Ūkio mašinos


Transporto referatas.

Energetinės priemonės. Bendra traktoriaus sandara. Dirvos dirbimo mašinos. Plūgai. Javų kombainai. Bulvininkystės mašinos. Cukrinių runkelių nuėmimo masinos. Pav 1 Mtz. Pav 2 Ateities traktorius. Pav 3 Fendt. Pav 4 Variklis. Pav 5 Aušinimo sistema. Pav 6 Starteris. Pav 7 Lekštinis kultivatorius. Pav 8 Plūgas. Pav 9 Kombainas "Niva". Pav 10 kombainas. Pav 11 Bulvių sodinimo mašina. Pav 12 Bulvių sodinimo mašina. Pav 13 Bulvių kasimo mašina. Pav 14 Cukrinių runkelių kombainas. Pav 15 Cukrinių runkelių kombainas (Šešiaeilis).


Traktoriai sudaryti iš variklio, transmisijos, važiuoklės, valdymo ir darbinių įrenginių. Variklis reikalingas tam, kad sudegančių degalų šiluminę energiją paverstų mechanine energija, kurią alkūninis velenas perduoda transmisijai. Transmisija variklio sukimą perduoda ratams. Ji sudaryta iš sankabos, pavarų dėžės ir užpakalinio tilto. Važiuoklė ratų judesį paverčia slenkamuoju judesiu. Tai vežimėlis, kuriame sumontuoti visi mechanizmai. Valdymo renginius sudaro vairavimo ir stabdžių sistemos. Darbiniai įrenginiai varo žemės ūkio mašinas. Juos sudaro prikabinimo įtaisas, pakabinimo sistema, darbinis velenas ir darbinis skriemulys. Alkūninis mechanizmas stūmoklių slankiojamąjį judesį paverčia alkūninio veleno sukamuoju judesiu. Dujų skirstymo mechanizmas įleidžia į variklio cilindrus oro arba degųjį mišinį ir išleidžia iš jų panaudotas dujas.

Paleidimo sistema skirta varikliui paleisti įsukant reikiamu greičiu jo alkūninį veleną. Varikliai gali būti paleidžiami naudojant žmogaus raumenų jėgą, elektros srovę, suslėgto oro energiją ir mažos galios vidaus degimo variklius. Labiausiai paplitęs paleidimo būdas yra starterinis.

Elektros įrenginiai. Traktoriuose elektros energija naudojama alkūniniam velenui, paleidžiant variklį, bei vėdinimo ir šildymo ventiliatoriams sukti, mišiniui cilindruose uždegti, apšvietimui ir signalizacijai, vandens temperatūrai, alyvos slėgiui ir degalų kiekiui kontroliuoti.

Traktorių pavarų dėžės dažniausiai būna laipsninės ir krumpliaratinės. Skirstymo dėžė paskirsto variklio sukimo momentą priekiniam ir užpakaliniam varantiesiems tiltams pagerinto pravažumo traktoriuose.

Kardaninės pavaros paskirtis sukamajį judesį perduoti iš vieno mechanizmo kitam tam tikru kampu, kai kinta šių mechanizmų tarpusavio padėtis arba nesutampa jų velenų ašys. Varantieji tiltai didina iš pavarų dėžės gaunamą sukimo momentą ir jį perduoda varantiesiems ratams arba žvaigždutėms. Posūkių metu jie leidžia kairiesiems ir dešiniesiems ratams suktis skirtingais greičiais neapkraunant transmisijos. Ratinių mašinų važiuoklės paskirtis perduoti traktoriaus svorio jėgą kelio paviršiui, sušvelninti smūgius, gaunamus dėl kelio nelygumų, ir ratų sukamąjį judesį pakeisti mašinos slenkamuoju judesiu.

Važiuoklę sudaro rėmas, pavara ir pakaba. Pakaba jungia liemenį su pavara, sušvelnina smūgius gautus dėl kelio nelygumų, slopina kėbulo švytavimus. Pakabą sudaro glaudūs elementai (lingės, spyruoklės), jungiantys liemenį su tiltu, amortizatoriai ir stabilizatoriai. Pagal pakabinimo schema pakaba gali būti elastinga, pusiau elastinga ir standi. Ratai ir padangos. Ratai laiko visą traktoriaus masę, sukibdami su dirva, išvysto traukos jėgą, švelnina smūgius, gaunamus dėl kelio nelygumų. Ratas sudarytas iš padangos, ratlankio, disko ir stebulės. Ratų konstrukcija turi įtakos traktorių traukai, pravažumui. Pneumatinės padangos klasifikuojamos pagal paskirtį, hermetizavimo būdą, oro slėgį, protektoriaus piešinį, kordo rūšį ir išdėstymą karkase. Padanga sudaryta iš karkaso, brekerio, protektoriaus, šonų ir bortų su žiedais.

Stabdžių sistema reikalinga važiuojančių mašinų greičiui sumažinti arba visiškai jas sustabdyti ar laikyti stovinčias. Pagal paskirtį stabdžiai būna darbiniai, atsarginiai, stovėjimo, pagalbiniai ir saviridos. Dažnai jie turi tuos pačius elementus, tačiau jie veikia nepriklausomai vienas nuo kito. Stabdymo mechanizmai būna trinkeliniai, diskiniai ir juostiniai. Stabdžių pavara būna mechaninė, hidraulinė, pneumatinė, elektrinė ir kombinuota.

Hidraulinis keltuvas. Visi traktoriai turi distancinius darbinių padargų ir atskirų jų darbinių dalių valdymo įtaisus. Jais iš kabinos pakeliama ir nuleidžiama prie traktoriaus prijungtas darbinis mechanizmas arba atskiros jo dalys. Keltuvas susideda iš hidraulinės pavaros ir pakabos mechanizmo. Pagrindinės keltuvo dalys. Hidrauliniai cilindrai tai slenkamojo judesio hidrauliniai varikliai, kurie alyvos slėgį paverčia jėga, veikiančią stūmoklį ir prie jo tvirtinamus padargus. Jėgos cilindruose paprastai įrengiami lėtinimo vožtuvas ir stūmoklio eigos ribotuvas. Lėtinimo vožtuvas pailgina alyvos ištekėjimo laiką iš cilindro kėlimo ertmės ir pakabinta mašina lėtai nusileidžia ant žemės. Alyvos filtrai atskiria iš sistemoje cirkuliuojančios alyvos mechanines priemaišas. Hidraulinėje sistemoje būna hidraulinių ir mechaninių energijos nuostolių, dėl kurių alyva šyla. Kadangi sistemoje nėra specialaus aušintuvo, alyva aušta bake. Hidraulinės sistemos agregatų sujungimo detalės: nejudami sistemos agregatai jungiami besiūliais plonasieniais vamzdžiais. Vamzdžiai su žarnomis jungiami jungimo movomis su savaime užsidarančiais vožtuvais, kurie automatiškai uždaro žarnas jas atjungus nuo vamzdžių ir neleidžia ištekėti alyvai. Žarnos, einančios į kilnojamuosius jėgos cilindrus, esančius prikabinamosiose mašinose, jungiamos pertraukimo movomis.

  • Transportas Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (3563 žodžiai)
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 1302 KB
  • Ūkio mašinos
    10 - 4 balsai (-ų)
Ūkio mašinos. (2016 m. Balandžio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/ukio-masinos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 20:35