UAB „SENUKAI“ socialinės atsakomybės ataskaita


Sociologijos kursinis darbas. Įvadas. Apie įmonę. Socialinės atsakomybės iniciatyvų (priemonių) įgyvendinimas Uab „Senukai“. Verslo etika. Socialinė sritis. Ekonomika. Aplinkos apsauga. Rekomendacijos. Išvados. Literatūra.


Išanalizuoti UAB „Senukai“ situacija bei informacijos šaltinius ir medžiagą, susijusią su ekologiniu, socialiniu, ekonominiu ir etikos klausimų integravimu į verslo praktiką;

Parengti UAB „Senukai“ socialinės atsakomybės rekomendacijas.

Neigiamas poveikis. Toks etikos kodekso taikymas įmonėje nėra efektyvus, todėl, kad darbuotojai gali likti nepatenkintais, kad UAB "Senukai" įmonės vadovas neatsižvelgia į etikos normas, jų nesilaiko, todėl darbuotojai gali tapti neatsakingais savo srities specialistais, nepaklusti įstatymams, nesilaikyti įtvirtintų darbinės veiklos taisyklių.

Teigiamas poveikis. Etikos kodekso realizavimas įmonės veikloje užtikrina socialiai atsakingą verslą, kaip vadybos instrumentas keičia darbinę strategiją, kuria produktyvią veiklą, skatina darbuotojus dorai (kokybiškai) ir efektyviai atlikti savo funkcijas, bendraujant su klientais teikti kokybiškas paslaugas verslo ir individualiems klientams, nepriklausomai nuo jų tautinių, rasinių, socialinių, religinių, amžiaus skirtumų, laikytis Bendrovės Klientų aptarnavimo standarto reikalavimų, vienodai vertinti visus klientus, nė vienam neteikiant pirmenybės. Asmeniniams ryšiams nesuteikti privilegijos gauti kokią nors išskirtinę naudą. Su draugais ir giminaičiais elgtis kaip su kitais klientais, bendradarbiaujant siekti partnerystės ir abipusės naudos santykių su klientais, laiku vykdyti pažadus, pateikti teisingą informaciją apie produktus, paslaugas ir kainą, vengti klaidinančių teiginių, būti atidiems ir objektyviems, mandagiai atmesti įtartinus pasiūlymus, nepalikti neišnagrinėto nė vieno nesusipratimo su klientu, būti tolerantiškais, atsiminti, kad klientą galima įžeisti net to nenorint, vengti kategoriškumo. Etikos kodeksas įmonės vadovą skatina gerbti savo įmonės darbuotojus, o tik po to viską vertinti pinigais.

Priemonės. Detaliai suformuluoti atsakomybes kiekvienam darbuotojui ir išdėstyti tikslų pasiekimo priemones, ką kiekvienas turi padaryti įmonėje, kad būtų prisidedama prie darnaus ir sėkmingo verslo vystymosi.

2 problema. Etikos kodeksas įvardina nerealius siekius, svajones, nėra konkrečiai suformuotų tikslų, organizacijos tiesioginio kontakto su visuomėne ir aplinkai daroma žala.

Neigiamas poveikis. Netinkamai paskirstyti prioritetai, negatyviai veikia pardavimus, pelną, personalo atliekamą darbą, šis reiškinys reikalauja platesnių diskusijų apie įmonės veiklos analizę, užsibrėžtus tikslus ir jų vykdyma. Tikslų nebuvimas stabdo įmonės veiklą, neskatina jos būti socialiai atsakingos, trūksta informacijos ir kompetencijos darbuotojams apie verslo etiką.

Teigiamas poveikis. Tinkamai parengtas įmonės etikos kodeksas įdiegia visapusišką darbo saugumą, taip pat formuoja socialinio saugumo jausmus. Stengiamasi reaguoti ne tik į gaunamą kritiką savo veiklos atžvilgiu, bet ir inicijuoti visuomėnei reikalingų problemų sprendimus, atsiliepti į įvairių interesų grupių poreikius.

Priemonės. Būtina įtraukti verslą į opiausių pasaulyje problemų sprendimo procesą ir bendromis jėgomis kurti darnią pasaulio ateitį, kuri remtųsi ekologine darna, socialiniu teisingumu, taika, žmogaus teisėmis, demokratija, gerove, sąmoningumu bei panašiomis vertybėmis. Šiuolaikinio verslo orientaciją į socialiai atsakingą veiklą lemia bendros tendencijos, kuomet tiek atskiri asmenys, tiek kolektyvinės veiklos dalyviai suvokia savo atsakomybę prieš visus tuos, kuriuos įtakoja jų veiklos pasekmės. Tiek žmonės, tiek organizacija, įmonės, institucijos mokosi atkreipti dėmesį ir prisiimti atsakomybę. Demokratėjant visuomėnei, plečiantis žmogaus teisių realizacijai visose veiklos sferose, stebėti darbo santykius vyraujančius įmonėje, kurie turi pereiti nuo nuolankių santykių prie partneriškų, abipusiškai pagarbių ryšių, nuo įmonės darbuotojų visiško paklusnumo vadovui iki suprasto įsipareigojimo bendrai priimtoms vertybėms, tik tada įmonės veikla pasieks maksimalų efektyvumą.

3 problema. Nėra užtikrintas etikos kodekso nuostatų, bei taisyklių organizavimas, motyvavimas, koordinavimas, vertinimas (auditas) bei koregavimas.

Neigiamas poveikis. Nėra matoma įmonės pažanga ir darbuotojų veiklos gerinimas etikos sferoje, todėl, kad nėra organizuojami auditai dėl taikomo etikos kodekso įmonės viduje, įmonės veikla nėra sekama, nėra pakankamai detaliai suformuota atsakomybė įmonės darbuotojams, kadangi neatliekami etikos kodekso koregavimai, keičiantis įmonės darbuotojams jiems nėra tinkamai paaiškinama etinių vertybių visuma.

Teigiamas poveikis. Atnaujinant etikos kodeksą yra labiau gilinamasi į partneriškus santykius, žmogaus (darbuotojų) teisių, teisingumo, orumo įdiegimą (psichologinio streso, nesaugumo naikinimas) visose darbo vietose. Auditas padeda įmonėje užtikrinti kodekso vykdymą, bei pamatyti teikiamus rezultatus, nuostatai ir taisyklės turi būti nuolat tikrinamos ir atnaujinamos, kad būtų palankios įmonės drabuotojams.

Priemonės. Kad etikos kodeksas nebūtų tik paviršutiniškas įmonėje turi būti sukurtas etikos kodekso įsipareigojimų realizavimas. Vadinamoji etikos infrastruktūra. Skirtingose įmonėse jos elementų skaičius, pavadinimai bei fnkcijos gali skirtis, o bendrai įmonės infrastruktūrą turi sudaryti:

UAB „SENUKAI“ socialinės atsakomybės ataskaita. (2015 m. Balandžio 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/uab-senukai-socialines-atsakomybes-ataskaita.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 16:22