Ugdymo planas


Pedagogikos referatas. Įvadas. Bendrasis (protinis) lavinimas. Dorinis ugdymas. Dvasinis ugdymas. Pilietinis ugdymas. Estetinis ugdymas. Fizinis ugdymas. Išvados. Literatūros šaltiniai.


Auklėjimas yra labai svarbus kiekvieno žmogaus gyvenime. Tai tarsi tobulinimo vyksmas, kuris individą kelia į žmogiškąjį lygmenį. Dažnai sakoma: „ Gyvenimas geriausias auklėtojas“. Gyvendamas žmogus sąveikauja su jį supančia aplinka, kurioje vyksta pokyčiai. Nuolatinė žmonių santykiu kaita buityje, mokymesi, darbe, žaidimuose, kitokiose pramogose. Čia vyksta auklėjimas. Tai tarsi tikslinga, organizuota veikla, kuri suvienija žmones vienam iš svarbiausių gyvenime tikslų – savęs ugdymui. Būtent tai yra žmogaus gyvenimo variklis, kurį sudaro tautos ir žmonijos kultūros lobiai, atrinkti ir sutvarkyti tam tikro amžiaus ugdytiniui.

Bendruoju jis vadinamas todėl, kad numato bendrąjį teorinį mokinių parengimą. Padeda įsisavinti labiausiai paplitusius mokėjimus ir įgūdžius bei juos pritaikyti praktikoje. Tai yra visiems arba daugumai žmonių privalomas išsilavinimo minimumas. Šio išsilavinimo tikslas yra padėti formuotis kūrybingai bei mąstančiai asmenybei. Bendrasis (protinis) išsilavinimas vyksta pamokose ir nepamokiniame darbe. Protinis lavinimas yra neatskiriama visų ugdymo procesų dalis. [3]

Jaunajai kartai perteikiamos įvairių mokslo sričių žinios: matematikos, kalbų, gamtos mokslų, meno ir kt. Parenkant lavinimo turinį mokyklai, žinios koncentruojamos dviem kryptimis: žinių struktūrinimo, generalizavimo ir žinių įprasminimo. Mokslo atskleistų naujų reiškinių vaikams nereikia mokytis kaip visiškai naujų. Naujos žinios papildo jau seniau išmoktus dalykus. Viskas atskleidžiama dėsningai. Buvusios sunkios, neprieinamos net daugeliui suaugusiųjų teorijos, sprendimai tampa suprantamos net vaikams.

Didelę reikšmę bendrajam lavinimui turi nepamokinė veikla. Mokyklose nuolat organizuojamos olimpiados, konkursai, parodos,kuriami įvairūs būreliai, kuriuose vaikai turi galimybe atskleisti savo gebėjimus bei pasirinkti jiems patinkančią veiklą, kuri galbūt lems tolesnius pasirinkimus gyvenime.

Pedagogikoje susiformavo keletas ugdymo teorijų. Jas galima skirstyti į globalines (pasaulines) ir dalines:

Formaliojo lavinimo teorija (Dž. Lokas, I. Pestalockis, J. Herbartas ir kt. ) svarbiausia ne perteikiamų žinių kiekis, o mokinių sugebėjimų, mąstymo, vaizduotės ir atminties ugdymas.

Materialiojo lavinimo teorija (H. Spenseris) į pirmą vietą iškėlė mokomosios medžiagos naudingumą, tinkamumą gyvenimui.

Pedocentrinė teorija (Dž. Diuji) nagrinėja ugdyma tik kaip natūralų vaiko augimą ir įgimtų savybių raidą.

Aiškinamuoju mokymu moksleiviams pateikiamos neginčijamos mokslo tiesos ir vertybės.

Ugdomasis mokymas plėtoja pažinimo galias, lavina intelektą, ugdo individualius gabumus.

Pagrindinė, tiriamojo arba probleminio mokymo idėja yra pažinimo aktyvumo ir savarankiškumo skatinimas.

  • Pedagogika Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (2281 žodis)
  • Universitetas
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 38 KB
  • Ugdymo planas
    10 - 10 balsai (-ų)
Ugdymo planas. (2015 m. Gruodžio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/ugdymo-planas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 03:07