Ugdymo filosofija (4)


Filosofijos referatas.

Įvadas. Ugdymo tikslas. Ugdytinio vaidmuo ugdyme. Ugdytojo vaidmuo ugdyme. Ugdytojo vaidmuo ugdyme ir visuomenėje. Ugdymo organizavimas. Išvados. Literatūra.


Ugdymo filosofija pagal Rūtą Betingytę yra mano individualių minčių perteikimas, konstravimas, paaiškinimas, kurioje dėmesys telkiamas į ugdymo tikslą, ugdytinio ir ugdytojo vaidmenį ugdyme, ugdytojo vaidmenį ugdyme ir visuomenėje bei ugdymo organizavimą. Mano ugdymo filosofija formavosi humanizmo ir idealizmo krypčių įtakoje. Šias kryptis pasirinkau todėl, kad, mano nuomone, jos viena kitą papildo, apie jas daugiau žinoma ir akcentuojama šiandieninėje visuomenėje, daugiau mokomasi mokyklose, jos aiškiau suprantamos ir perteikiamos paprastam žmogui, apie jas kalbama, rašoma įvairiuose straipsniuose. Kiekvieno iš mūsų gyvenime ugdymo procesas yra trunkantis visą gyvenimą, nepaisant amžiaus, individualių savybių.

Humanistinė pedagogika susiformavo JAV, tačiau jos idėjos netrukus rado atgarsį Europoje. Žymiausi jos atstovai – A. Maslow ir K. Rodžersas. Jie teigė, kad kiekvienas asmuo siekia save realizuoti, tačiau ne visiems tai pavyksta. Humanistine dvasia grindžiamu ugdymu kaip tik norima sudaryti sąlygas žmogaus savirealizacijai ar saviaktualizacijai į savo asmenybės gelmes.

Kadangi mano specialybė – kūno kultūros mokytoja, tai savo ugdymo filosofiją pateikiu orientuotą į vidurinę mokyklą, kurioje mokosi daug ir įvairių vaikų (skirtybės - metai, tautybė, intelekto koeficientas, mokymosi lygmuo), nes šie dalykai yra ypač svarbūs šiandieniniame mūsų gyvenime (sportas, sveika mityba, saviugda, tikslas, pasiekimai, motyvacija, bendradarbiavimas vienų su kitais).

Manau, visi neseniai ar prieš daugelį metų esame susimąstę: kuo norime būti užaugę? Koks yra viso to tikslas? Kam tai reikalinga? Šis klausimas ir man neseniai kilo, tačiau aš į šį klausimą turėjau ir atsakymą. Savo gyvenimo kelią jau buvau pasirinkusi seniai, tik reikėjo eiti tolyn savo užsibrėžtu tikslu, tikint savo tėveliais, treneriais ir mokytojais, nes jie mano gyvenime buvo patys tikriausi ugdytojai ir pavyzdžiai mano visam likusiam gyvenimui. Ugdymo tikslui, mano nuomone, pirmiausia yra svarbu ugdytojo kompetencijos bei noras ugdyti. Jeigu mokytojas ar dėstytojas neturi prigimtinio noro ugdyti, mokyti auklėti, suteikti to, ko vaikui reikia ir jis nori, tokiu atveju pamoka ar paskaita praeis veltui, bet jeigu mokytojas tą dieną ateis puikiai nusiteikęs, kupinas žinių ir noro išmokyti vaikus, jis sieks praturtinti pamoką savo profesiją atitinkančia veikla, ir vaikui ir mokytojui įsižiebs ugnelė kažką kurti, atrasti vis kažką naujo bei tobulėti.

Aš, kaip kūno kultūros mokytoja, noriu ugdyti vaikus todėl, kad esu kupina įvairių naujų idėjų, kurios puikiai padėtų atskleisti vaikų pomėgius, stipriąsias ir silpnąsias savybes, iš kurių visas pakeistume į stipriąsias ir gerąsias, keisčiau visuomenės nusistatymą apie sportą, sveiką mitybą, motyvaciją, ugdymą, norą visapusiškai atsiskleisti save norimoje veikloje, įrodyčiau, kad visi žmonės yra lygūs, nes tik didelis darbas ir didelis noras bei užsispyrimas leidžia pasiekti aukštumų jeigu tu pats tuo tiki. Thomas Carlyle yra pasakęs: „Tai, kas silpniesiems atrodo kliūtis, stipriesiems yra akmenys pasilypėti“. Šiuo pamąstymu kiekvienas ir turime vadovautis savo gyvenime.

Mano ugdymo filosofijoje taip pat svarbūs ugdytinio ir ugdytojo tarpusavio santykiai, supratimas, problemų įveikimas kartu, draugiškumas ir vienas kito papildymas. Jei ugdytojas tau netaps širdžiai mielu draugu, partneriu ar pašnekovu, tu nenorėsi jo arti savęs prisileisti, išklausyti jį, naudotis jo patarimais bei atsižvelgti į tai, ką jis tuo nori parodyti ar pasakyti.

  • Filosofija Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Auksė
  • 12 puslapių (3391 žodis)
  • Universitetas
  • Filosofijos referatai
  • Microsoft Word 28 KB
  • Ugdymo filosofija (4)
    10 - 3 balsai (-ų)
Ugdymo filosofija (4). (2017 m. Sausio 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/ugdymo-filosofija-4.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 18 d. 15:57