Ugdymo instituciju stebėjimo praktika


Pedagogikos praktikos ataskaita. Skirtingo tipo keturių lankytų įstaigų aprašai. Lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“. Lopšelis- darželis „Eglutė“. Mokykla- darželis „Žibutė“. Lopšelis- darželis „Voveraitė‘. Auklėtojo profesiograma. Auklėtojo profesijos pagrindimas. Auklėtojo veiklos tikslas. Auklėtojo veiklos uždaviniai. Auklėtojo teisės. Auklėtojo pareigos. Auklėtojo taikomi ugdymo principai. Auklėtojo savybės, kompetencija, vertybės. Refleksija. Ką žinojau apie auklėtojo darbą iki pažintinės praktikos. Ar po praktikos pasikeitė mano nuostatos į auklėtojo darbą. Ką naujo sužinojau apie auklėtojo darbą. Mano, kaip būsimo auklėtojo filosofija. Literatūra.


Bendradarbiaujant su šeima, puoselėjant darnaus vystymosi ir ekologines įdėjas, padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūrinius, etninius, socialinius ir pažintinius poreikius.

Ne mažiau kaip 3 valandas per savaitę skirti metodinei veiklai

Darbštumas, kūrybiškumas, jautrumas, kantrumas, lankstumas, gebėjimas susiburti bendram,darniam darbui, mylėti vaikus, būti energingam, turėti gerus bendravimo įgūdžius,

Profesinę kompetenciją laiduoja specifiniai profesiniai gebėjimai ir bendrieji veiklos planavimo ir organizavimo gebėjimai. Auklėtoja turi žinoti ugdymo tikslą, sudėtines dalis ir tuo grįsti pedagoginę veiklą. Žinoti metodiką mokomosios bei auklėjamosios veiklos, tikslus. Per pedagoginį patyrimą reikia įgyti atitinkamų mokėjimų:

Mokėti apibūdinti vaiko psichinį, socialinį ir fizinį išsivystimą, jausti jo būsenas, vidinį pasaulį.

Mokėti nustatyti kitų ugdymo klaidas ir ju priežastis. Mokėti priderinti savo nuotaiką, elgseną, aprangą prie grupės.

Mokėti parinkti tinkamiausius lavinimo ir auklėjimo būdus ir sugebėti juos tinkamai panaudoti.

Mokėti įvaldyti pedagoginę psiciką ( sugebėti vertinti vaikų nuotaikas ir nukreipti jas norima linkme, greitai susiorentuoti konfliktinėse situacijose ir rasti išeitį).

3.1 Ką žinojau apie auklėtojo darbą iki pažintinės praktikos? Požiūris i jį?

Maniau, kad auklėtojos darbas yra sunkus, reikalaujantis daug kantrybės, nervų. Visada gailėdavausi auklėtojų, nes nesuprasdavau kaip jos gali susitvarkyti su tokiu dideliu būriu vaikų. Prieš dešimtmetį sakiau, jog niekada gyvenime negalėčiau dirbti tokio darbo, tačiau dabar turėdama savo vaikelį, supratau, jog kitokio darbo dirbti ir nenorėčiau.

3.2 Ar po praktikos pasikeitė mano nuostatos į auklėtojo darbą?

Tikrai pasikeitė. Pamačiau, kaip puikiai auklėtojos bendrauja su vaikais. Manau, kad darbas linksmas, įtraukiantis, suteikiantis auklėtojai džiaugsmą stebint nerūpestingus vaikus. Bet manau, kad tai ir labai sudėtinga, atsakinga, reikalaujanti didelio pasiaukojimospecialybė.

Sužinojau, jog be vaikų priežiūros, auklėjimo auklėtojas dar turi ir daugybę kitų pareigybių. Dalyvauja su savo padarytais darbais konkursuose,rašo straipsnius i spaudą. Stengiasi ne tik gerai atlikti savo darbą, bet ir kelti savo įstaigos reitingus per kitus renginius.

Manau, kad svarbiausia auklėtojo darbe-meilė vaikui. Jeigu mylėsime juos kaip savo vaikus, tai vaikai jaus tai ir noriai lankys darželį, jausis saugūs jame. Didžiausias prioritetas, kuriuo žadu vadovautis dirbdama šį darbą, tai- pagarba vaikui, jo artimiesiems bei kolegoms.

Ugdymo instituciju stebėjimo praktika. (2015 m. Sausio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/ugdymo-instituciju-stebejimo-praktika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 22:42