Vadybos etika organizacijoje


Etikos referatas. Įvadas. Vertybės organizacijos kultūroje. Vertybių komunikavimo būdai. Etikos kodeksai. Etikos kodekso samprata. Etiko kodekso stuktūra. Etikos kodekso funkcijos. Išvados. Literatūros šaltinių sąrašas.


Vertybių komunikacijos plano specifika bei tinkamų sklaidos būdų parinkimas priklauso nuo organizacijos veiklos pobūdžio, jos dydžio, kitų specifinių kriterijų. Tačiau dažniausiai jis apima vertybių pristatymą organizacijos nariams, priminimą apie jų laikymąsi, integravimą į kasdienes verslo funkcijas, darbuotojų vertinimo ir ugdymo programas.

Sukurtoms vertybėms pristatyti labiausiai tinka bendras organizacijos darbuotojų renginys, kuris gali turėti ir kitus tikslus (pvz., metinis susirinkimas). Paprastai tokio renginio metu pateikiamas sukurtų vertybių sąrašas, įvardijama, kodėl jos svarbios, kaip padės pasiekti nustatytus tikslus. Labai svarbu ne tik anonsuoti sukurtas moralines normas, bet išsiaiškinti, ką jos reiškia būtent mūsų organizacijai, pateikti pavyzdžius, sėkmės istorijas. Renginio metu galima gauti grįžtamąjį ryšį iš pačių darbuotojų, reaguoti į jų klausimus, pastabas; taip pat labai padeda kūrybiškas vertybių įprasminimas: organizacijos nariai gali jas nupiešti, kurti simbolius, kurie būtų unikalūs ir suprantami tik tos organizacijos nariams. Svarbu nepamiršti ir parodyti vertybių naudojimo tęstinumą: kaip jų pagrindu bus kuriamos bendros darbuotojų kompetencijos, planuojama karjera, kaip tai atsispindės klientų aptarnavimo standartuose bei kituose procedūrinėse ir funkcinėse srityse.

Jei dėl organizacijos dydžio tokio pobūdžio renginius sunku suorganizuoti, paprastai kuriamos taip vadinamos vertybių ambasadorių grupės, kurios rūpinasi tiesioginiu vertybių pristatymu kitiems organizacijos padaliniams. Štai baldų ir lengvosios pramonės gamyba bei prekyba užsiimantis koncernas sėkmingai panaudojo minėtas grupes pristatydamas sukurtas vertybes savo struktūriniams padaliniams visoje Lietuvoje.

Vienas iš populiariausių būdų priminti organizacijos nariams apie vertinamas moralines normas - įtvirtinti vertybes specialiomis vizualinėmis formuluotėmis, skelbti jas interneto svetainėse, intranete, bukletuose, iškabinti poilsio kambariuose, ženkliukuose, rašikliuose... Tai priklauso nuo kiekvienos kompanijos inovatyvumo bei gebėjimo veikti kūrybiškai. Pavyzdžiui, pasaulinio garso aukščiausio lygio vadovų mokykla INSEAD vertina verslumo dvasią, artimą ryšį su verslo bendruomene, nepriklausomybę, toleruoja nuomonių įvairovę bei siekia maksimalaus dabarties tendencijų atliepimo mokymo ir tyrimų procesuose. Tuo tarpu pirmaujanti organizacija paieškos technologijų srityje „Google“ įvardija dešimt principų, kuriuos „suprato esant teisingus“: „sutelkti dėmesį į vartotoją, o visa kita ateis savaime“, „geriausia atlikti vieną darbą, bet atlikti jį labai gerai“, „greičiau yra geriau negu lėčiau“ ir pan. IT sprendimus teikianti AB „Alna“ akcentuoja nuolatinį augimą, asmeninę vidinę motyvaciją bei entuziazmą, inovacijas ir įsipareigojimų klientams vykdymą, o štai telekomunikacijos bendrovėje „Bitė Lietuva“ dirbantys žmonės turėtų mėgti iššūkius, prisiimti atsakomybę, būti kūrybiškais ir dalintis pasiekimais su kitais.

  • Etika Referatai
  • 2013 m.
  • 11 puslapių (2169 žodžiai)
  • Etikos referatai
  • Microsoft Word 22 KB
  • Vadybos etika organizacijoje
    10 - 3 balsai (-ų)
Vadybos etika organizacijoje. (2013 m. Gruodžio 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/vadybos-etika-organizacijoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 21:54