Ugdymo metodai


Pedagogikos referatas.

Įvadas. Mokymo(si) metodai, klasifikavimo problema. Metodo sąvoka ir klasifikacija. Metodų grupių įvairovė pradžios mokykloje. Tradiciniai mokymo metodai. Aktyvieji mokymo metodai. Užsienio šalių pedagogų naudojami metodai. Išvados. 13 literatūros sąrašas.


Temos aktualumas ir problema: Pasirinkau šią temą, nes noriu atskleisti mokytojų naudojamų metodų įvairovę, aptarti jau išbandytus bei naujus metodus ir pasisemti sau žinių, nes kiekvienas pradinių klasių mokytojas turi išmanyti mokymo metodų įvairovę, jų panaudojimo galimybes ir poveikį mokymosi rezultatų pasiekimams.

Šiuolaikinis mokymo ir ugdymo procesas turi būti orientuotas į vaiką ir todėl mokytojas pamokoje turi padėti mokiniams įgyti žinių ir sudaryti sąlygas skleistis kiekvieno iš jų asmenybei. Būtina nepamiršti skatinti mokinių savarankiškumo, loginio mąstymo, aktyvaus dalyvavimo ugdymo procese, kūrybiškumo. Norint įdomiai ir lengvai perteikti žinias reikia naudoti kuo įvairesnius mokymo metodus. Pradinių klasių mokytojui svarbu nuolat tobulėti, analizuoti mokymo ir mokymosi procesą, metodų taikymo bei aplinkos, kurioje mokosi vaikai, įtaką mokymosi rezultatams. Svarbu, kad mokiniai turėtų poreikį ką nors pažinti ir atrasti, jiems reikia sudaryti sąlygas viską patirti savo pojūčiais ir susilieti su aplinka. Jei mokymosi procesas pagrįstas žinių kalimu, gabesni vaikai praranda interesą mokytis, o blogiau besimokantys vaikai jaučiasi prislėgti. Jei visa tai daroma už jį, vaikas neišmoksta įveikti sunkumų ir ima jaustis bejėgis, nes visada siekia paramos iš aplinkos ir netgi tampa nuo jos priklausomas. Vaikui darosi neįdomu ir nuobodu mokytis bei atlikti darbus. Todėl tik taikant kuo įvairesnius mokymo metodus, sužadinamas dėmesys, atsiranda smalsumas, imamasi domėtis naujovėmis ir nežinomais bei nepatirtais dalykais. Svarbu dar ir tai, kad per didelis ir labai įvairus bei per greitas metodų kaitaliojimas taip pat neįneša naudos į mokymosi procesą. Naudojant įvairius metodus būtina juos derinti ir nuosekliai pereiti nuo vieno prie kito. Įvairūs atlikti tyrimai rodo, kad įvairesni mokymo būdai žadina mokinių susidomėjimą, neleidžia nuobodžiauti, turi įtakos mokymosi motyvams.

Darbo tikslas: atskleisti mokytojų taikomus efektyvius metodus ir jų pasirinkimo kriterijus.

Darbo uždaviniai:

Išanalizuoti pedagoginę psichologinę literatūrą;

Darbo objektas:

Pradinių klasių mokytojų taikomi mokymo metodai.

Darbo metodai:

Pedagoginės ir psichologinės literatūros apžvalga ir analizė.

Šiandienos mokyklai rūpi ugdyti visapusišką žmogų, o ne vien jam perteikti žinias. Ugdymo metodai yra ne mažiau reikšmingas pedagoginio darbo veiksnys nei ugdymo turinys (Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrosios programos, 1997). Nėra ir negali būti visiems mokiniams ir pedagogams tinkančio mokymo metodo. Kiekvienas ugdytojas pats renkasi jam tinkantį metodą, kuriuo jis gali pasiekti geriausių rezultatų bei padėti atsiskleisti mokino asmenybei, todėl mokytojas turi juos išmanyti bei gebėti juos taikyti. Galimi optimaliausi metodai pateikiami ir Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrosiose programose. Ypač vertinamas grupinis darbas.

I. Informacijos šaltinių panaudojimo metodai ( percepciniai, aneminiai, mentaliniai).

II. Praktiniai – operaciniai mokymosi metodai (pratybos, praktiniai darbai, laboratoriniai darbai)

III. Kūrybos mokymosi metodai (kūrybingumo pažinimo bei vertinimo turinys ir metodai)

20% to, ką matome ir girdime kartu;

80% to, ką patiriame tiesiogiai ir praktikuodami;

90% to, ko mes mokome kitus.

Pasaulinėje mokyklinio darbo praktikoje ilgiausiai išsilaikė klasikiniai mokymo metodai bei pamokinė mokymo sistema ir greičiausiai prigijo aktyvaus, individualizuoto mokymo metodai, skatinantys mokinių savarankiškumą ir iniciatyvumą (G. Butkienė, A. Kepalaitė, 1996).

  • Pedagogika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (3187 žodžiai)
  • Mokykla
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 30 KB
  • Ugdymo metodai
    10 - 3 balsai (-ų)
Ugdymo metodai. (2016 m. Balandžio 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/ugdymo-metodai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 14:46