UAB marketingo planas


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Uab “SAGRA” trumpa charakteristika. Įmonės misijos nustatymas. Uab “SAGRA” situacijos analizė. Rinkos segmentų nustatymas. Makro ir mikro aplinkos analizė. Marketingo komplekso elementų analizė. Prekė – paslauga. Kaina. Pateikimas. Rėmimas. Konkurentų analizė. Swot analizė. Marketingo tikslų bei strategijos nustatymas. Marketingo tikslų nustatymas. Marketingo strategijos nustatymas. Marketingo veiksmų programa. Marketingo veiksmų planas. Marketingo plano įvertinimo kontrolė. Išvados. Literatūra.


Pirmoje dalyje apžvelgiama UAB “SAGRA” trumpa veiklos charakteristika, jos tikslas ir nustatyta misija. Sekanti dalis skirta UAB “SAGRA” situacijos analizei. Čia pateiktas išsamus rinkos segmentavimas bei mikro ir makro aplinkos įtaka įmonės veiklai. Taipogi nagrinėjami įmonės marketingo koncepcijos elementai: prekė, kaina, pateikimas, rėmimas. Nemažas dėmesys skirtas UAB “SAGRA” konkurentams. Bendrovės privalumai, trūkumai, galimybės ir pavojai apžvelgiami remiantis SWOT analize. Marketingo tikslų nustatymui ir strategijos parinkimui aptarti skirta šio darbo trečioji dalis. Marketingo veiksmų programa paremta ateities prognozėmis. Čia numatomos pardavimų apimtys, grynojo pelno dydis, nustatomas biudžetas ir jo lėšų paskirstymas 2002 metams. Taip pat išdėstomas kalendorinis veiksmų grafikas, kada, kas, ką darys, kokia pinigų suma bus tam skiriama ir kas atsakingas už konkrečių darbų koordinavimą.

Daug dešimtmečių Lietuvoje visko trūko, todėl prekių gamintojai beveik nekreipė dėmesio į prekių kokybę, prekybininkai nesidomėjo, ar jų parduodamos prekės iš tikrųjų patenkina vartotojų poreikius, ir kodėl jos perkamos ar neperkamos. Tik Lietuvai perėjus prie rinkos ekonominkos, pradėjo laisvėti prekių judėjimas tarp šalių, gamintojai ir prekybininkai realiai pajuto konkurenciją. Pasidarė būtina domėtis rinka, ją analizuoti. Šią analizę geriausiai atlieka marketingas.

Marketingas – tai sugebėjimas pateikti vartotojui paklausią prekę ar paslaugą, tikslingai nustatyti jai kainą, tinkamai pasirinkti realizavimo kanalus ir gerai organizuoti prekės reklamą. Kiekvienas iš keturių pagrindinių marketingo elementų jungia savyje dar daugybę komponentų, kuriuos būtina taip pat įvertinti sudarant marketingo planą.

Savo tyrimo objektu pasirinkome reklamos ir leidybos centrą UAB “SAGRA”. Šią paslaugų įmonę nusprendėme analizuoti todėl, kad didžiausias ginklas vis augančioje konkurencinėje kovoje gali būti reklama.

Taigi, mūsų darbo objektas – reklamos ir leidybos centro “SAGRA” veikla.

Darbo tikslas – remiantis paslaugų marketingo komplekso elementais išanalizuoti UAB “SAGRA” veiklą.

Kad pasiektume šį tikslą, iškėlėme tokius uždavinius:

apibūdinti UAB “SAGRA” rinkos ypatumus;

išnagrinėti mikro ir makro aplinkas;

Uždarosios akcinės bendrovės “SAGRA” reklamos ir leidybos centras savo veiklą pradėjo 1996 m. pabaigoje. Įmonė sėkmingai dirba reklamos dizaino, projektavimo ir gamybos srityje. Įmonės firminis ženklas pavaizduotas 1 paveiksle.

UAB “SAGRA” įsikūrusi komerciniame pastate Stoties g. 42, Panevėžyje. Tai yra netoli miesto centro, prie pat geležinkelio stoties. Gera geografinė padėtis, patogus privažiavimas suteikia patogumų įmonei ir jos klientams.

Reklamos ir leidybos sritis pasirinkta neatsitiktinai. Buvo atsižvelgta į tai, kad pastaraisiais metais labai išaugo reklamos užsakymai, kadangi įmonės pradeda suprasti reklamos svarbą versle. Įmonėje dirba profesionalių darbuotojų reklamos srityje branduolys, taip pat bendrovėje yra nupirkti naujausi įrengimai, kurie suteikia galimybę išpildyti įvairius klientų pageidavimus. Įmonė teikia įvairias reklamos ir leidybos paslaugas (išskyrus audio vizualinės reklamos, tai yra nekuria reklaminių filmų, reportažų ir panašiai):

Spausdintinės reklamos sukūrimas ir išleidimas (katalogai, bukletai, lankstinukai, kalendoriai, atvirutės, gairelės, skrajutės, plakatai ir pan.);

Išorinės reklamos sukūrimas ir išleidimas (skydai, afišos, iškabos, reklama ant transporto priemonių, vėliavos, stovai ir pan.);

Reklaminiai suvenyrai (užrašai ant puodukų, marškinėlių, rašiklių, kepuračių, skėčių ir pan.);

Vitrinos apipavidalinimas, interjero sukūrimas (t.y. pastato įvaizdžio sukūrimas, įėjimai į parduotuves, kontoras bei fasado spalvos parinkimas ir pan.);

Leidybos paslaugos (blankai, leidimai, kvietimai, vizitinės kortelės, bilietai, grafiškai išskaidytos fotonuotraukos);

Šios įmonės paslaugų asortimentas pavaizduotas 2 paveiksle.

UAB “SAGRA” strateginis tikslas – bendrovės klientams suteikti kuo įvairesnes ir kokybiškesnes reklamos ir leidybos paslaugas (išskyrus radio ir televizijos reklamą), kartu užtikrinant sėkingą įmonės veiklą ir kiek galima didesnį pelną.

Pastaruoju metu įmonei keliami tokie tikslai:

Didinti reklamos teikimo paslaugų apimtis;

Plėsti reklamos paslaugų asortimentą;

UAB “SAGRA” devizas – greitis ir kokybė [Januševičienė V., 1996, p.3]. Įmonė stengiasi gaminti kokybišką produkciją. Konkurentabilūs gaminiai suprantami kaip darbo vaisius, teikiama didelė nauda klientui, atsižvelgiant į jo išlaidas. Bendrovė nuolat stengiasi peržiūrėti savo kokybės politiką, kad galėtų patenkinti besikeičiančius kliento norus. Darbo principas – nevarinėti žmogaus, o atlikti, ką jis pageidauja. Jei kartais patys nesugeba ko atlikti ar pagaminti (pvz. neoninių raidžių), ieško atlikėjų kituose miestuose. Svarbiausia, kad užsakovas būtų patenkintas [Andrulevičius K., 1999, p.5].

UAB marketingo planas. (2015 m. Gegužės 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/uab-marketingo-planas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 18:48