UAB MAXIMOS žinomumas


Marketingo kursinis darbas.

Įvadas. Žinomumo samprata. Žinomumo svarba. Kaip padidinti žinomumą. UAB ,,maxima” veiklos analizė. Tyrimo metodologijos aprašymas. Pusiau stuktūruotas interviu. Stebėjimas. Fokusuota diskusijų grupė. Kiekybinė anketinė apklausa. Tyrimo metu gautų duomenų analizė. Išvados ir siūlymai. Literatūra. Priedai. Priedas.


Šiais laikais maisto prekių parduotuvių yra galybė. Nuo mažiausių krautuvėlių iki didžiausių prekybcentrių, kur įmanoma rasti kone viską. Kiekviena maisto ir kitų produktų parduotuvės stengiasi pritraukti kuo daugiau pirkėjų.

Vienos maisto prekių parduotuvės išpopuliarėja kone per porą savaičių, kitos kaip buvo nežinomos taip ir liko. Su kiekviena diena konkurencija tarp įmonių didėja, todėl vis sunkiau yra išsirinkti geriausią bei sužinoti apie naujai atsidariusius prekybcentrius.

Tyrimo problema: Lietuvoje prekybcentrių yra labai daug. Tai geras teiginys, kadangi vystosi Lietuvos ekonomika. Tačiau svarbu yra atlikti žinomumo tyrimą apie UAB ,,MAXIMA“. Ar iš tiesu parduotuvė MAXIMA yra tokia populiari, ar tikrai daug kas yra apie ją girdėjęs?

Tyrimo tikslas: pateikti atliktos apklausos bei interviu rezultatus, išanalizuoti bei įvertinti klientų žinias apie UAB ,,MAXIMA“.

Parengti kiekybinės anketos vartotojų tyrimo metodiką, bei parengti kiekybinę apklausą;

Parengti bei aptarti fokus grupės tyrimo galimybes, naudingumą tiriamai problemai išspręsti;

Parengti bei aptarti stebėjimo tyrimo galimybes, naudingumą tiriamai problemai išspręsti;

Remiantis projekto bei tyrimo duomenimis ir rezultatais, parengti išvadas bei rekomendacijas UAB ,,MAXIMA“ paslaugų viešinimui.

Žinomumas – tai tam tikras rodiklis, nusakantis, kiek prekė/įmonės ženklas/įmonė yra žinoma. Jis yra labai svarbus norint nustatyti ir patobulinti prekę/įmonės ženklą/įmonę.

Žinomumo rodiklį nusako tam tikri tyrimai, kurie yra būtini, norint išsiaiškinti, kiek įmonė yra žinoma, ar yra paklausi ir ką reikėtų patobulinti, norint pritraukti daugiau klientų bei padaryti įmonę paklausesnę, sudominti savo siūlomomis paslaugomis.

Neesant žinomumui, yra sudaromas didelis nuostolis steigėjams, kadangi pastovios išlaidos ir išlieka pastoviomis, tokios kaip mokesčiai, darbuotojų darbo užmokesčiai, o klientų, kurie naudojasi šiomis paslaugomis yra labai mažai, todėl nėra gaunamos pajamos, to pasekoje nėra pelno, o tai yra labai blogas rodiklis, kad reikia kažką keisti.

Žinomumas yra labai svarbus norint turėti sėkmingą verslą, kadangi žinomumas daro įtaką pelno dydžiui – kuo daugiau klientų naudojasi jūsų teikiamomis paslaugomis, tuo daugiau pajamų jūs gaunate, greičiau plečiatės bei jūsų verslas didėja. Neesant žinomumui yra labai sunku gauti pajamas, kurios yra reikalingos padengti visas išlaidas, tuo labiau, gauti jus tenkinantį pelną. Žinomumo kaina prilygsta siūlomos paslaugos kokybei, kadangi norint padidinti žinomumą, įmonė reklamuoja savo veiklą, tuo tarpu turi teikti kokybiškas siūlomas paslaugas arba prekes.

Manoma, kad žinomumas yra teigiamas reiškinys ir jį būtina didinti. Iš tikrųjų žinomumas byloja apie išorines verslo problemas, kadangi vadovai turi suprasti, kad žinomumas yra labai svarbus norint turėti sėkmingą verslą. Žinomumas gali labai skaudžiai ir nuostolingai atsirūgti, kadangi esant pastovioms išlaidoms ir nepastovioms pajamoms, nėra užtikrinta, kad darbuotojai gaus darbo užmokestį, kad tiekėjams bus gražinti pinigai, kad sumokėti mokesčiai.

Didžiausią pelną darbuotojai gauna, kai yra geros pajamos. Nedidinant žinomumo, įmonė praranda labai daug. Įmonė, neinvestuojanti į žinomumo didinimą, gauna daug daugiau nuostolių, negu ji investuotų.

Reklama. Reklama yra vienas svarbiausių sėkmingo verslo rodiklių. Reklama padeda pritraukti klientus, didina įmonės žinomumą, leidžia įmonei labiau išsiplėsti bei didinti savo pajamas. Kai kurios įmonėms atrodo, kad reklama tėra tiesiog pinigų švaistymas. Taip pat reklamai yra skiriama mažai dėmesio bei lėšų, todėl ji ir gaunasi nežymi bei nepritraukia klientų dėmesio.

UAB MAXIMOS žinomumas. (2017 m. Spalio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/uab-maximos-zinomumas.html Peržiūrėta 2018 m. Sausio 18 d. 00:06