Vadyba organizacijos kultūros ir įvaizdžio formavimas


Vadybos namų darbas.

Įvadas. Organizacijos kultūros samprata. Organizacijos kultūros formavimas. Organizacijos įvaizdžio samprata. Organizacijos įvaizdžio formavimas. Išvados. Literatūra.


Šiuolaikinėmis rinkos sąlygomis, kai konkurencijos lygis yra pakankamai aukštas, o rinka prisotinta prekių ir paslaugų, įprastos klasikinės strategijos praranda savo poveikio galią. Organizacija, norinti įgyti ilgalaikį konkurencinį pranašumą, turi disponuoti kur kas didesniais ištekliais nei technologija ir verslo strategija, nes jie yra lengvai kopijuojami ir jais nesunkiai gali pasinaudoti konkurentai, taip atimdami iš organizacijos unikalumą, kuris neabejotinai yra konkurencinio pranašumo šaltinis. Siekiant, kad organizacija nuolat tobulėtų ir klestėtų, ji turi būti tikslingai valdoma.

Darbo tikslas: Išanalizuoti organizacijos kultūros ir įvaizdžio formavimo principus.

Darbo uždaviniai:

apibūdinti organizacijos kultūros sąvoką;

apibūdinti organizacijos kultūros formavimą;

apibūdinti organizacijos įvaizdžio sąvoką;

apibūdinti organizacijos įvaizdžio formavimą.

Specialiojoje literatūroje galima rasti įvairių organizacijos kultūros traktavimų. Tai nėra išimtis, greičiau taisyklė, būdinga vadybos dalykui. Nors mokslininkai įvairiai traktuodami ir aiškindami organizacijų kultūrą, yra vieningi, kad jinai yra vienodų įsitikinimų, kuriuos turi organizacijos nariai, sistema, išsiskirianti šią organizaciją iš kitų.

Neretai organizacijos kultūra traktuojama kaip vadybos filosofija ir ideologija, pasireiškianti per jos narių ir partnerių santykius, jų bendravimo stilių. Organizacijos kultūros branduolį sudaro darbuotojų vertybės, nuostatos, jų tarpusavio santykiai ir santykiai su aplinka. Iš esmės organizacijos kultūros bazė yra jos nariai. Tik pasiekus organizacijos kultūrai tam tikrą brandos fazę, ji tampa organizacijos atributu, jos dalimi, darančia esminę įtaką organizacijos nariams, keičia jų elgseną bendrų puoselėjamų vertybių, kurios sudaro organizacijos kultūros branduolį. (1,134)

Lietuva neturi nacionalinių, pripažintų pasaulyje valdymo mokslo teorijų ir jomis pagrįstų tradicijų bei praktikos, todėl naudojasi daugiausia Vakarų šalių, ypač JAV, sukurtomis ir patikrintomis praktikoje valdymo teorijomis.

Organizacijos kultūra dažnai būna nevienalytė, ji susideda iš subkultūrų.

Tyrinėtojai, apibūdinami organizacijų kultūros tipus, vadovaujasi skirtingais kriterijais. Analizė parodė, kad šiuos kriterijus sąlyginei galima sugrupuoti į keletą pagrindinių grupių:

Vadovaujantis personalo tarpusavio santykių kriterijais R. Osborn skiria keturis organizacijų kultūros tipus:

Beisbolo komanda. Darbuotojų talentas įvertinamas ir ugdomas, pripažįstami kiekvieno individualūs rezultatai, skatinamas naujovių diegimas.

Akademija. Darbas aiškiai specializuotas. Garantuotas nuolatinis tobulėjimas.

Vadovaujantis veiklos organizavimo ir vadovavimo kriterijais R. Harrison skiria keturis jos tipus:

Užduoties kultūra. Veikla organizuojama sudarant darbuotojų grupes konkrečių užduočių vykdymui.

Organizacijų kultūra buvo formuojama, ne aiškios teorijos, daugiau organizacijų vadovų, neretai ir neformalių lyderių, asmeninių savybių ir vertybių pagrindu. Narių savybės yra baziniai organizacijos kultūros elementai, o jų puoselėjimų vertybių visuma sudaro pagrindinį organizacijos kultūros komponentą. Organizacijos kultūra staiga iš nieko neatsiranda. Tačiau atsiradusi ji retai kada išnyksta.

  • Vadyba Namų darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (2610 žodžių)
  • Vadybos namų darbai
  • Microsoft Word 65 KB
  • Vadyba organizacijos kultūros ir įvaizdžio formavimas
    10 - 5 balsai (-ų)
Vadyba organizacijos kultūros ir įvaizdžio formavimas. (2016 m. Balandžio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/vadyba-organizacijos-kulturos-ir-ivaizdzio-formavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 20:47