Vaiko asmenybė


Psichologijos referatas.

Įvadas. Etikos reikalavimai. Demografinė dalis. Empiriniai tyrimų duomenys. Domenų analizė ir komentarai. Išvados. Literatūra.


4 – 6 metų amžiaus tarpsnis vadinamas pirmuoju mokyklos laikotarpiu, nes daugelyje išsivysčiusių šalių tokio amžiaus vaikai lanko ikimokyklinio ugdymo įstaigas.Vėlyvuoju ikimokykliniu laikotarpiu vaikas jaučiasi ne tik šeimos, bet ir bendraamžių grupės narys. Vidinėje psichologinėje plotmėje kaip ikimokyklinuko vystymosi uždaviniai apibrėžiami: 1) lyties tapatumo supratimas, 2) savigarbos savybės ugdymas. Trečiasis vystymosi uždavinys susijęs su sąžinės, moralės sampratos pradžia. 4) grupinio žaidimo atsiradimas.(2)

Ikimokykliniame amžiuje vis sudėtingesnė darosi vaikų veikla, plėtojasi jų bendri protiniai sugebėjimai, pastovesnis tampa ir dėmesys. Žaidimą, penkerių šešerių metų vaikai gali žaisti iki 2 valandų. Svarbiausi dėmesio pakitimai ikimokykliniame amžiuje yra tie, jog vaikai pradeda valdyti savo dėmesį, sąmoningai kreipti jį į tam tikrus daiktus ir reiškinius, išlaikyti jį, panaudodami kai kuriuos būdus. Vaikams sunku susikaupti monotoniškoje, mažai patrauklioje veikloje. Pažymėta, kad jau vyresniojo ikimokyklinio amžiaus vaikai geba sutelkti dėmesį veiksmams, kurie įdomūs jiems intelektiniu požiūriu (galvosūkiai, mįslės, mokomieji uždaviniai. Ikimokyklinio amžiaus pabaigoje vaikų gebėjimas išlaikyti valingą dėmesį intensyviai didėja.(1)

Prieš pradedant net ir nesudėtingą tyrimą, būtina gerai apsvarstyti, ar eksperimentas yra etiškas ir ar nepadarys žalos tiriamiesiems.

Eksperimentatorius yra atsakingas už savo veiksmus ir turi vadovautis etiniais tyrimo standartais.

Jei vaikas iki 16 metų, tyrėjas turi gauti tėvų sutikimą ir jie turi žinoti visas su tyrimu susijusias aplinkybes. Tyrėjui nereikia visko pasakoti tėvams. Nuo 16 metų nėra privalomas tėvų sutikimas ir jiems apie vaiko apsilankymą nėra būtina pranešti.

Psichologinį tyrimą reikia organizuoti taip, kad nepakenktų jo fizinei ar psichinei sveikatai, bendravimas būtų itin malonus, o ne privalomas.

Nesvarbu kiek vaikui metų, bet jo teisės svarbesnės už eksperimentatoriaus.

Negalima motyvuoti vaiko lyginant jo rezultatus su kitų vaikų rezultatais. Lyginti galima tik su jo paties rezultatais.

Būtina vaikus pagirti, padėkoti už jo pastangas, nežiūrint į tai, kaip jis tyrime dalyvavo. (3)

Atliekant tyrimą būtina laikytis etikos reikalavimų. Prieš pradėdama savo darbą, aš visų pirma turėjau gauti tėvų sutikimą. Paaiškinau tėvams, kad šiuo metu studijuoju vaiko psichologiją ir noriu geriau suprasti teorines žinias. Taip pat pasakiau, kad reikia atlikti užduotį. Užtikrinau tėvus dėl informacijos konfidencialumo. Nežadėjau jokių vaiko tyrimų rezultatų, nes aš tik mokausi ir neturiu jokios teisės rašyti išvadų. Taip pat šiame darbe stengiausi naudoti visus etikos reikalavimus, kurie paminėti aukščiau. Manau, tai padaryti man pavyko. Tyrimas tikrai nekenkė vaiko sveikatai, mergytės neverčiau dalyvauti tyrime, nelyginau vaiko rezultatų su kitų rezultatais. Baigus tyrimą aš Giedrutei padėkojau, kad ji su manim pabendravo. Padėkojau už pastangas, kurias sudėjo į mano tyrimą.

  • Psichologija Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Deimantė
  • 8 puslapiai (2021 žodis)
  • Kolegija
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 15 KB
  • Vaiko asmenybė
    10 - 1 balsai (-ų)
Vaiko asmenybė. (2017 m. Gegužės 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/vaiko-asmenybe.html Peržiūrėta 2017 m. Rugsėjo 27 d. 00:57