UAB „Statoil Fuel & Retail Lietuva“ išorinės ir vidinės aplinkos analizė


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Uab ,,Statoil Fuel & Retail Lietuva“ veiklos pristatymas. Uab ,,Statoil Fuel & Retail Lietuva” aplinkos analizė. Makroaplinkos analizė. Mikroaplinkos analizė. Ssgg analizė. Literatura.


Organizacijos vidinė aplinka, dar kitaip vadinama mikroaplinka, yra suvokiama, kaip veiksniai, kurie veikia konkrečios ekonomikos ūkio šakos įmones. Ši aplinka apima klientus, tiekėjus, konkurentus ir kt. rinkos dalyvius. Mikroaplinka yra neatsiejama nuo bendrovės išorinės aplinkos, kuri yra suvokiama, kaip veiksniai, kurie veikia visų ekonomikos šakų ūkinius subjektus. Šią aplinką sudaro ekonominiai, politiniai ‒ teisiniai, kultūriniai ‒ technologiniai bei socialiniai veiksniai. Šių dviejų aplinkų analizė yra SSGG analizės pagrindas.

SSGG analizė ‒ tai analizė, kuri sujungia vidinės ir išorines aplinkos rezultatus bei klasifikuoja įmones strategiją lemiančius veiksnius į keturias grupes: silpnąsias ir stipriąsias puses, galimybes ir grėsmes. Silpnosios ir stipriosios pusės išaiškėja atlikus mikroaplinkos analizę, galimybės ir grėsmės ‒ atlikus makroaplinkos analizę.

Temos aktualumas: organizacijos vidinė ir išorinė aplinkos turi būti analizuojamos siekiant įvertinti įmonės galimybes tam tikroje ekonomikos šakoje, vidines organizacijos veiklos sąlygas ir išorinius veiksnius.

Darbo objektas: verslo įmonės aplinkos analizė.

Darbo tikslas: išanalizuoti UAB „Statoil Fuel & Retail Lietuva“ išorinę ir vidinę aplinką.

Darbo uždaviniai:

Pristatyti UAB „Statoil Fuel & Retail Lietuva“;

Darbo metodas: mokslines literatūros analizė, statistikos duomenų analizė.

2010 gegužes 18 dieną buvo įkurta „Statoil Fuel & Retail“, prie kurios prisijungė UAB „Lietuva Statoil“. 2010 spalio 22 dieną Oslo vertybinių popierių biržoje buvo pradėta prekiauti Norvegijos energetikos milžinui „Statoil“ priklausančios „Statoil Fuel & Retail“ akcijomis. 2012 metų birželio 19 dieną 100 % „Statoil Fuel & Retail“ akcijų įsigijo Kanados bendrove „Alimentation Couche ‒ Tard“. Praėjus pusmečiui po akcijų pardavimo, gruodžio mėnesį UAB „Lietuva Statoil“ pakeitė pavadinimą į UAB „Statoil Fuel & Retail Lietuva“.

Socialinė ‒ kultūrinė aplinka suvokiama, kaip aplinka, kuri yra: „susijusi geografinių, demografinių ir psichografinių rinkų aprašymu ir jų tendencijomis.“ (Svetikas, Arimavičiūtė, 2012, 29 p.). Bet kurios ūkio šakos analizei vienas iš svarbiausių aspektų yra socialinis, panagrinėkime gyventojų nedarbo lygio įtaką įmonės veiklai.

Mokslinė ‒ technologinė aplinka, kuri gali buti apibūdinama, kaip aplinka, kurios poveikis: „turėjo didelę įtaką verslui per pastaruosius du dešimtmečius.“ (Svetikas, Arimavičiūtė, 2012, 29 p.). Įvairioms technologijoms sparčiai veržiantis į organizacijų veiklas keičiasi vartotojų įpročiai, t.y. naudos gavėjai yra pasirengę mokėti didesnę kainą už geresnę prekės kokybę. Modernūs įmonės automatinių plovyklų įrengimai pasižymi aplinką tausojančiomis technologijomis, todėl jų išlaikymas yra brangesnis, kyla paslaugos kaina, tačiau už papildomus kelis litus kliento automobilis yra nušveičiamas poliuretaniniais šepečiais, kurie nuo transporto priemonės geriau pašalina purvą ir druskas, nepalikdami jokių žymių. Naujai sumontuota aukšto slėgio švytuoklinė sistema darbą atlieka kokybiškai ir ekonomiškai, taupo kliento laiką. Vis tobulėjančios informacinės technologijos suteikia analizuojamai bendrovei galimybę dar labiau modernizuoti turimą įrangą. Kol kas bendrovė neturi automatinių degalų užpylimo pistoletų, kurie galėtų tapti svarbiu konkurencinio pranašumo veiksniu.

Išanalizavus bendrovės makroaplinką, galima daryti išvadas, jog didžiausią įtaką įmonės veiklai turi mažėjantis nedarbo lygis, sąlygojantis klientų pagausėjimą, taip pat, nežymus darbo užmokesčio augimas, turintis įtakos klientų perkamajai galiai bei įvairūs įstatymai ir teisės aktai, mokesčių sistema, inovatyvios technologijos, kurios per praėjusios metus buvo pagerintos, pasitelkiant užsienio šalių investicijas ir bendrojo vidaus produkto augimas.

Privatus namų ūkiai, kurie prekes įsigyja asmeniniam naudojimui. Šiai grupei analizuojamoje įmonėje priklauso paslaugų pirkėjai ‒ fiziniai vartotojai, kurie perka degalus savo asmeniniam vartojimui.

Užsienio pirkėjai ‒ paslaugos pirkėjai, kurie yra užsienyje. UAB „Statoil Fuel & Retail Lietuva“ priklauso tarptautinei bendrovei SA „Statoil Fuel & Retail“, kuri priklauso bendrovei Inc. „Alimentation Couche ‒ Tard“, valdančiai daugiau nei 8000 parduotuvių ir degalinių apimantį tinklą Šiaures Amerikoje ir Europoje. Tai reiškia, kad analizuojama bendrovė turi didelį užsienio pirkėjų kiekį.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 13 puslapių (3564 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 34 KB
  • UAB „Statoil Fuel & Retail Lietuva“ išorinės ir vidinės aplinkos analizė
    10 - 4 balsai (-ų)
UAB „Statoil Fuel & Retail Lietuva“ išorinės ir vidinės aplinkos analizė. (2015 m. Gegužės 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/uab-statoil-fuel-retail-lietuva-isorines-ir-vidines-aplinkos-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 23:34