Vaiko gebėjimai pagal amžiaus tarpsnius


Pedagogikos referatas. Įvadas. KŪDIKYSTĖ (tarp 0 ir 1 metų). Santykių užmezgimo įgūdžių raida. Smulkiosios motorikos ir bendrosios motorinės raidos ypatumai. Kalbos raida. Ankstyvoji vaikystė (tarp 1 ir 3 metų). Pažintinė raida. Fizinė raida. Socialinė raida. Priešmokyklinė vaikystė (tarp 3 ir 6 metų) Pažintinė raida. Fizinė raida. Socialinė raida. Išvados. Informacijos šaltinių sąrašas.


tam tikrų daiktų arba judėti link „pavojingų“, draudžiamų namų aplinkos vietų.

Sparčiai vystosi kalba, vaiko žodynas turtėja ir tobulėja. Sparčiai besivystanti kalba iš esmės keičia vaiko mąstymą, tarpasmeninį bendravimą ir savęs suvokimą.

Vienas iš svarbiausių šio laikotarpio vystymosi uždavinių - simbolinis žaidimas ir sugebėjimas fantazuoti. Žaidimas vaiko gyvenime darosi vis svarbesnis ir reikšmingesnis, tampa bendra vaiko ir suaugusio komunikacinė veikla. Formuojasi savarankiški higienos kultūros įgūdžiai, lavėja dėmesys, atmintis. Spartesnė vienos srities raida stimuliuoja kitų sričių raidą ir atvirkščiai.

Sparčiai besivystanti kalba toliau iš esmės keičia vaiko mąstymą, tarpasmeninį bendravimą ir savęs suvokimą. Vyksta kokybiniai kalbos pokyčiai – žodžių reikšmės tampa labiau apibendrintos, vienai reikšmei nusakyti jau vartojama daug žodžių. Kaupiantis pažintinės veiklos, bendravimo patirčiai, didėja vaikų aktyvumas ir jo veiklos tikslingumas. Intensyviai formuojasi vaiko savimonė, savarankiškumas .

Pažintinis vystymasis. Vaikas tampa labai smalsus, imlus, viskuo domisi, daug klausinėja, prašo paaiškinti. Taip jis susikaupia, įgyja vis daugiau žinių, gebėjimų, išmoksta orientuotis įvairiose situacijose. Kuo daugiau žino, tuo geriau manipuliuoja turima informacija. Pažintinių gebėjimų raidą lemia vis geriau įsisavinama kalba. Pasak L.Vygodskio, nuo kalbos lavėjimo priklauso vaiko vaizduotė. Kalba turi vis didesnį poveikį elgesiui ir visų rūšių psichiniams procesams . Regos ir rankos koordinacija ir smulkioji motorika pasiekia tokį lygį, kad vaikas gali įsipilti sulčių, smulkinti maistą, užsisegt i sagas, parašyti keletą raidžių, skaičių ar savo vardą. Stambiosios motorikos srityje juda labiau koordinuotai, todėl reikia didesnės erdvės fizinei veiklai.

Slūgsta mažėja kategoriškas ir atkalus savęs įtvirtinimas, silpsta konfliktiškumas, vaikas daugiau leidžiasi į kompromisus. Vienas iš svarbiausių šio laikotarpio vystymosi uždavinių tebelieka simbolinis žaidimas , kuris vaikui leidžia pasiekti vidinę darną. Žaidimas tampa dingstimi aktyviai bendrauti su vienmečiais. Vaikai jau gerai suvokia kito asmens jausmus, veikla įgauna tikslingą pobūdį. Didėja produktyvios veiklos galimybės, vaikų imlumas meno kūriniams.

Psichosocialinis vystymasis. Tai savigarbos, identifikacijos laikas: tobulėja savęs vertinimas, vystosi savimonė , suvokiama lyties priklausomybė. Keičiasi žaidimų struktūra. Atsiranda veiklos planavimo pradmenys, pvz.; pradeda naudoti žodinius susitarimus, kurti žaidimams taisykles, bando jų laikytis. Tobulėja sąveika su suaugusiais ir bendraamžiais. Jau gebama įsivaizduoti save kito vietoje, numatyti savo poelgių pasekmes.

  • Pedagogika Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2479 žodžiai)
  • Kolegija
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 25 KB
  • Vaiko gebėjimai pagal amžiaus tarpsnius
    10 - 8 balsai (-ų)
Vaiko gebėjimai pagal amžiaus tarpsnius. (2015 m. Gegužės 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/vaiko-gebejimai-pagal-amziaus-tarpsnius.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 00:37