UAB „Gintaro baldai“ medinio rašomojo stalo kainos nustatymas


Verslo kursinis darbas. Įvadas. Literatūros analizė. Kainos samprata ir reikšmė. Kainų politika ir jos tikslai. Kainų strategijos. Veiksniai, įtakojantys kainodaros sprendimus. Skirtingų rinkų tipų kainodara. Kainos nustatymo metodai. Kainų nuolaidos. Praktinė dalis. Uab „Gintaro baldai“ įmonės apibūdinimas. Šakos ir rinkos, kur veikia įmonė, trumpas apibūdinimas. Uab „Gintaro baldai“ medinio rašomojo stalo kainos nustatymas. Įmonėje taikomo kainos nustatymo metodo pasirinktam produktui identifikavimas. Produkto kainos skaičiavimas EXW sąlygomis. Produkto pardavimo vartotojui kainos nustatymas. Kainos nustatymas nenuostolingumo metodu. Pardavimo apimties pokyčio nenuostolingumo analizė. Esama (galima) įmonės kainodaros strategija, taikomos kainų nuolaidos, kainodaros ypatumai ir pan. Išvados ir pasiūlymai. Naudota literatūra.


Kiekviena įmonė gamindama produktus atsižvelgia ne tik į siūlomo produkto kokybę ar būsimą pelną ,vartotojų norus , tačiau ir į kainas. Kiekvienai įmonei ar organizacijai yra svarbu nustatyti tokią produkto kainą kuri tenkins vartotojų lūkeščius. Jei įmonės nesugebės pasiūlyti tinkamos kokybės produkto už prieinamą kainą , vartotojas pasirinks konkurentą ir įmonė nepardavusi produkcijos tiesiog bankrutuos. Visos įmonės , norinčios gauti pelną ir būti pranašesnės už konkurentus turi įvertinti rinkoje vykstančius procesus, rinkos dinamiką ir vyraujančias kainas. Šiame kursiniame darbe išanalizuosiu UAB „Gintaro baldai“ įmonės kainodaros organizavimą ir pateiksiu išvadas bei pasiūlymus.

Kaina yra dažniausiai apibūdinama kaip pinigų suma kuri yra mokama už produktą ar paslaugą arba pinigai kuriuos vartotojas keičia į kainą. Kaina- tai pagrindinį vaidmenį atliekantis rinkos svertas, rinkos reguliavimo mechanizmo elementas, kuriuo tikslingai disponuojanti organizacija gali įgyti konkurencinį pranašumą prieš kitus rinkos dalyvius. Svarbu pažymėti, jog kainų svyravimai nulemia tai, kad kiekvienos organizacijos gamybos mastas vyksta remiantis rinkoje esančia paklausa. Taigi, galima daryti prielaidą, jog ūkinio subjekto gyvavimo ciklo metu kainų mechanizmo reikšmė yra nepaneigiama- jis padeda pasiūlą pritaikyti prie paklausos ( Pranulis, et.al.,2012). Kaina yra santykis, kuriuo prekės mainomos viena į kitą. Tarpininkaujant kainai vyksta mainai. Prekių ir paslaugų kaina – tai pagrindinis rinkos paklausos rodiklis, todėl paklausos ir pasiūlos dėsnis yra pagrindinis rinkos mainų ir kainų dėsnis.

Remiantis pateikta lentele galima teigti , kad kaina ekonominiu požiūriu yra tik piniginė prekės vertės išraiška , tačiau marketingo požiūriu tai vienas iš pagrindinių elementų be kurių visas marketingo kompleksas negalėtų funkcionuoti.

Kadangi rinkoje kainos kinta dažniausiai pagal vartotojų poreikius ar konkurentus , norėčiau apibūdinti priežastis kodėl kaina yra mažinama arba didinama (žiūrėti 2 lentelę.)

Ekonominė kainų prigimtis lemia tai, jog kainos funkcijas galima skirti į dvi stambias kategorijas: pagal makroekonominį bei mikroekonominį požiūrius.

Mikroekonominio požiūrio pagrindu yra skiriamos dvi pagrindinės kainų funkcijos:

Vadovavimas kainų nustatymo veiklai yra vadinamas kainų politika. Kainų politikos rengimu bei įgivendinimu , kiekvienoje įmonėje rūpinasi specialūs už kainodarą atsakingi skyriai , arba įmonės kainas formuoja rinkodaros skyrius, tačiau bet kokiu atvėju yra bendradarbiaujama su visais įmonės padaliniais. Kainų politika – tai kainų nustatymo ir jų keitimo sprendimai bei veiksniai. Kainų politika – tai priemonių , būdų nustatymų ir sprendimų visuma, palaikant kainas kurios užtikrintų prekių bei aslaugų realizavimą ir kainų didėjimą.(Miečinskienė, 2009 psl.14)

Kainų politikos yra skirtomos į pagrindines tris grupes t.y mažų kainų politika , vidutinų kainų politka ir didelių kainų politika. Mažų kainų politika geriausia yra taikyti naujoms rinkos dalyvėms, nes taip joms bus papraščiau prasiskverbti į rinką , nes maža kaina yra patraukli daugeliui rinkos segmentų. Šią kainų politiką geriausia taikyti toms prekėms , kurių kainų pokyčiams vartotojai yra jautrūs. Vidutinių kainų politiką taiko tos įmonės kurios teikia vienodo asortimento prekes ar paslaugas. Didelių kainų politiką geriausia taikyti kai nėra tiksliai žinomas vartotojų jautrumas paslaugos ar produkto kainai, taip pat tada kai įmonė teikianti tam tikrą prekę ar paslaugą yyra vienintelė rinkoje.

Be šių pagrindinių kainų politikų yra išskiriamos ir kitos kainų politikos: Vienodų kainų politika – kai prekės kaina yra vienoda visiems pirkėjams, kainų lyderio politika – kai nustatoma mažesnė negu rinkos kaina, kintamų kainų politika – kai yra sudaromos sąlygos derėtis dėl galutinės produkto kainos, nesuapvalintų kainų politika – kai gaminio ar paslaugos kaina baigiasi nelyginiu skaičiumi, vartojimo kainų politika – kai yra suteikiamos trumplaikės nuolaidos klientams , taip siekiant padidinti mažai perkamų prekių ar paslagų pardavimo apimtis, didesnių prekės antkainių politika – kai iš pradžių yra nustatoma didesnė prekės arba paslauos kaina , o vėliau ji nukainuojama.

  • Verslas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 31 puslapis (5307 žodžiai)
  • Universitetas
  • Verslo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 145 KB
  • UAB „Gintaro baldai“ medinio rašomojo stalo kainos nustatymas
    10 - 2 balsai (-ų)
UAB „Gintaro baldai“ medinio rašomojo stalo kainos nustatymas. (2016 m. Sausio 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/uab-gintaro-baldai-medinio-rasomojo-stalo-kainos-nustatymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 08:05