Ugdymo teorijų filosofinis pagrindas


Pedagogikos skaidrės. Ugdymo teorijų filosofinis pagrindas. darbo vadovė danutė klokmanienė. Ugdymas autoritarizmo sąlygomis. Ugdymas demokratijos sąlygomis. Filosofijos ir ugdymo teorijos. santykis. Ugdymo tikslai kaip filosofinės analizės objektas. Ugdymo teorijų ontologinis pagrindas. Ugdymo teorijų epistemologinis pagrindas. Ugdymo teorijų epistemologinis klausimas. Ugdymo teorijų vertinimas. Ugdymo teorijų pasirinkimas. Informacijos šaltinių sąrašas. Uugdymo teorijų filosofinis pagrindas. ddarbo vadovė danutė klokmanienė.


Autoritarinės pedagogikos sąlygomis ugdytojas laikosi vykdytojo pareigų. Organizuoja ugdymo procesą remdamasis specialistų parengtomis metodinėmis priemonėmis. Tačiau ši ugymo schema net visiškai centralizuotos švietimo sistemos sąlygomis nėra pilnai realizuojama. Ugdytojai savarankiškai konstruoja ugdymo procesą ir todėl remiasi skirtingom metodinėm sistemom, veiklos būdais.

Demokratijos sąlygomis centralizuotai konstruojamas ugdymas yra neveiksmingas ir net neįmanomas. Ugdytojas gali tapti tikras ugdymo proceso kūrėjas, kai pajėgia ne tik įprasminti, bet ir tobulinti jam siūlomas: mokomąsias programas, vadovėlius, metodines rekomendacijas, įprasminti mokslininkų paskelbtus teiginius, koreguoti net visuomenės ar jos institucijų formuluojamus ugdymo tikslus Demokratinė ugdymo sistema daug sudėtingesnė, nes sukelia prieštaravimus, nežinomus autoritarinei sistemai.

Egzistuoja du skirtingi požiūriai į pedagogiką, kaip ugdymą tiriantį mokslą: vienas jų, pedagogika – yra taikomoji filosofija, kitas, pedagogika – taikomoji psichologija. Sugretinius šiuos teiginius, pedagogikos mokslo objektas yra savarankiškas, nors apima filosofinį, psichologinį ir sociologinį požiūrį. Kad suvokti ugdymo teorijos ir ugdymo filosofijos ryšius reikia apibūdinti konkretų žmonijos kultūros tarpsnį. Šio tarpsnio kontekste ugdymas nagrinėjamas kaip filosofinis pažinimo objektas. Pedagogikos mokslas yra vienintelis nagrinėjantis ugdymą sinkretiškai.

Ugdymo filosofija nagrinėja ugdymo tikslus, o ugdymą analizuojantis filosofas tikslų esmę, jų parinkimą. Ugdymo filosofija akcentuoja ne klausimą kas, bet klausimą kodėl? Esminis klausimas - Ugdymo tikslų funkcionavimas Ugdytinis pats turi įžvelgti ugdymo prasmę, o ugdytojo keliami tikslai turi peraugti į saviugdos tikslus.

  • Pedagogika Skaidrės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (808 žodžiai)
  • Pedagogikos skaidrės
  • MS PowerPoint 90 KB
  • Ugdymo teorijų filosofinis pagrindas
    10 - 10 balsai (-ų)
Ugdymo teorijų filosofinis pagrindas. (2015 m. Spalio 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/ugdymo-teoriju-filosofinis-pagrindas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 09:59