Vadybos mokyklos


Vadybos skaidrės. Vadybos teorijų (mokyklų) raida. Mokslinio valdymo mokykla. Henry l. ganttas (1861 – 1919). Gilbrethai. H. emersonas. Klasikinė vadybos mokykla. Klasikinės vadybos mokyklos atstovai. Henris Fayolis. (1841-1925). Valdymo principų. Administravimo doktrinoje išskyrė 6 operacijų grupes. Maxas Weberis. (1864-1920). Mary Parker Follett. (1868-1933). Chesteris I. Barnardas. (1886-1961). Žmogiškųjų santykių teorija. Žmogiškųjų santykių mokyklos atsiradimo prielaidos. Teorijų objektas. Ištakos. Hawthorne eksperimentai. I eksperimentas ryšys tarp darbo vietos apšvietimo ir darbo našumo. Hawthorne eksperimentai. II eksperimentas darbo sąlygų įtaka. Hawthorne eksperimentai. III eksperimentas darbo sąlygų įtaka. Hawthorne eksperimentai. IV eksperimentas elektros instaliacijos priežiūros kambarys. Hawthorne eksperimento išvados. Pagrindinė E. Mayo išvada. Žmogiškųjų santykių atstovė. M. P. Follet. Vadovų ir pavaldinių santykiai. M. P. Follet. Vadovo atsakomybė. M. P. Follet. Vidiniai konfliktai. Mary Parker Follet išvada. McGregoras. McGregoro išvados. W. Ouchi. Organizacijų ypatumai ir skirtumai. A. Maslow. Maslovo išvados. Žmogiškųjų santykių teorijos nuopelnai. Žmogiškųjų santykių teorijos nagrinėjamos problemos. Organizacija. Organizacijos kaip atviros sistemos, schema. Empirinė valdymo mokykla. Išskiriami 4 svarbiausi teiginiai, sudarantys šio mokymo metodikos pagrindus. Situatyvinio ir inovacinio požiūrio mokykla. Situatyvinė teorija. Situatyvinės teorijos pradininkai. R. Moklerio situatyvinio nagrinėjimo loginė eiga. Situatyvinės teorijos įtaka. Situatyvinės teorijos atmainos. Tikslinis valdymas. Lyginamoji analizė ir analogų taikymas. Vadybos teorijos ir praktikos raida XX amžiuje.


F. W. TAYLORAS ( 1856-1915) - suformulavo pirmąją mokslinę valdymo koncepciją.

Klasikinė mokykla pradėjo tirti visas organizacijos valdymo problemas; Klasikai žvelgė į organizaciją iš perspektyvos, mėgino aptikti bendriausius organizacijos bruožus ir dėsningumus; Mokykla siekė parengti universalius valdymo principus.

Klasikinės vadybos mokyklos įkūrėjas; Pirmasis tyrinėjo ir susistemino vadovų elgesį; Suformulavo idealios valdymo doktrinos kontūrus, kurie naudojami ir šiandien;.

Hierarchija; Tvarka; Teisingumas; Personalo stabilumas; Iniciatyva; Esprit de Corps (kolektyvo dvasia).

Buvo tarp teoretikų, kūrusių klasikinės mokyklos pagrindus; Įvedė daug naujų elementų, ypač žmonių santykių ir organizacinės struktūros srityse; Valdymą ji pavadino „menu kurti daiktus per kitus žmones“;.

Follett buvo įsitikinusi, kad norint tapti pilaverte asmenybe reikia būti grupės nariu, pagal ją, žmogus tobulėja bendraudamas organizacijoje su kitais žmonėmis.

Kiti klasikinės vadybos mokyklos atstovai: L. Urvikas (Urwick L.F.), D. Muni (Mooney J. D.), H. Teiloras.

Organizacijai svarbu optimalus darbo pasidalijimas, tikslus funkcijų reglamentavimas,subalansuotų organizacinių struktūrų sudarymas; darbuotojų charakteris, jausmai, išgyvenimai. Žmogiškųjų santykių teorija.

Žmogiškųjų santykių mokykla gimė kaip reakcija į klasikinės mokyklos trūkumus; Logiška interesų evoliucija; Praktiniai pastebėjimai.

Elton Mayo (1880-1949) Amerikiečių mokslininkas Žymiausias žmogiškųjų santykių tyrinėtojas XX amžiuje. 1925-1931 m. elektrotechnikos gamykloje Hawthorne atliko gamybinių santykių sociologijos eksperimentus.

Hawthorne eksperimentaiI eksperimentas: ryšys tarp darbo vietos apšvietimo ir darbo našumo.

  • Vadyba Skaidrės
  • 2015 m.
  • 86 puslapiai (2668 žodžiai)
  • Vadybos skaidrės
  • MS PowerPoint 189 KB
  • Vadybos mokyklos
    10 - 6 balsai (-ų)
Vadybos mokyklos. (2015 m. Gegužės 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/vadybos-mokyklos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 12:22