UAB “Liftų servisas” finansinė analizė


Finansų analizė. Įvadas. Įmonės charakteristika. situacijos analizė. mikroaplinkos analizė. Rinkos segmentavimas. Tiekėjai. Makroaplinkos analizė. Swot. Tikslų nustatymas. Marketingo formulavimas. veiksmų planas. Išvados. Literatūra.


Darbo tikslas – išanalizavus esamą UAB “Liftų servisas” situaciją, suformuoti įmonės marketingo strategiją ir numatyti strategijos vykdymo kontrolę.

Bendrovė įveža, perka, montuoja, rekonstruoja, parduoda ir projektuoja liftų įrenginius, keltuvus ir eskalatorius ir (arba jų komponentus), taip pat Lietuvos Respublikoje gamina tam tikrus liftų komponentus, vykdo kitą su tuo susijusią veiklą, kaip marketingas, techninė pagalba, medžiagų teikimas einamajam remontui, konsultacijos, atlieka liftų pilnus ir dalinius patikrinimus, moko, atestuoja ir peratestuoja liftų specialistus.

Įmonė turi šiuolaikinę gamybinę bazę, sandėlius, garažų patalpas, dispečerines, atraminius punktus. Bendras nuosavų patalpų plotas yra 7010 m2. Gamybinėje bazėje yra daug specialios paskirties liftų ūkio aptarnavimo įrengimų, įvairių gumos gaminių (pusžiedžiai, žiedai, buferiai, kamufliažai, tarpinės) gamybos skyrius, kaprono gaminių (šliaužikai, ritinėliai, mygtukai) įranga. Taip pat įmonė turi dažyklą su džiovinimo kamera, stalių dirbtuves.

Bendros Lietuvos ir Vokietijos įmonė UAB “Liftų servisas” buhalterinės ir techninės informacijos apskaitos sistema yra pilnai kompiuterizuota. Tai leidžia apskaičiuoti kiekvieno lifto priežiūros ir remonto savikainą.

UAB “Liftų servisas” liftų montavimo bei aptarnavimo paslaugų rinkoje užima labai tvirtą poziciją. Taip pat yra ir savaime suprantamas noras išlaikyti šias pozicijas bei gauti pelną.

Sugrupavus vartotojus pagal tikslines rinkas matome, kad juos galima suskirstyti į dvi grupes:

– Vartotojai, turintys ar perkantys Rusijos gamybos liftus.

– Vartotojai, perkantys Vokietijos gamybos liftus.

Šios skirtingos vartotojų grupės kelia ir skirtingus reikalavimus firmos teikiamoms paslaugoms. Pirmajai vartotojų grupei ypač yra svarbu teikiamų paslaugų kaina. Tačiau antrajai vartotojų grupei pirmoje vietoje yra darbų atlikimo kokybė, trumpas atlikimo laikotarpis ir t.t. Todėl ir įmonei siekiant išplėsti rinką, reikia ypač atsižvelgti ir į vartotojų norus bei galimybes.

Taip pat daugelis vartotojų nori gauti kartu su teikiamomis paslaugomis ir papildomų paslaugų (pavyzdžiui, montuojant liftą yra norima ir laiptinės kapitalinio remonto, ar liftą aptarnaujant norima ir šachtos valdymo bei kitų papildomų paslaugų teikimo).

Balanso horizontalioji analizė rodo, kad per metus įmonės turtas padidėjo 1,10 karto, palyginus su 1998 metais. Didžiausią įtaką tam padarė pirkėjų skolų padidėjimas 1,77 karto (beviltiškų skolų nėra). Bendrovėje 1999 metais ilgalaikis turtas sumažėjo beveik 3% dėl jo nusidėvėjimo. Atsargų likutis 1999 12 31 yra 2,56 karto mažesnis už jo reikšmę 1998 12 31, tai parodo teigiamus įmonės trumpalaikio turto struktūros pokyčius. Pažymėtina tai, kad teigiamas tendencijas taip pat turi ir viso įmonės turto struktūros pokyčiai: 1999 metais trumpalaikis turtas sudaro 47,4% įmonės turto sumoje, tuo tarpu kai 1998 metais trumpalaikis turtas sudarė 40,4% viso įmonės turto.

Kapitalas ir rezervai 1999 metais padidėjo 1,29 karto. Tam daugiausiai įtakos turėjo įmonės įstatinio kapitalo padidinimas. 1999 metais bendrovės skolos sumažėjo 1,11 karto, tai sąlygojo bendrovės įsiskolinimo rodiklių gerėjimą. Visi įsiskolinimo rodikliai, išskyrus greitojo mokumo rodiklį, pasiekė 1999 metais rekomenduojamą lygį, kas parodo įmonės sugebėjimą grąžinti skolas.

Horizontalioji pelno (nuostolio) ataskaitos analizė rodo, kad 1999 metų pardavimai sumažėjo 1,08 karto, palyginus su 1998 metais, tuo tarpu bendros sąnaudos padidėjo 1,06 karto, palyginus su 1998 metais. Dėl to veiklos pelnas, palyginus su 1998 metais, sumažėjo net 6,7 karto. Toks žymus pelno sumažėjimas, nežymiai sumažėjus pardavimams, o sąnaudoms išaugus, sąlygojo pelningumo rodiklio blogėjimą, kas leidžia padaryti išvadą apie tai, kad bendrovė 1999 metais dirbo žymiai mažesnėmis kainomis, neturėdama galimybių sumažinti sąnaudų. Pagrindinėmis sąnaudų padidėjimo 1999 metais priežastimis reikėtų laikyti ilgalaikio turto nusidėvėjimo padidėjimą, degalų įsigijimo sąnaudų padidėjimą dėl degalų kainų didėjimo, įrengimų nuomos, palūkanų už paskolas atsiradimą.

Mokumo rodikliai parodo įmonės galimybes įvykdyti savo įsipareigojimus. Bendrojo mokumo, grynojo apyvartinio kapitalo rodikliai 1999 metais pablogėjo, palyginus su 1998 metais, tačiau yra geresni už 1997 metų lygį. Mokumo greičio rodiklis parodo, kiek įmonės trumpalaikis įsiskolinimas yra padengtas greitai realizuotinu turtu. Šio rodiklio pokyčiai turi teigiamas tendencijas (rodiklis pastoviai gerėja), 1998 m. mokumo greičio rodiklio lygis artėja prie rekomenduojamo. Tai parodo bendrovės trumpalaikio turto struktūros pagerėjimą: 1999 metais atsargų rodiklis sudarė 9,24% trumpalaikio turto, kai 1998 metais atsargų rodiklis siekė 30,5% trumpalaikio turto. Šie trumpalaikio turto struktūros pokyčiai leidžia padaryti išvadą apie efektyvesnį lėšų panaudojimą 1999 metais, palyginus su ankstesniais veiklos metais, nes bendrovėje nekaupiamas sunkiai realizuotinas turtas.

  • Finansai Analizės
  • 2015 m.
  • 30 puslapių (6194 žodžiai)
  • Universitetas
  • Finansų analizės
  • Microsoft Word 77 KB
  • UAB “Liftų servisas” finansinė analizė
    10 - 6 balsai (-ų)
UAB “Liftų servisas” finansinė analizė. (2015 m. Balandžio 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/uab-liftu-servisas-finansine-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 12:25