UAB „Gindana“ laivų aprūpinimo dyzelinu technologinio proceso vertinimas


Laivybos referatas.

Laivų aprūpinimo kuru teorinė sąmprata. Pavojingų krovinių gabenimas ir reglamentavimas. Bunkeriavimo technologinis procesas. Tanklaiviai naudojami bunkeriavimui.


Tyrimo problemos aktualumas. Visems laivų savininkams yra svarbu pasirūpinti jų laivų kuru. Laivus aprūpinanti kuru įmonė turi būti šiuolaikiška, greita ir kuo efektyvesnė naudojamomis technologijomis bei technologiniais procesais. Laivų bunkeriavimas privalo būti saugus aplinkai, degalai turi būti kokybiški ir atitinkantys užsakovo keliamus reikalavimus, taip pat įmonei norint išlikti konkurencingai yra būtina užtikrinti ir didinti technologinio proceso galimybes.

Šiuo atvėju bus vertinamas įmonės UAB „Gindana“ laivų aprūpinimo dyzelinu technologinis procesas. Ši įmonė turimais tanklaiviais tiekia dyzelinį kurą laivams.

Darbo tikslas – įvertinti UAB „Gindana“ laivų aprūpinimo dyzelinu technologinį procesą.

Pirmoje teorinėje dalyje aprašomas pavojingų krovinių gabenimas, jų klasifikavimas, skirstymas ir ženklinimas bei jų transportavimo įvairiomis transporto rūšimis teisinis reglamentavimas, teoriškai aprašomas bunkeriavimo technologinis procesas, vykdomos operacijos, pasiruošimo darbai, tvarkoma dokumentacija proceso metu, taip pat aprašomi tanklaiviai, naudojami bunkeriavimui, nagrinėjama jų sandara, saugumo reikalavimai.

Pavojingų krovinių vežimas – vienas iš kėbliausių ir daugiausiai saugos reikalavimų reikalaujantis krovinių vežimo sritis, kuri gali neigiamai įtakoti aplinką, žmonių sveikatą ir turtą. Daugiausia pavojingųjų krovinių pervežama geležinkelių ir autotransportu (Motiejūnaitė, 2012).

Klasifikuojant pavojinguosius krovinius, būtina įvertinti keliamus pavojus, o tai atliekama vadovaujantis tam tikrais kriterijais. Pavojingo krovinio keliamo pavojaus rūšis nustatoma pagal jo fizines ir chemines savybes (Batarlienė, 2008). Toliau bus kalbama tik apie 3 pavojingų krovinių klasę. Degiosioms skystosioms medžiagoms yra priskiriamas dyzelinas, kuris yra naudojamas laivų aprūpinimo kuru technologiniame procese.

Siekiant užtikrinti transportavimo saugą, pasirenkantis transporto priemones, būtina ištirti veiksnius, kurie įtakoja transportavimo pavojingumą.

Organizuojant pavojingų krovinių transportavimą, būtina atsižvelgti į šiuos veiksnius (Tomasoni, 2010):

Pavojingiems kroviniams gabenti pirmiausia pasirenkama transporto rūšis – kelių, geležinkelių, jūros ir k.t. Transporto rūšis pasirenkama, atsižvelgiant į daugėlį veiksnių, tarp kurių svarbią reikšmę turi vienos ar kitos transporto rūšių privalumai ar trūkumai. Juos lemia tam tikrų transporto rūšių techninės-ekonominės savybės (Batarlienė, Vilčinskas, 2012). Toliau įvardijamos tarptautinės teisinės bazės, reglamentuojančios pavojingų krovinių gabenimą įvairiomis transporto priemonėmis.

Tarptautinis jūra gabenamų pavojingų krovinių kodeksas (IMDG code), taisyklės taikomos saugiai transportuoti pavojingus krovinius jūra tarptautiniais maršrutais. IMDG kodeksas yra skirtas užkirsti kelią jūros taršai ir apsaugoti įgulos narius laivuose, gabenančius žmogui ir aplinkai pavojingas medžiagas. Kodeksas įgyvendintas ir priimtas Jungtinių Tautų vyriausybe remiantis Tarptautinę konvenciją dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (SOLAS) ir Tarptautinę konvenciją dėl teršimo iš laivų (MARPOL 73/78) narių įsipareigojimais. Kodeksas skirtas ir taikomas ne tik jūroje, gabenant pavojingus krovinius, bet ir uostuose bei kompanijose, susijusiuose su pavojingų krovinių pakrovimu/iškrovimu. IMDG kodekse pateikiama informacija apie pavojingų krovinių terminologiją, pakavimą, ženklinimą laikymą, segregaciją, tvarkymą ir reagavimą į ekstremalias situacijas.

Lietuva būdama patogioje geografinėje padėtyje kiekvienais metais didina uosto krovos apimtis, todėl tuo pačiu didėja ir pavojingų krovinių transportavimas keliais ir geležinkeliu. Pavojingi kroviniai sudaro didelę dalį visų krovinių, vežamų Lietuvos Respublikos viduje ir tranzitu (Vilčinskas, 2012). Šiuo metu per Lietuvos teritoriją tranzitu ar vietos poreikiams pagrindiniai gabenami pavojingi kroviniai yra įvairūs naftos produktai, suskystintos gamtinės, butano ir propano grupės dujos, sieros, druskos ir kitos rūgštys bei daugelis kitų. Dalį iš šių pavojingų aplinkai ir žmogui medžiagų gamina ir Lietuvos įmonės: „Orlen Lietuva“ Mažeikiuose, AB „Lifosa“ Kėdainiuose ir „Achema“ Jonavoje. Pavojingi kroviniai sudaro 50% visų Lietuvoje pervežamų krovinių (70% šių krovinių yra vežami tranzitu).

  • Laivyba Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Mantas
  • 20 puslapių (3980 žodžių)
  • Kolegija
  • Laivybos referatai
  • Microsoft Word 196 KB
  • UAB „Gindana“ laivų aprūpinimo dyzelinu technologinio proceso vertinimas
    10 - 1 balsai (-ų)
UAB „Gindana“ laivų aprūpinimo dyzelinu technologinio proceso vertinimas. (2017 m. Spalio 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/uab-gindana-laivu-aprupinimo-dyzelinu-technologinio-proceso-vertinimas.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 14 d. 15:25