Vadovavimo įmonėje ypatumai


Vadybos referatas. Dalykinė rodyklė, paveikslėlių ir lentelių sąrašai. Įvadas. Vadovavimas ir vadovo vaidmuo. Vadovo pozicija. Darbuotojų motyvacija. Vadovavimo stiliai. Autokratinis vadovavimo stilius. Demokratinis vadovavimo stilius. Liberalinis vadovavimo stilius. Vadovavimo stilius, orientuotas į darbą, į žmogų. Vadybos funkcijos. Efektyvus vadovavimo stilius. Valdymo sprendimai. Įmonės analizė. Išvados. Literatūros sąrašas. Paveikslėlis 1 „Kontrolės proceso etapai“. Paveikslėlis 2 „Efektyvių sprendimų priėmimo procesas“. Paveikslėlis 3 „Analizės vieta valdymo cikle“.


Sužinoti, kas yra vadovavimas ir koks yra vadovo vaidmuo įmonės valdyme. Išsiaiškinti, kokie yra valdymo stiliai, valdymo sprendimai bei kokie jų etapai.

Darbo uždaviniai:

Atskleisti, kuo vienas nuo kito skiriasi valdymo stiliai bei pabrėžti jų teigiamus ir neigiamus bruožus, išsiaiškinti, kuris iš jų efektyviausias;

Susipažinti su kontrolės proceso etapais ir suvokti, kam jie reikalingi;

Paaiškinti, kam yra reikalinga įmonės analizė.

3) Mažesnę personalo kaitą [1].

 Kognityvinės (proceso) teorijos. Aiškina, kad žmogaus elgesys priklauso ne tik nuo poreikių, bet ir nuo visos aplinkos, galimų rezultatų, nuo to kaip dirbantis žmogus visa tai supranta.

Pastiprinimo ir socialinio išmokimo teorijos. Kalbama apie tai, kad pastiprintas elgesys bus pakartotas, nepastiprintas – ne.

Vadovas motyvuodamas pavaldinius darbui turi atsižvelgti į pavaldinių poreikius ir suprasti, ką pavaldiniai galvoja apie atlygį, darbo tikslus, kokie jų lūkesčiai darbe. Pastiprinimas turi būti nereguliarus, kitaip prie jo priprantama ir manoma, kad jis turi būti pastoviai kaip priedas [5].

Geras vadovas turi ne tik vadovauti įmonei ir motyvuoti savo darbuotojus, bet taip pat atlikti ir šias funkcijas: planavimą, organizavimą ir kontrolę.

Taigi, pagal pateiktus duomenis, matome, jog daugumos darbuotojų nuomone geras vadovas turėtų būti nešališkas, atviras ir doras. Daugiau nei 40% apklaustųjų atsakė, kad geras vadovas tikriausiai turėtų griežtai prižiūrėti savo pavaldinius, 27,3% respondentų buvo tuo įsitikinę ir likę beveik 30% atsakė, jog nemano, kad vadovas turėtų būti griežtas.

Kalbant apie tokias vadovo savybes kaip kilniaširdiškumas ir atlaidumas, respondentų nuomonė buvo prieštaringa. Virš 33% darbuotojų atsakė, kad vadovas turėtų toks būti, 42,6% apklaustųjų nebuvo visiškai tikri, o 24,1% jų atsakė, kad nepritaria šiam teiginiui. Daugiau nei 47% apklaustų darbuotojų nemano, jog vadovas turi atsižvelgti į darbuotojų poreikius, virš 48% atsakė į šį klausimą „tikriausiai“, o beveik 5% respondentų atsakė „taip“.

Geras vadovas turi būti pavyzdys savo darbuotojams – taip mano vos 0,6% apklaustųjų. Net 86,1% darbuotojų nemano taip ir 13,3% nėra visiškai tuo tikri. Taip pat kalbant apie vadovo sugebėjimus duoti tikslius nurodymus savo darbuotojams, dauguma respondentų nesutiko su šiuo teiginiu.

Pasisukus kalbai apie tai, kad vadovas turėtų suteikti galimybę patiems darbuotojams tvarkyti darbo reikalus, atsakymai buvo kiek kitokie. Tik 6,5% respondentų sutiko su tuo, 28,3% atsakė, kad tikriausiai vadovas turėtų suteikti galimybę patiems darbuotojams tvarkyti darbo reikalus ir net 65,2% apklaustųjų nemano, kad geras vadovas turėtų tai daryti.

Taigi, daugumos apklaustųjų nuomone geras vadovas turėtų būti tas, kuris būtų nešališkas bei atviras ir doras, tačiau jis nebūtinai turėtų būti pavyzdys savo darbuotojams, griežtai juos prižiūrėti ir būti jiems atlaidus [8].

Apribojimų įvertinimas. Organizacijoje veikia tokie apribojimai kaip valstybiniai apribojimai, politiniai apribojimai (išoriniai apribojimai), organizacijos sąskaitos būklė, personalo intelektualinė būklė (vidiniai apribojimai).

Analizės funkcija yra jungiamoji kontrolės funkcijos ir valdymo sprendimų rengimo grandis. Kontrolės metu nustatyta būsenų neatitiktis yra analizės objektas, tik analizė gali padėti nustatyti tokių neatitikčių priežastis, taip pat pasekmes organizacijai. Atskleistos priežastys pasekmių kontekste yra tolesnės organizacijos plėtros orientyras.

Analizė yra viena iš būtinų priemonių organizacijų veiklos kryptingumui ir efektyvumui didinti. Įmonės vis dažniau ir išsamiau analizuoja savo veiklą ir aplinką, taiko tobulesnius ir sudėtingesnius analizės metodus. Išsamesnis ir objektyvesnis organizacijos potencialo ir aplinkos veiksnių įvertinimas leidžia parengti pagrįstesnius valdymo sprendimus, mažesnėmis sąnaudomis juos įgyvendinti. Analizės vaidmuo ypač reikšmingas atskleidžiant įmonės veiklos trūkumus, ieškant vidaus rezervų jos veiklos efektyvumui didinti.

Vadovas – svarbus asmuo įmonės valdyme, kurio tikslas yra užtikrinti, kad darbas būtų atliekamas produktyviai ir efektyviai. Pagal vadovo vadovavimą yra išskiriami keturi stiliai: autokratinis, demokratinis, liberalinis bei sutelktas darbui, žmogui. Autokratinis vadovavimo stilius pasižymi valdžios koncentracija vadovo rankose, o demokratinis vadovavimo stilius remiasi valdžios pasidalijimu įtraukiant pavaldinius į valdymą ir sprendimų priėmimą. Liberaliniam valdymo stiliui yra būdingas minimalus vadovo kišimasis į pavaldinių veiklą. Ketvirtasis valdymo stilius orientuotuojasi tiek į darbą (užduotis), tiek į pačius darbuotojus.

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 20 puslapių (3797 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 232 KB
  • Vadovavimo įmonėje ypatumai
    10 - 5 balsai (-ų)
Vadovavimo įmonėje ypatumai. (2015 m. Lapkričio 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/vadovavimo-imoneje-ypatumai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 18:41