Udgymo daugiamatiškumas


Pedagogikos konspektas. Ugdymo daugiamatiškumas. Didaktika. Mokymo metodai. Motyvacijos teorijos.


1.Poreikų teorija (pagal Maslow)- išmokyti suprasti informaciją, vertinti aplinkinį pasaulį.(“jei pavalgęs- gerai mokysis”).

2. Atribucijos teorija – vaikai mano, kad jų sėkmę lemia vidiniai ir išoriniai veiksniai. Mokytojas turi teigiamai reaguoti.

3. Pakilumo teorija – mokiniams trukdo ne jų sugebėjimai, o tai kaip mes organizuojame mokyklos ir patį mokymąsi. Tai pažymiai, standartizuotos mokymo programos, pamokos, verčiančios mokinius būti pasyviais, džiaugsmo nebuvimas.

Išorinė motyvacija- “padaryk tą- duosiu tą”

Vidinė motyvacija- smalsumas, augimo poreikiai (palaikymo, pripažinimo), išmokimo džiaugsmas (išmokimą lydintis vidinis džiaugsmas), savipilda (mokymo motyvacija palaikoma konkrečių norų, tikslų pasiekimas), savigarba (stiprina pasitikėjimą savimi), laimėjimai ir lūkesčiai, kompetencija.

Išorinės motyvacijos didinimo būdai:

- pradėdami mokyti pateikite motyvaciją pagrindžiančius argumentus

- skatinti analitinį (nepakanka tik išaiškinti) mąstymą, projektuoti galimus problemos sprendimo būdus.

- išsakyti tiksliai, kaip norite kad būtų atlikta užduotis.

- naudokite pagyrimus.

- retkarčiais pasielkite netikėtai.

- pavyzdžiams naudokite žinomą medžiagą (kai mokytojas turi patirtį)

- skatinkite naudoti tai, ką jau išmokę.

- nepamirškite probleminio mąstymo metodo.

- naudokite ir didaktinius žaidimus

- kiek galima mažinkite bet kokias nemalonias mokinio įsitraukimo į darbą pasekmes (kai daug- vaikui sunku).

Udgymo daugiamatiškumas. (2015 m. Vasario 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/udgymo-daugiamatiskumas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 00:02