Vaiko gerovės užtikrinimo teisinis reglamentavimas Lietuvoje


Teisės referatas.

Įvadas. Teisės aktai reglamentuojantys vaiko gerovę. Vaiko gerovės samprata. Teisės aktai reglamentuojantys vaiko gerovę. Vaiko gerovės užtikrinimo galimybės ir problemos Lietuvoje. Išvados. Naudota literatūra.


Per dvidešimt penkis nepriklausomybės metų Lietuvoje, vaiko gerovės naudai, buvo padaryta nemažai žingsnių: susikūrė Vaiko teisi apsaugos tarnybos (skyriai), seniūnijos dirba socialiniai darbuotojai, mokyklose, darželiuose, globos namuose socialiniai pedagogai, įsteigta Vaiko teisių kontrolieriaus įstaiga, prie vaiko gerovės daug prisideda nevyriausybinės organizacijos.

Nors padaryta daug vardan vaiko gerovės, tačiau ši problema išlieka aktuali ir dabar, nes dar nemažai vaikų nelanko mokyklos, yra skriaudžiami ne tik namuose, bet ir ugdymo įstaigose, dauguma gyvena ties skurdo riba ir kt.

Taigi, kas padaryta vardan vaikų gerovės Lietuvoje ir su kokios problemos trukdo pilnai įgyvendinti vaikų gerovės klausimus.

Gerove - žmonių materialinė ir dvasinė turtingumo būklė, teigė Jovaiša (1993). Dar gerovė gali būti apibūdinama kaip gera sveikatos būklė ir aprūpintas gyvenimas; grupės ar visuomenės geros padėties palaikymas, ypač įstatymais ir socialinio pobūdžio priemonėmis.

Vaiko gerovę užtikrinti sukurta daug įvairių teisės aktų. Dabar juos ir apžvelgsime.

piniginė socialinė parama vaikams (ir jų šeimoms);

Nors skelbiama, kad LR su vaiko gerove siejami įstatymai remiasi Jungtinių Tautų konvencija, tačiau Lietuvos įstatymai dar nėra visiškai suderinti su JT vaiko teisių konvencija. Lietuvoje niekas nerenka ir nevertina duomenų kaip įgyvendinamos Vaiko teisių konvencijos įvairios sritys.

Viena opiausių Lietuvos problemų – skurdas. Statistiniai duomenys skelbia, kad labiausiai nuskurdusi visuomenės dalis Lietuvoje yra šeimos, auginančios vaikus. Ekspertų teigimu itin didelis pavojus yra tai, kad skurdo grėsmė iškils didžiajai daliai šeimų auginančių vaikus, šeimos taupo ne tik maistui bet ir mokslui, kas itin kenksminga įvertinant ilgalaikes pasekmes valstybei.

Daugumoje pasaulio šalių politika orientuota į šeimą, jos gerovę. Šeimoms skiriamos lėšos vaikų išlaikymui. Lietuvoje politika, bent šiai dienai, orientuota į pašalpų mokėjimą. Šita strategija skatina daugelį šeimų nedirbti, nes, kai kurios jų gauna nemenkas pajamas pašalpomis, kurių negautų dirbant. Apibendrintai galime teigti, kad Lietuvoje negarantuojamos minimalios kiekvieno asmens pajamos.

Tai sąlygoja tėvų emigraciją, paliekant vaikus. Taip auga naujoji karta, kuri vis labiau atitolsta nuo tėvų, o tėvai nuo vaikų. Tokia šeima nepilna, o tai turi įtakos vaikų psichologiniam diskomfortui. Tie tėvai, kurie pasilikę Lietuvoje vis mažiau skiria laiko vaikams, nes didesnę dalį laiko užima darbas.

Žemas pragyvenimo lygis turi tiesioginę įtaką ir globojamų vaikų skaičiaus augimui. Šeimos, negalinčios išlaikyti bei pasirūpinti vaikais atiduoda juos valstybės globai, netgi ką tik gimusius. Valstybės globojamų vaikų skaičius auga. Vis daugiau užsienio šalių piliečiai įsivaikina mūsų vaikus, o lietuviai - labai mažai. Žinoma įvaikinimą stabdo įtėvių paieškos bei socialinių paslaugų būsimiems įtėviams ir įvaikinusiai šeimai stoka. Perdėtas slaptumas įvaikinimo įstatymuose pažeidžia vaiko teisę žinoti tiesą apie save, stabdo aktyvų įvaikinimo populiarinimą šalyje. Valstybės politika tokia, kad geriau auginti svetimą vaiką, negu savo. Už globojamą vaiką gauna globėjai pinigų iki 18 metų.

  • Teisė Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2747 žodžiai)
  • Teisės referatai
  • Microsoft Word 25 KB
  • Vaiko gerovės užtikrinimo teisinis reglamentavimas Lietuvoje
    10 - 9 balsai (-ų)
Vaiko gerovės užtikrinimo teisinis reglamentavimas Lietuvoje. (2016 m. Vasario 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/vaiko-geroves-uztikrinimo-teisinis-reglamentavimas-lietuvoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 22:04