UAB “Vilniaus duona” mikro ir makro aplinkos analizė


Vadybos referatas. Įmonės pristatymas. Uab „Vilniaus duona“ mikroaplinka. Gamybos charakteristika. Realizavimo rinkos. Tiekimas. Darbuotojai. Pagrindiniai Uab “Vilniaus duona” rizikos veiksniai. Konkurentų analizė. Uab “Javinė” ir Uab “Klaipėdos duona“. Uab “Klaipėdos duona“. Potencialūs konkurentai naujų konkurentų įėjimo grėsmė. Pakaitų poveikis. Pirkėjų poveikis. Rinkos analizė. Politinė ir teisinė aplinka. Inovacijos. Socialinis ir kultūrinis veiksnys. Ekonominis veiksnys.


Temos aktualumas. Kiekvienos įsikūrusios įmonės tikslas – gauti kuo didesnį pelną. Sėkmingai veiklai vystyti ir plėtoti reikia analizuoti grėsmes ir galimybes, joms analizuoti ir įvertinti yra pasitelkiama SWOT analizė, kuri padeda suprasti kaip pasiekti geriausius rezultatus įmonei bei susipažinti su mikro ir makro aplinkos veiksniais, kurie lemia įmonės strategiją ir augimą.

Bendrovė 2011 m. gavo 89,982 mln. Lt pelno, 2012 m. – 98,046 mln. Lt, o 2013m. turėjo 115,247 mln. Lt. Tai rodo, kad įmonės veikla sėkmingai plėtojasi. Vienas iš veiksnių tai įrodantis, jog „Vilniaus duona“, turinti vieną seną kepyklą Tuskulėnų gatvėje, planuoja ją uždaryti iki 2015 metų pabaigos, tam kad būtų atidarytos trys naujos kepyklos.

„Vilniaus duona“įmonė turi pagrindinius tiekėjus, su kuriais ryšius palaiko jau eilę metų. Nagrinėjamos įmonės tiekėjai tampa svarbiu konkurencijos veiksniu, nes jų teikiamos prekės reikšmingai įtakoja gaminamos produkcijos kokybę. Įmonei yra labai svarbu kuo geriau tenkinti vartotojų poreikius, todėl ji privalo užtikrinti aukščiausią produktų kokybę.

Šiuo metu AB “Vilniaus duona” sudėtyje yra 4 kepyklos, automobilių ūkis ir 11 mažmeninių parduotuvių. Sukomplektuotos bei išnuomotos 4 mini kepyklos prekybos centruose “Maxima” ir konditerijos kepykla Basanavičiaus g., Vilniuje.

Rita Ramanauskienė yra įmonės Vilniaus duona, UAB vadovas, Vilniuje. Pažymėtina, kad UAB “Vilniaus duona” išliko duonos – pyrago gaminių lydere Lietuvoje.

AB “Vilniaus duona” turi apie 100 reikšmingų konkurentų vienoms ar kitoms prekių grupėms. Pagrindiniai konkurentai yra stambios duonos kepimo įmonės didžiuosiuose Lietuvos miestuose: UAB “Javinė” (Klaipėdoje), UAB “Gardėsis”, UAB “Mentora”, UAB “Nemuno kraštas” (Kaune), UAB “Kauno duona”, UAB “Klaipėdos duona”, UAB “Alytaus duona” ir kt. Daugiausia konkurentų įmonė turi duonai. Kitiems gaminiams konkurencija nėra tokia aštri, pvz.: meduolius Vilniuje kepa tik “Vilniaus duona”, nors iš viso Lietuvoje šioje srityje konkurenciją sudarytų 25 įmonės; dietinių kepinių gamyba užsiima tik 11 įmonių Lietuvoje, o Vilniuje – tik “Vilniaus duona”.

Esant tokiai situacijai, įmonė negali atsipalaiduoti, ji privalo nuolat stebėti konkurentus, kas atsiliepia teigiamai. Be to, ji turi ieškoti naujų būdų gerinti savo veiklą, naujų veiklos rūšių. Konkurentai skatina įmonę: našiai dirbti, tobulinti gamybos technologijas, kelti darbuotojų kvalifikaciją, gerinti kokybę. Tačiau turint daug konkurentų gresia rinkos dalies praradimas, kvalifikuotų darbuotojų perėjimas į kitą organizaciją, pelno sumažėjimas užsakovų sąlygų diktavimas.

Pagrindinė UAB “Javinės” veikla yra: duonos, šviežių konditerijos gaminių ir pyragaičių gamyba, džiūvėsių ir sausainių gamyba, konditerinių gaminių didmeninė prekyba.

Bendrovė savo produkciją realizuoja visoje Lietuvoje per prekybos įmones ir privačius asmenis, su kuriais yra sudarytos ilgalaikės sutartys. Tolimesniuose Lietuvos rajonuose realizacija vykdoma per prekybos agentus, esančius Vilniuje, Kaune, Panevėžyje. Daugiausia savo produkcijos įmonė realizuoja Lietuvoje 98,6% ir tik 1,4% Estijoje.

Didžiausi UAB “Javinė” rizikos veiksniai yra:

prekybinių centrų jungimasis, jų sąlygų diktavimas, didėjanti nuolaidų sistema;

pagrindinių tiekėjų monopolizavimasis, jų diktatas kainų atžvilgiu;

Palyginsiu šių trijų įmonių santykines kainas:

AB “Vilniaus duona” 100% ( ruginė duona – 4,10 Lt/ 1,18 Eur.)

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (3216 žodžių)
  • Universitetas
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 34 KB
  • UAB “Vilniaus duona” mikro ir makro aplinkos analizė
    10 - 4 balsai (-ų)
UAB “Vilniaus duona” mikro ir makro aplinkos analizė. (2015 m. Gruodžio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/uab-vilniaus-duona-mikro-ir-makro-aplinkos-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 14:41