležinkelio, jūrų), pagal metų laiką (vasaros, žiemos), tačiau tikslingiausia jį klasifikuoti tam tikros šalies atžvilgiu (Lietuvos turizmo įstatymas, 1998). Pagal tai apibrėžiamos trys turizmo formos:

Tarptautinis turizmas – tai šalies gyventojų kelionės į kitas šalis. Jis apima atvykstamąjį ir išvykstamąjį turizmą (2+3).

Norint nagrinėti turizmo plėtros strategiją, visų pirma reikia apibrėžti turizmo plėtros sampratą. Dabartiniame lietuvių kalbos žodyne sąvoka „plėtra“ aiškinama kaip plėtotė, raida, plėtimasis, ekspansija (Dabartinės lietuvių kalbos žodynas, 2000). Mokslinėje literatūroje yra pateikiama gana daug įvairių plėtros apibrėžimų. Turizmo plėtra, kaip procesas arba fizinė plėtra, suvokiama kaip fiziniai pokyčiai, sąlygojami didėjančio turistų susidomėjimo vietove bei šio susidomėjimo rezultatyvumo raiškos – didėjančių atvykstančiųjų srautų (V. J. Žilinskas, L. Petravičienė, 2007). Turizmo plėtra taip pat gali būti traktuojama kaip turistų ir vietovės visuomenės gyvenimo kokybės lygio augimas. Todėl turizmo plėtrą galima suprasti kaip pažangą, modernizavimą, augimą, technologijų diegimą veikloje.

  • Turizmas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 41 puslapis (8557 žodžiai)
  • Universitetas
  • Turizmo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 485 KB
  • Turizmo plėtros strategija
    10 - 3 balsai (-ų)
Turizmo plėtros strategija. (2015 m. Gruodžio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/turizmo-pletros-strategija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 02:04