Ugdymo filosofijų palyginimas


Filosofijos savarankiškas darbas. Realistinio ugdymo filosofija. Pragmatizmo pedagogika.


Filosofinių teorijų struktūroje realizmas nelaikomas atskira kryptimi; galima sakyti, kad tai yra visuma principų, kurie sąlygoja žmogaus požiūrį į pasaulį. Nors daugelis pagrindinių realizmo teiginių sutampa su materializmo teiginiais, tačiau jų tapatinti negalima, nes realizmas pripažįsta abjektyviai egzistuojančias ne tik materialinę, bet ir dvasinę tikrovę, tai yra realizmo samprata apima ir tas filosofines kryptis, kurios dar vadinamos objektyviuoju idealizmu. Realizmo koncepsija, traktuodama tikrovę iš mokslo pozicijų, teigia, kad materialusis pasaulis egzistuoja nepriklausomai nuo stebėtojo sąmonės, o realybę sudarančius materialiuosius objektus galima suvokti pojūčiais. Galima sakyti, kad realizmas kaip ugdymo filosofija įsitvirtino švietimo epochoje, kai D. Didro, K. Helvecijaus, P. Holbacho darbuose buvo suformuoti teoriniai determinizmo ir materializmo pagrindai, įsitvirtino materijos amžinumo, realaus pasaulio įvairovės ir jo plėtros idėjos. Šiuo laikotarpiu ugdymo filosofijoje atsisakyta teiginio, kad vaikas — suaugusiojo miniatiūra, buvo iškelta, priimta ir įteisinta vaiko kaip asmenybės, gyvenančios savitą gyvenimą, idėja.

Ugdymo filosofijų palyginimas. (2015 m. Spalio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/ugdymo-filosofiju-palyginimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 06:37