Vaiko gerovės samprata mokslinėje literatūroje (2)


Pedagogikos referatas.

Klaipėdos valstybinės kolegijos sveikatos mokslų fakulteto socialinio darbo katedra. Vaiko gerovės samprata mokslinėje literatūroje. Sąvokų žodynėlis. Naudota literatūra. Mokslinė literatūra. Darbo tikslas. Darbo uždaviniai. Teorinė dalis. Vaiko gerovės samprata. Institucijų teikiamos socialinės paslaugos vaiko gerovės srityje. Interneto svetainės.


Vaiko gerovė – socialinis, pedagoginis procesas, kuris plečia vaikų pasirinkimo galimybes. Vaikai ir paaugliai turi galimybę rinktis iš daugelio alternatyvų, tačiau kiekvienas vaikas pirmiausia turi turėti galimybę sveikai ir sočiai pavalgyti, gyventi saugioje aplinkoje, turėti galimybę įgyti žinių ir tobulinti savo sugebėjimus. Pasak Prof. Dr. G. Kvieskienės (2003), vaiko gerovė yra socialinių paslaugų ir institucijų organizuota sistema, siekianti padėti asmenims pasiekti patenkinamus sveikatos, asmeninių bei socialinių ryšių standartus, kurie leistų asmenims atsiskleisti ir aktyviai lavintų turimus gebėjimus bei pagerintų jų gyvenimo kokybę atsižvelgiant į jų šeimų ir bendruomenės poreikius.

Darbo tikslas – atkleisti vaiko gerovės sampratą mokslinėje literatūroje.

Išsiaiškinti vaiko gerovės samprata, atskleisti vaikų socializacijos raidą ir socializacijos rizikos veiksnius bei šeimos įtaką vaiko gerovei.

Atskleisti

Psichologas G. Valickas (1997) teigė, kad nuo pat pirmųjų kūdikio gyvenimo akimirkų prasideda jo socializacijos procesas ir jį galima apibūdinti kaip egzistuojančių elgesio normų ir vertybių sistemų, socialinių vaidmenų interiorizaciją, socialinės patirties perėmimą bei atgaminimą asmenybės veiklos ir bendravimo metu. Vaiko šeima – svarbiausia erdvė, kurioje vaikas gali sėkmingai augti, udgytis ir vystytis, bei tobulėti. Jei vaikui nėra galimybės augti savo šeimoje, pirmumo teisė teikiama vaiko globai giminaičiams, jei tai nepažeidžia vaiko interesų. Socializacija ir vaiko gerovė yra glaudžiai vienas su kitu susije komponentai. Viešosios globalinės vertybės ir jų ugdymas, svarbios ir aktyviai diskutuotinos temos, nagrinėjant tiek įvairius istorijos tarpsnių, tiek įvairiausių valstybių socializacijos bei vaiko gerovės sistemas. Šiandieniniame pasaulyje, tiek ir Lietuvoje, vaikų padėtis nėra tokia gera kokios norėtųsi. Vis daugiau vaikų patiria socialinę atskirtį, fizinį bei psichologinį smurtą, svarbu ne tik diskutuoti apie vaiko gerovės įgyvendinimą, svarbu tobulinti teikiamų paslaugų, įstatymų visumą.

Pasak Prof. Dr. G. Kvieskienės (2003), pirmiausia apie vaikų esamą padėtį tarptautinėje bendruomenėje imta kalbėti po Pirmojo pasaulinio karo. XX amž. pradžioje pradėta skirti daugiau dėmesio vaiko gerovės sampratos kūrimui bei įgyvendinimui. Didesnis dėmesys skirtas vaikų ugdymui, tėvų alternatyvių poveikio priemonių vaikams – meilės ir asmeninio pavyzdžio rodymas, o ne smurtas bei baimė. Taip pat vaiką pradėta pripažinti unikalia būtybe, kuris turi savo poreikius ir turi teisę juos realizuoti. Vaikai yra nesusiformavusios asmenybės, visuomenės dalis, labai svarbu, kad vaikams būtų sudaromos tinkamos bei saugios sąlygos augti ir vystytis, siekiant pozityvios socializacijos. Vaikų asmenybės formavimuisi įtakos turi aplinka kurioje jis gyvena, kiti žmonės, aplinkiniai vaikai, bendraamžiai, įvairūs socialiniai ir ekonominiai pokyčiai.

  • Pedagogika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (2607 žodžiai)
  • Kolegija
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 29 KB
  • Vaiko gerovės samprata mokslinėje literatūroje (2)
    10 - 5 balsai (-ų)
Vaiko gerovės samprata mokslinėje literatūroje (2). (2016 m. Balandžio 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/vaiko-geroves-samprata-mokslineje-literaturoje-2.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 00:24