Vadybos įvadas


Vadybos esė. Ekonomikos teorija formavosi kartu su visuomenės santykių raida. Ekonominius gyvenimo reiškinius žmonės pradėjo suvokti žymiai ankščiau negu buvo sukurtas mokslas nagrinėjantis šiuos reiškinius. Tai reiškia, kad ekonomika kaip mokslas susiformavo apibendrinant įvairius ekonominius dėsnius, kurie vyko realiame žmonių gyvenime. Daugelis ekonominių reiškinių, kurie tapo šio mokslo tyrimo objektu buvo žinomi jau senovės egiptiečiams ir senovės graikams


A) Tai reiškia, kad ekonomika kaip mokslas susiformavo apibendrinant įvairis ekonominius dėsnius, kurie vyko realiame žmonių gyvenime. Daugelis ekonominių reiškinių, kurie tapo šio mokslo tyrimo objektu buvo žinomi jau senovės egiptiečiams ir senovės graikams(reiškiniai:mainai, pinigų atsiradimas ir panaudojimas mainuose). B) ekonominė mintis tai yra visuomeninių ekonominių santykių atspindys žmonių sąmonėje. Ekonominė mintis atsispindėjo: tautosakoje, religijoje, o vėliau įvairiuose rašytiniuose šaltiniuose Y įstatymų rinkiniuose ūkiotvarkymo nuostatuose ir fiskaliniuose dokumentuose (fiskalizmas iš lotyn. Kalbos iždo biudžeto politika kai pajamos formuojamos pagrindinai iš mokesčių).

A) pirmieji rašytiniai šaltiniai atsirado kartu su įstatymo rinkiniais, ūkio tvarkymo nuostatais ir fiskaliniais dokumentais. B) ūkinės veiklos patirimai ir žinių apie ūkinę veiklą skleidimas sudarė sąlygas teoriškai apibendrinti ekonominius reiškinius, pažinti jų priklausomybę ir savitarpio ryšius, paruošti rekomendacijas kaip tvarkyti privatų ir valstybės ūkį.

Vergovinės santvarkos laikotarpyje aukščiausią teorinį lygį ekonominės minties paskelbė graikų filosofo ksenofonto, aristotelio, platono veikaluose. Pirmasis specialus ekonomikos klausimams skirtas veikalas buvo ksenofonto ekonomikosas būtent šiame veikale pirmą kartą buvo išaiškinta žodžio ekonomika kilmė.

Ekonomikos mokslo objekto keitimasis. Jei anksčiau tai buvo mokslas apie kaip tvarkyti privatų ar atskiros valstybės ūkį, tai dabar ekonomika vis daugiau analizuoja visuomenines ekonomikos jėgas, jų sąveika su gamybiniais santykiais, be to ekonomika vis daugiau nagrinėja problemas kaip kurti, didinti ir teisingai paskirstyti turtą. Skirtingos ekonominės mokyklos tai darė skirtingai. 16-18 a. Viduryje merkentalistinės mokyklos atstovai turtą tapatino su pinigais, auksu, brangiaisiais metalais, pagr. Turto didinimo šaltinis užsienio prekyba, klasikinės mokyklos atstovai laikė, kad pagr. Turto didinimo šaltinis yra gamyba, šios mokyklos pradininkai fiziokrtai laikė pagr. Turto didinimo šaltiniu žemės ūkio gamyba. Anglų klasikinės mokyklos atstovai adomas smithas, ir dovydas ricardo sukūrė prekės darbinės vertės teoriją, kuri reiškė ,kad bet kokią prekę, o tuo pačiu ir turtą kuria darbas, 19a. Matematinės mokyklos atstovai sukūrė ribinio naudingumo teoriją, norint gauti pajmas reikia padaryti išvadas taip pat ši teorija sprendė tokias problemas kaip ribotų išteklių vartojimas, paklausos ir pasiūlos suderinimas, kainų rinkoje susidarymas, ekonominė pusiausvyra.

  • Vadyba Esė
  • 2010 m.
  • 4 puslapiai (1971 žodis)
  • Vadybos esė
  • Microsoft Word 10 KB
  • Vadybos įvadas
    8 - 1 balsai (-ų)
Vadybos įvadas. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/vadybos-ivadas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 12:10