Ugdymo sistemos (2)


Pedagogikos savarankiškas darbas.

Dainelė „Vabaliukų dainelė per lietų“. Vedančioji. Na, Skėti ar patiko tau dainelė? Matau, jok nesulauksim kol litus nustos lijęs – bet mes vis tiek eisme pasivaikščioti. Aš visiems po skėti duosiu ir lietus mums nebaisus! Vedančioji išdalina vaikams skėčius. Vaikai. Lik lietuti dar smarkiau. Mes tavęs nebijom jau. Šokis su skėčiais. Vedančioji. Tu lietuti, lietuti, lyk, lyk, lyk. Vaikučius po skėčiu suvaryk. Mano vaikai prie ežerėlio, gaudo žuvį meškerėlėm. Žaidimas „Kas greičiau užimsi vietą ant kėdės. Vaikai. Vaikas Lietus ne kanda, ir ne loja ir ant praeivių jis nepuola. Vaikas Tai kodėl tada visi, bėga slėptis? Vaikas Juk lietučiui labai liūdna – kai aplink nieko nematyti. Vaikas Žmonės lietučio bijo ir po skėčiais slepiasi. Vaikas Šuoliuoja lietus per laukus ir slėpiniu žaisti kviečia mus. Vaikas Kartu su skėčiu. Vedančioji. Vaikai, ar patiko žaisti su skėčiu? Skėtis. Ačiū, jums, vaikai už gražią šventę. Viso gero, mano bičiuliai! Vaikams išdalinamos dovanos (nauji skėčiai ir saldainiai). Ir Skėtis su auliniai išeina iš salės, o paskui juos ir vaikai.


Projektas prasidėjo 1992m. sutarus bendradarbiauti Atviros Lietuvos ir Danijos Egmonto Peterseno (direktorė Bente Groth)fondams.

Esant tokioms pedagoginėms ir socialinėms aplinkybėms Danijos kolegų pasiūlymas naudojantis Egmonto projektu imtis konkrečių praktikos pokyčių ir taip sukurti bazę atnaujintai pedagogikai.

1994 m. George'as Sorosas, tikėdamasis sėkme, paskyrė daug Atviros visuomenės instituto lėšų ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo projektui.

Nuo 1999 m. projekte jau dalyvauja 60 ikimokyklinio ugdymo įstaigų (220 grupių) ir 50 pradinių bei vidurinių mokyklų (120 pradinių klasių). 1999 m. į vaiką orientuoto ugdymo metodika pradėta diegti ankstyvojo amžiaus (lopšelio) vaikų grupėse.

Nuo 1999 m. pavasario projektas yra tarptautinės Step by step asociacijos (ISSA) narys. Ši organizacija įsteigta Olandijoje.

Šluotą imame taip, kad apatinė šluotos dalis būtų kairėje pusėje.

Kaire ranka imame už šluotos koto taip, kad pirštai būtų atsukti į save, sprindis nuo koto viršaus.

Dešine ranka imame už koto vidurio taip, kad pirštai būtų nusukti nuo savęs.

Nuleidžiame šluotos apatinę dalį ant žemės, kad ji tvirtai priglustu prie žemės paviršiaus.

Laikydami šluotą tvirtai abejomis rankomis traukiame prie savęs toje vietoje ant žemės esančias šiukšles.

Semtuvėlį imame už koto delnu iš viršaus – pirštai žiūri į apačią.

Keliame nuo žemės semtuvėlį laikydami horizontaliai, ir stebime, kad šiukšlės neiškristu, tuo pačiu ir patys atsitiesdami.

Nepataikė sušluoti į semtuvėlį, nes galbūt, semtuvėlis buvo per daug pakeltas ar per stipriai patrauktos šiukšlės kurios išsilakstė į šalis.

Žodis „šventė“ yra kilęs iš žodžio „šventas“, - tą šventumo momentą ir reikia perteikti vaikams.

Du grupės vaikučių tėveliai ir viena mamytė ves šventę, kiti likusieji rūpinasi , dovanėlėmis (saldainiais, skėčiais). Grupės pedagogės - salės papuošimu. Vaikai - kvietimais

Atėjus auksiniam rudenėliui ir prasidėjus lietingiems orams, vaikučiai į darželį suguža nešini skėčiais. Pastebėta, jog vaikams patinka žaisti grupėje su skėčiais, šokti, statytis iš skėčių palapines.

Vaikučiai, pasižiūrėkite, koks lietingas oras lauke. Galbūt, šiandien pas kažką šventė? O kad sužinoti pas ką, reikia atspėti mįslę.

Vaikai, argi nežinote, kaip blogai kai lyja, ir nėra skėčio: mirksta rūbeliai ir plaukai. O skėtis gelbsti žmones nuo lietaus ir sniego.

Nu ir kas! Jūsų kojelės bus sausos, o rūbeliai ir plaukai šlapi. Ne uždėsite juk jūs sau ant galvos guminių aulinukų. Na, ir pasilikite su savo aulinukais!

Sustok, Skėti, palauk, niekur neik. Vaikai, argi galima skriausti Skėti, juk šiandien jo šventė! Skėti, pasilik su mumis, pažaisime žaidimą. Tegul vaikai pamato, kaip gera kai mes tave turim.

Matote, vaikai jeigu nebūtų Skėčio, žaidimo negalėtume žaisti. Juk net aulinukai slėpėsi po mūsų Skėčiu.

Vaikai, gal padainuokime ir kartu pažaiskime dar vien žaidimą. Dainuosime kartu ir kartosite mano judesius savo pirštukais.

Ačiū, jums, vaikai už gražią šventę. Ir už tai aš jums paruošiau staigmeną – dovaną. Vaikai, daugiau niekada nebijokite lietaus. Visada pasiimkite mane – ir aš jus apsaugosiu nuo bet kokio oro.

1. Egmonto projektas vaikų darželiams Artyn vaiko 2. Knyga auklėtojoms,studentams, dėstytojams ir tėvams. Sudarė V. Gražienė. Vilnius 1998

KAS PASKATINO RINKTIS TEMĄ: idėja kilo tuomet, kai po savaitgalio atėjęs į darželį Mykoliukas pasigyrė, kad su tėveliu stebėjo orus, ir buvo nuvykęs pas tėvelį į darbą kuri dirba Kauno meteorologijos stotyje.

Ugdymo sistemos (2). (2017 m. Gruodžio 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/ugdymo-sistemos-2.html Peržiūrėta 2018 m. Sausio 23 d. 06:22